"מה יעשו החרדים שפחות מוכשרים מגפני?" • מוזס: "גדולי ישראל קובעים"

סערת ביטול לימודי הליבה: ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' נשא היום נאום משתלח במליאת הכנסת והאשים את הפוליטיקאים החרדים בכך ש"הם רוצים קהל שבוי של מוגבלים ותלויים בהם" • ח"כ אליעזר מוזס לא נותר חיב • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

הסערה סביב ביטול חובת לימודי הליבה: ח"כ אלעזר שטרן הציג היום במליאת הכנסת את הצעת האי אמון מטעם סיעת 'יש עתיד' בגין ביטול חיוב לימודי ליב"ה במגזר החרדי.

"הדיון בנושא הזה צריך בכלל להתקיים בוועדה לזכויות הילד, או בוועדת העבודה והרווחה, לשם בוודאי היו מזמינים את מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי כדי שיסביר מה יקרה בעתיד עם אותם ילדים חרדים שמונעים מהם לימודי ליב"ה. פוליטיקאים סוגרים דילים על גבם של ילדים. מדובר בעוד אינטרס לאומי שראש הממשלה מכר במחשכים במסגרת הסכמים קואליציוניים. ושר החינוך- שותק".

שטרן האשים כי "הפוליטיקאים החרדים, של יהדות התורה בעיקר, רוצים למנוע לימודי ליבה מילדי המגזר שלהם כדי שהציבור הזה יישאר קהל שבוי. כדי שיהיו מוגבלים ותלויים בהם. כך, התלות של הדור הצעיר כפולה: גם נעולים בתוך המגזר החרדי, וגם מחויבים להצביע למפלגה שתדאג לקצבאות ל"לומדי התורה" שאינם מסוגלים להתפרנס".

באותו נושא:

לפיד מנסה להסביר: "המאבק הזה הוא לא בין חרדים לחילונים"

"ח"כ גפני אוהב להזכיר לנו שהוא לא למד ליבה, ועדיין מצליח להיות יו"ר ועדת כספים. אבל מה עם עשרות אלפי חרדים שפחות מוכשרים ממנו? והרי לא כולם יכולים להיות נבחרי ציבור! הוא הסתדר, אבל מה איתם?!", אמר שטרן והוסיף: "הח"כים החרדים לא מפסיקים להתלונן על החסמים שמוצבים בפני החרדים שמבקשים להצטרף למעגל העבודה. מה הם מתפלאים? מעסיקים רוצים עובדים עם ידע וכישורים. גדלוּת בתורה איננה תחליף"

ח"כ שטרן פנה לחברי הכנסת החרדים שנכחו באולם: "עד מתי תמשיכו להתעקש על הזכות לגדל דור חסר השכלה. זה הרי מנוגד לרוח היהדות לדורותיה. בתלמוד בבלי, קידושין, דף כט עמוד א: "רבי יהודה אומר: כל שאינו מלמד את בנו אומנות מלמדו ליסטות". גדולי ישראל לאורך כל הדורות רכשו השכלה רחבה בכל המקצועות. לא אתחיל לפרט, כי לא נסיים היום"

מוזס: גדולי ישראל היחידים שיקבעו מה ילמדו ילדנו

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס תקף את חברי הכנסת מסיעת יש עתיד על דברי הבלע שהשמיעו נגד החינוך החרדי ותלמודי התורה. "חברי הכנסת של יש עתיד, בא לי לקחת ממחטה ולהזיל דמעות יחד איתכם על דאגתכם בשל ביטול לימודי ליבה לילדים החרדים…. ראינו כמה דאגתם לנו ולילדנו כשהייתם בשלטון. ראינו זאת במוחש כשגזרתם עלינו עשר גזירות על הילדים שלנו. יזמתם גזירות!"

כאן מנה לפניהם ח"כ מוזס אחד לאחד את החוקים המצרים את צעדי הציבור החרדי, מבית היוצר של יש עתיד: "ביטלתם שעות שילוב לילדים מתקשים בתלמודי תורה, ביטלתם תקציב לסייעות במוסדות הפטור, ביטלתם את חוק נהרי. פגעתם בתלמידים בסיכון, לקחתם לנו את תקציב תל"י, ואת תקציבי הטיפוח. ומעל הכל, בקייטנות: אמרתם שהבאתם תקציב קייטנות לכולם, כולם למעט משפחות חרדיות גם אם הם מתגוררים בקו עימות! כך נהגתם! שאלתי אז את שר החינוך פירון מה עם התלמידים החרדיים, ענה לי בזלזול: "שיעברו לחינוך ממלכתי חרדי".

קרא בנושא:

תודה על דאגתכם, פטרוני הציבור החרדי / דעה

"כשהחלטתם להילחם במוסדות הפטור, לא האמנתם שניתן לשנות את תכנית הלימודים. ידעתם שזה חסר סיכוי ולפיכך, דחיתם זאת ל 2018, גם אתם הבנתם שאין לכך שום סיכוי! פשוט רדפתם אותנו!"

מוזס המשיך ותקף "כל האמרות היפות של ח"כ אלעזר שטרן, תוך ציטוט אמרות מהחתם סופר, לא מרשימות אותנו. אתה חושב שגדולי ישראל לא מכירים את כל זה?? אתה חושב שאתה מלמד אותם משהו? כל סוגיה בנושא חינוך מובאת לגדולי ישראל והם היחידים שיקבעו כיצד עלינו לנהוג".

גם אל האמירה לפיה הציבור הכללי מממן את הציבור החרדי התייחס מוזס. "אתם מממנים אותנו? מנין אתה מביא את זה? ההיפך הוא נכון. אנחנו, המשפחות ברוכות הילדים ממנים אתכם, עם תשלומי המיסים והרכישות הרבות של מוצרי יסוד".

"לסיכום, אמר מוזס, "אנחנו זכינו בשנה של הממשלה הנוכחית לעשות "סור מרע" – לבטל את כל גזירות לפיד ופירון. עתה נעבור ל"עשה טב" בנושא הדיור. ובניגוד אליכם, אנחנו נדאג ולכולם ולא רק לציבור החרדי".

עוד בנושא:

תזכיר ביטול חוק הליבה הוגש לממשלה

בלי בושה: לפיד פנה לרבנים שיפעלו נגד ביטול לימודי הליבה

ש"ס נגד לפיד: ממשיך להתעסק במפלג ולא במאחד

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מילים נכונות

תוריד את הכיפונת – צבוע!!!

כל מילה. מוזס

אכן ברור הדבר שמי שלומד כמו מר שטרן מגיע לחתיכות גמרא שנוחות להקראה מעל בימת הכנסת, באותו מקום בדיוק כתוב שר' מאיר אמר: מניח אני כל אמנות שבעולם ואיני מלמד את בני אלא תורה ! וחבל שחברי הכנסת לא עונים בצורה פשוטה מיניה וביה.

תראו את השיעמום במליאה כששטרן מדבר
למה לתת לו פה במה?

עפרא לפימיה!
לJDN, לפחות הייתם צריכים להעלות בצפייה גם את התגובה של מוזס

מניח אני את כל האומניות שבתורה ואיני למד את בני אלא תורה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture