מביעור חמץ על מדשאות הבית הלבן – להפצת מצה שמורה בעולם

פרסומת ייחודית לאחד ה'מבצעים' של הרבי מחב"ד זי"ע צברה עשרות אלפי צפיות בשבע שפות • מאחורי יצירתה מסתתר סיפור חיים יוצא דופן ומרגש על משפחה שהתקרבה ליהדות בעקבות גילוי אנטישמיות מפורסם • צפו

בי"ד סיון תש"ע, אדם נסנהוף היה בן 17 כאשר השתתף יחד עם אביו באירוע של הבית הלבן לציון חודש המורשת היהודית, האב, הרב דוד נסנהוף עורך סרטים במקצועו, ומתוקף תפקידו נהג להסתובב כל העת חמוש במצלמת כף יד, מוכן ומזומן להזדמנויות שיצוצו ויבשילו לראיונות וידאו.

הרב נסנהוף הסתובב על המדשאות הרחבות בעודו תר בעיניו אחר חומר עיתונאי, בהבלחה של רגע הבחין בקצה השביל המוביל ליציאה הצפונית באשת התקשורת המפורסמת הלן תומס, דוד ניגש עם בנו אל גב' תומאס והפנה אליה שאלה על רקע אירועי משט ה'מרמרה' לעזה: מה דעתך על המצב בישראל?

הבית הלבן (ויקיפדיה)

הלן תומאס (פה-סח)

הגב' תומאס היתה שם דבר בתקשורת האמריקאית, במשך חמישים שנה ליוותה בעבודתה העיתונאית את נשיאי ארה"ב ובמהלכם מונתה לראש צוות כתבי הבית הלבן. ביום הולדתה ה-89, נשיא ארה"ב ברק אובמה בכבודו ובעצמו הגיש לה עוגת יום הולדת עם נר דולק, בדיעבד התברר, כי טוב שלא המתין ליום הולדתה ה-90.

לגב' תומאס היה את כל הכבוד שיכלה לצפות לו, היה לה טור דעה קבוע בעיתון "הרסט" ודעתה נשמעה ונחשבה בכל כלי התקשורת, הכתבים הצעירים ממנה בבית הלבן – וכולם היו כאלה – התייחסו אליה ביראת הרוממות, אך הכל נגמר ביום אחד.

העתונאית בעלת המוצא הערבי והדעה הפרו-פלסטינית, נשאלה בסך הכל שאלה פשוטה: מה דעתך על המצב בישראל? אך במקום לענות תשובה עניינית, בחרה לשפוך את חמתה על היהודים: "תגיד להם שהם צריכים להסתלק מפלסטין, ולחזור הביתה, לגרמניה ולפולין". דבריה, שלווו במילים שאין מקום לפורטן, עשו גלים בימת התקשורת האמריקאית, וגורמים בכירים יצאו בקריאות לפיטוריה.

כעבור מספר ימים נאלצה להתפטר ממשרתה בעיתון, מתפקידה בבית הלבן, ומשאר ירקות. פרסים מכובדים שחולקו על שמה, וחוזים לכתיבת ספרים, בוטלו. כך סיימה פליטת הפה אומללה קריירה מפוארת של יובל שנים.

משפחת נסנהוף

הרב דוד נסנהוף השתייך בזמנו לחוגים הקונסרבטיביים, אך הדי הפרשיה עוררו בו ניצוצות חבויים והוא ומשפחתו עלו לארץ ישראל לתקופה של חצי שנה בה גילו את יהדותם מחדש.

בני המשפחה כולה התקרבו לתנועת חב"ד ולדבריהם "הם הצטרפו לצבאו של הרבי". הבן, אדם, הלומד בישיבת חב"ד בברוקלין, עורך קטעי וידאו על מנת להפיץ את ה"מבצעים" של הרבי מחב"ד בצורה מתקדמת ו"באופן המתקבל".

מחמץ למצה

בזמנו, היו גורמים שטענו לחפותה של העיתונאית האנטישמית ואמרו כי בדבריה לא היתה התבטאות מיוחדת וביטויים כגון אלו שגורים על לשונה, לדבריהם "הוידאו פורסם לאחר משט המרמרה כדי להסיט את תשומת הלב העולמית מה"פשע" הישראלי". הרב נסנהוף תירץ בתגובה כי בנו שהיה אמור לפרסם את הסרטון, היה עסוק במבחני גמר של בית הספר ובשל כך התעכבה העלאתו.

ה"תמים" הצעיר, שלמד כבר בנערותו דבר או שניים על תזמון ופרסום קליפים, הוציא לפני חג הפסח קליפ הסברה לטובת "מצה שמורה-עבודת יד".

בראיון ל-JDN הסביר אדם, כי "כדי לשכנע אנשים באיכות של עבודת יד על פני מכונה שלכאורה מוצריה מושלמים יותר, האנלוגיה למכוניות של 'בנטלי' מספקת את ההבדל הטוב ביותר בין עבודת יד אישית לבין מכונה תעשייתית".

הסלוגן "Handmade is always better" [=בעבודת יד- זה תמיד טוב יותר] עשה את העבודה וצבר עשרות אלפי צפיות באיטלקית, רוסית, ספרדית, פורטוגזית, צרפתית, וכמובן גם באנגלית ובעברית. אלפי שלוחי חב"ד ברחבי העולם הפיצו את הבשורה הלאה והלאה, והם מדווחים עלך היענות מוגברת בביקושים למצות בעבודת יד.

"הסרטון נועד בעיקרו לקהל שאינו דתי, להעביר את המסר של החשיבות במצה-שמורה בעבודת יד" אומר אדם "אחד מהדברים שהרבי עורר עליהם בפסח הוא שכל יהודי ישתמש במצת עבודת יד, לפחות לסדרים. לאור ההצלחה של הווידאו שהתקבל באהבה ברחבי העולם, תקוותי היא שכולם, גם אלה שכבר משתמשים במצה-שמורה בעבודת יד, יחלקו את המסר עם כל חבריהם היהודים שיצטרפו אליהם בהידור זה.

צילום הבית הלבן: ויקיפדיה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עבודת יד כן!
אבל של בנטלי
אחרת עדיף מכונה
ברור!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו