מנדי ג'רופי מבקש: ומיד הן נגאלין

מצות "כתר ההידור" בקליפ ייחודי ומענין כפרסומת למצות • בהשתתפות הזמר החב"די המוכשר מנדי ג'רופי הסוחף בקולו הנעים בציפיה לגאולה האמיתית והשלמה • 'נגאלים' צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפקת הקליפ: עולם ומלואו, תזמורת: חיים סימן טוב ותזמורתו, תופים: אמיר אהרון, בס: איתן אבידני, גיטרה: יניב כהן, סקסופון: אנטולי שפיגלוס, קלידים: חיים סימן טוב.

המילים מבוססות על דברי חז"ל על הפסוק "בעצם היום הזה" שדרשוהו לומר 'שלא עיכבן המקום אפי' כהרף עין' ובצירוף מובאתו המפורסמת של הרבי מחב"ד זי"ע מדברי הירושלמי בתענית שיש בהם נחמה רבה תחת ממשלת הדחק "רבי אליעזר אומר: אם אין ישראל עושין תשובה אין נגאלין לעולם, שנאמר: "בשובה ונחת תושעון". אמר לו רבי יהושע: וכי אם יעמדו ישראל ולא יעשו תשובה אינן נגאלין לעולם? אמר לו ר' אליעזר: הקב"ה מעמיד עליהן מלך קשה כהמן ומיד הן עושין תשובה והן נגאלין, מה טעם, "ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע"

מן הראוי לצרף לכבוד החג את דבריו של האדמו"ר מליובאוויטש זיע"א (אגרות קודש כרך כב, עמ' תלב) בענין ההוראה למעשה היוצאת מדברי חז"ל אלו:

אחד הפרטים החשובים בסיפור יציאת מצרים הוא, שהגאולה הייתה "בעצם היום הזה". חז"ל מסבירים, שבאותו רגע שהגיע הקץ – יצאו בני-ישראל ממצרים, ולא עיכבן המקום אפילו "כהרף-עין". נוסף על כך נאמר, שלו היו בני-ישראל מחמיצים את רגע הגאולה, היו מאבדים אותה לגמרי.

דבר זה אינו מובן כלל: הרי שלב זה כבר היה לאחר עשר המכות, שגרמו למצרים להאיץ בבני-ישראל לצאת ממצרים – במה אפוא היה הכרח לצאת לגאולה דווקא באותו 'הרף-עין', שאילו היו מאחרים בו היו מחמיצים את כל הגאולה?

שמא יהודים יתחרטו

אלא שהסכנה בהתמהמהות אינה מחשש שהמצרים יתחרטו, אלא בגלל הדאגה שמא בקרב היהודים יימצאו מי שיתחרטו ולא יחפצו לעזוב את החיים המוכרים במצרים וללכת למדבר כדי לקבל את התורה. לכן כאשר הגיע הקץ, אותו רגע המתאים ליציאה מטומאת מצרים, היה אסור להחמיצו ולא להתעכב אפילו כהרף-עין.

מכאן עלינו ללמוד הוראה נצחית: כל אחד ואחת מעם-ישראל מצווים 'לצאת ממצרים'. זה השחרור של הנפש משעבוד הגוף, הנטיות הגשמיות וההרגלים האישיים, וגם ההיחלצות מכבלי הסביבה החומרית. שחרור זה בא על-ידי ההקשבה לקריאה האלוקית: "והוצאתי אתכם מתחת סבלות מצרים… והייתי לכם לאלוקים".

שעת-כושר ציבורית

קריאה זו נצחית. יציאת מצרים חייבת להתחולל בכל יום ויום. כל יום הוא זמן "הקץ", שעת-הכושר להיענות לאותה קריאה. אך יש מי שמתמהמהים ודוחים את שעת-הכושר לימים הנוראים או לשבתות ולחגים. וגם מי שבמקרה הטוב מזכירים את יציאת מצרים בכל יום, בעת התפילה, הם מצמצמים אותה לזמן התפילה בלבד, ומחמיצים את שעת-הכושר בשאר שעות היום.

גם בחיי הכלל יש שעת-כושר ליציאה מ'מצרים', ומובן שחשיבותה גדולה פי כמה וכמה. שעת-הכושר הבלתי-רגילה המתדפקת על דלתנו היא תנועת התעוררות חזקה לשוב למקורות האמיתיים של עם-ישראל. התעוררות זו מתחוללת בחוגים רחבים, ובמיוחד בקרב בני-הנוער. הם מוכנים לשמוע את האמת, ואפילו אם עדיין אינם מוכנים לקבל עליהם את עול המצוות ולעשות בבת-אחת תפנית חדה באורח-חייהם, עם זה הם בשלים לשמוע את האמת הטהורה, את היהדות האמיתית, ללא כל פשרות.

להשמיע קול אמיתי

הניסיון הוכיח, שכאשר הצעירים שומעים את קול היהדות האמיתית, ללא פשרות – הם נמשכים אליה, ורבים מהם מתחילים להשתית את חייהם על אדני התורה והמצוות, בהחלטיות ומתוך התלהבות. אולם אף שהתעוררות זו כבר קיימת כמה שנים – עדיין לא ניצלו את שעת-הכושר במידה הראויה.

מכאן החשיבות שלא להתעכב אפילו "כהרף-עין". יש לנצל במידה המירבית את שעת-הכושר, לסייע ליהודים נוספים להשתחרר מכל השעבודים, ובעיקר מהרעיון של "נהיה ככל הגויים". וכך תתקיים ההבטחה: "ישראל עושים תשובה ומיד הם נגאלים" – בגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח-צדקנו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture