מעמד נכבד של קבורת הגניזה באשדוד

ביוזמתו הברוכה של יו''ר המועה''ד הרב עובדיה דהן: מעמד נכבד של קבורת הגניזה במעמד רבני העיר בערב חג מתן התורה • הרב דהן: 'יש להתבונן היטב מה מביאים לגניזה, לא כל נייר או עיתון יש לגנוז'

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במעמד מיוחד ומכובד התקיימה קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות בהשתתפות רבנים ויו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן.

מסורת של שנים אותה הנהיג הרב הראשי לאשדוד הרה"ג רבי ישראל אליזרע זצ"ל לתת כבוד מיוחד לגנזי הקודש וקבע שבסמוך לחג השבועות יערכו מעמד של קבורת הגניזה, כדי לתת את החשיבות של כתבי הקודש שנפסלו או שנקרעו שיבואו למקומם בכבוד.

נושא הגניזה חשוב הוא עד למאוד כמובא בספרים הק' והרב עבדיה דהן פועל ועושה בכל עת למען כבוד הגניזה לבל יתגוללו שמות הקודש בחוצות ולעשות ככל כדי לשמור על הכבוד הראוי. בצידו של בית העלמין נבנה ביתן גניזה ענק ורחב ידים המשרת את כל תושבי העיר ובתי הכנסת. בנוסף, קיימת גישה נוחה להנחת פרשיות תפילין או יריעות ספרי תורה שנפסלו, בתיבה מיוחדת מברזל כדי להניחם בתיבה זו בלבד.

במעמד הקבורה הוכנסו בתוך כד חרס ענק יריעות של ספרי תורה שנפסלו, פרשיות של תפילין ומזוזות שנפסלו, פריטים קדושים אלו הונחו אחר כבוד בכדי חרס ונאטמו כראוי בטיט כמבואר בהלכה על ידי הרה"ג ר' חיים בן חמו אחראי הגניזה ותרבות תורנית במועצה הדתית, בסמוך לציונו של הרב הראשי לאשדוד הרה"ג רבי ישראל אליזרע זצ"ל שם נכרה קבר רחב לשם כך, בנוסף, הרב עובדיה דהן דאג לבנות מצבה רחבה גדולה ומפוארת בצורת שני לוחות הברית הניכרת לעין כל, עם גידור בעמודי שיש מרהיבים שיהוו אות סימון לקבורת הגניזה של ספרי תורה פרשיות תפילין ומזוזות.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית הביא בתחילת דבריו את ברכתו של הרב הראשי הגר"ח פינטו אשר נוהג להשתתף באופן קבוע במעמד חשוב ונכבד זה, אך הפעם נבצר ממנו להשתתף. הרב דהן הזכיר על ההתעוררות בציבור בנושא של בדיקת תפילין ומזוזות במבצע של המועצה מידי חודש בחודשו ואכן אין ספק שמתוך הערכה שאנו נותנים ל'שברי לוחות' נזכה לקבלת מתן תורה בשלמות.

בסיום, ציין לשבח את פעילותו המסורה של הרב חיים בן חמו, אשר במשך כל השנה אחראי על נושא הסת"ם במועצה ודואג על הגניזה במשך כל ימות השנה שתטופל בהתאם ובכבוד הראוי. הרב דהן הביא בדבריו שקיים מנהג חשוב בקהילות יוצאי צפון אפריקה שהיו מחלקים לכל א' מהמשתתפים חבילה קטנה של כתבי הקודש לגונזה ואחר כך היו עושים סעודה ושרים ושמחים לכבודה של תורה ויש בזה הרבה מחביבות התורה וכבודה.

בהטמנת הכד בקבר שנכרה במיוחד לכך התכבד הרב הראשי הגר"י שיינין כשאת הכד מסר בידיו הרב עובדיה דהן ומיד אחר כך הרבנים כיסו בעפר את הבור.

בהזדמנות זו, יו"ר המועה"ד הרב עובדיה דהן מבקש לציין שוב להודיע לציבור הרחב: "כי יש להתבונן היטב ולראות מה מביאים לגניזה, לא כל עיתון פרסומי הוא ראוי לגניזה, בנוסף, יש להניח בשקיות רק את כתבי קודש, כדי לשמור על קדושת השמות ומאידך להביא את הגניזה בכבוד שלא יתבזו ח"ו ולהכניסם בפנים כדי שלא יעופו ברוח ויתגוללו על הארץ בביזיון".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture