הֵיטִיבוּ נַגֵּן: התזמורות החסידיות מתרגשות עם שובו של מרדכי בן דוד

צפו בביצועים עכשוויים למיטב הלהיטים ההיסטוריים של מלך המוזיקה החסידית • מרדכי בן דוד עובד בימים אלו על רשימת השירים החדשים שייכנסו לאלבום הראשון לאחר 5 שנים של הפוגה מוזיקלית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שמחת בית השואבה של סעד ומרפא (41)

למעלה מיובל שנים מאז הופיע לראשונה כילד פלא באלבומו של אביו 'א מעליצער עונג שבת' וחמש שנים לאחר שפרש בצער משוק המוזיקה החסידית באלבום הפרידה המשובח 'כיסופים', נדמה שיותר מאי-פעם, מרדכי בן דוד כאן כדי להישאר.

נגישות המדיה ותעבורת הנתונים המהירה בעשור האחרון הביאו את תופעת הצריבות לממדים מפלצתיים שהרסו את תעשיית המוזיקה החסידית והעלימו מעל פני השטח אלבומים משובחים ויצירות מופת. עומק הנזק עבד ביחס הפוך: ככל שהזמר מפורסם ואהוד יותר- אלבומו הטרי יופץ במהירות גבוהה עוד לפני שהלקוח הפוטנציאלי יגיע לחנות התקליטים.

מי שסבל יותר מכל, אלו גדולי הזמר החסידי שנתקלו בתופעה המדאיגה של הדלפות אלבומים בטרם הופצו לחנויות. מרדכי בן דוד, התקשה להסתגל לתופעה הבוגדנית והתמוהה המודדת אהדה בגזילה, יותר מכל כאבה לו הידיעה כי השירים שהופצו במהירות עוד קודם לשלבי העיבודים והמיקסים הסופיים, הודלפו בידי אנשי המקצוע שסביב מעגל ההפקה. כל אלו הביאו את הזמר הנוסטלגי שהיה ממייסדי המוזיקה החסידית וממוביליה במשך עשרות שנים, להודיע על פרישתו מעולם הפקות האלבומים.

בתקופת היובש הגדולה, הבליחו פה ושם יצירותיו המתוקות בשיר לכבוד שמחה או לרגל אירוע חשוב, אלא שמרדכי בן דוד המשיך לאחוז בסירובו, הביע אכזבה עמוקה מהיתכנות כלכלית של הפקת אלבום, וניתק כל קשר לשוק המוזיקה הציבורית.

מרדכי בן דוד וחבריםמרדכי בן דוד עם חברים מוזיקליים

רוח חדשה החלה לנשוב לפני כשנתיים כאשר בסביבתו של הזמר שבו להישמע אמירות והתבטאויות נגד תופעת הצריבות. גינויים אלו שנועדו להכשיר את הקרקע לקראת אלבום חדש, עוררו ציפייה והתרגשות בקרב כלל שוחרי המוזיקה החסידית. מרחק השנים סייע לרבים להבחין כי בהיעדרו של מנהיג ומורה דרך, נפרצים גבולות רוחניים ונרמסים תווי עדינות.

התקווה לא הכזיבה ולפני כשנה הודיע מרדכי בן דוד כי הוא עובד על אלבום חדש "שייצא בקרוב". "בקרוב", כפי שכבר הורגלנו בהפקות דומות, יכול להתרחק שוב ושוב, ובינתיים הופץ שיר ראשון מתוך האלבום המעותד, שני סינגלים נוספים שוחררו באופן רשמי לפני כשלושה חודשים, ביצוע רביעי התגלה במלאת שנה לטבח בהר נוף, והאלבום המלא כבר בדרך. למעשה, אומרים גורמים המעורבים בהפקה המסקרנת, עד לרגע האחרון כלל לא בטוח אלו יצירות ייכללו באלבום המשובח.

חזרתו של הזמר המוערך ניערה את האבק שירד על כמה מיצירותיו המופלאות שעיצבו את פס הקול של הבית היהודי ברחבי העולם. הנה כמה מהבולטים שבהם:

נכספה – 25 שנה ללחן המרגש מאלבום המופת

הביצוע הראשון הושמע באירוע שהוכתר כאירוע השנה בניו יורק. זה קרה כשהנגיד הנכבד לבית סאטמאר הרב מאיר ריספלר שליט״א, מגדול התורמים בעולם החסידי ועולם התורה, החליט לכבד את התורה ולתרום ספר תורה לבנין סאטמאר האגדי במונורו.

לסעודת המצוה, ליהק ריספלר את המיטב שבתעשייה ובניהולו של שרגא גולד ממקהלת שירה ואיתו עימו המנצח הדגול יואלי הורביץ התגבש הצוות המיוחד כאשר לניצוח המלאכה הטיסו מארץ ישראל את האיש שהתחיל הכל בעשר אצבעותיו ומנצח עד היום ביד רמה על צבא המוזיקה החסידי מלך המעבדים: מונה רוזנבלום.

על הקולות הופקדה מקהלת שירה עם בעל הרגש המלבב לוי פלקוביץ' וילד הפלא החדש אברהם חיים גרין אשר יודעי דבר צופים לו עתיד גדול בתחום.

האזינו ל"נכספה", השיר הסוחף והמרגש של מרדכי בן דוד שהופיע לראשונה לפני 25 שנים באלבומו 'תמיד בשמחה', מובא לפניכם בביצוע עכשווי ומעודכן.

הנה ה"הנה"

הביצוע השני משחזר את נלהבותו של מב"ד באלבומו MEMORIES ("זכרונות"). "הנה אנוכי" הולחן ובוצע במקור על ידי מרדכי בן דוד בעיבודו של מונה רוזנבלום.

הביצוע הנוכחי מושר על ידי ברי וובר ומקהלת שירה בליווי תזמורת A Team בניצוחו של אברימי G.

מתיקות מחודשת: מחרוזת אידיש

הביצוע השלישי והחותם הינו מחרוזת MBD באידיש, הזמר המוכשר חיים בלומנפלד שב על להיטי הזהב של מרדכי בן דוד, בקולו רב העומק והרעננות הוא מחזיר את השומע לימי התום של המוזיקה החסידות.

המחרוזת פותחת ב"בלאז דעם שופר" מתוך האלבום "משיח במהרה יבוא", ממשיך עם "מודים" שהופיע לראשונה ב"כולם אהובים", עובר אל "אהבת ישראל" מתוך "כיסופים", ומסיים ב"טאטע" מתוך אלבום אוסף האידיש של מב"ד.

תזמורת פריילאך מלווה במקצועיות את הזמר חיים בלומנפלד בעל מצלול הקול הדומה למב"ד. על העיבודים המוזיקליים והעריכה: מנדי הרשקוביץ ומנדי קראוס.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד יפה מאד ישר כ-ח .

ניכרים המאמצים להדמות למקור עם כל הניואנסים

תענוג אמיתי.

ר' מרדכי כמה אתה חסר לנו היום עם כל המוזיקה ה"חסידית" החדשה שמתחילה לשלוט במחוזתינו (ובהזדמנות זו נודה להנהלת האתר שמעלה רק שירי קודש שירים חסידיים אמיתיים)
האם ידוע מתי באמת עתיד לצאת הדיסק החדש של ר' מרדכי

הוידיאו הזה נתקה כל שניה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture