ליצמן צדק: לפיד שוב מסית נגד החרדים בשל ביטול חוק הליבה

כשהוא רוכב על גלי ההצלחה בסקרים, שכח יאיר לפיד את ניסיונו להפוך לחביב החרדים ושוב מסית את הציבור הכללי נגד החרדים • שלומי סגל עם שלושה הסברים לשובה של ההסתה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את החוק לביטול חובת לימודי הליבה במוסדות "הפטור" בחינוך החרדי, עובדה שגרמה ליאיר לפיד לשכוח את כל ניסיונותיו לשוב ולהתחנף לחרדים ולצאת שוב בסרטון הסתה נגדם.

הממשלה אישרה את ביטול חוק הליבה • אקוניס נטש וננזף

בסרטון שהופץ על ידי המפלגה נראה אדם האומר: "ממשלת ישראל החליטה לבטל היום את לימודי הליבה, זה אומר שקרוב למליוני אזרחים לא ילמדו לא מתמטיקה ולא אנגלית. לא יצליחו לפרנס את עצמם ויחיו חיי עוני, יודעים מי יצטרך לפרנס אותם? יודעים מי יסחוב אותם על הכתפיים כל החיים?", כאשר בשלב זה נראה ילד חילוני מחזיקו על כתיפו, והקריין שואל אותו: כבד לך?

לאחר אישור החוק, נמסר ממפלגת יש עתיד: "ממשלת ישראל מובילה מחטף כדי לבטל את לימודי המתמטיקה והאנגלית לילדי ישראל. הממשלה ממשיכה לקחת את ישראל אחורה. כל מה שמעניין אותה זה הפוליטיקה בשביל להישאר בכיסא. הכל מותר. היא מפקירה את הילדים של כולנו. את הילדים שנגזלים מהם הכלים הבסיסים להשכלה, פרנסה ועצמאות. ואת הילדים שיצטרכו לשאת על כתפיהם כל חייהם, את הנזק שמעוללת הממשלה הזו. המאבק הזה הוא לא בין חרדים לחילונים, המאבק הזה הוא בין פוליטיקה מושחתת לבין אנשים שאכפת להם. אם למישהו בממשלה הזאת עוד אכפת מעתיד ילדינו הוא יתנגד היום בתוקף למהלך השערוריתי הזה".

לדברי יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, "ממשלת ישראל רוצה לקחת היום מדור שלם את האפשרות לפרנס את עצמו. מילא אם הם לא היו מבינים את הנזק שהם מעוללים, אבל כל מי שיושב בממשלה הזאת מבין שהוא מוכר את הילדים שלנו. פשוט לא אכפת להם. הכל פוליטיקה".

ואילו ח"כ אלעזר שטרן אמר בתגובה: "ראש הממשלה ושר החינוך מבינים שביטול לימודי מתמטיקה ואנגלית במוסדות החינוך החרדיים זו פגיעה אסטרטגית בעתיד מדינת ישראל ופגיעה אנושה בצעירי ישראל שהשכלתם תאפשר להם פרנסה בכבוד אך יאלצו לממן גם את בני גילם שיגיעו לגיל העבודה ללא מקצועות ליב"ה".

מה גרם לשינוי בעמדת יש עתיד?

רבות נכתב על הניסיון של יאיר לפיד להתקרב מחדש אל הציבור החרדי, זאת, לאחר שהבין כי ללא תמיכת חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, הסיכוי שיראה את בית ראש הממשלה מבפנים – קלוש עד בלתי קיים. מה בכל זאת גרם לו לצאת לפתע למתקפה פרועה נגד החרדים? ועוד דווקא לאחר שהסקרים האחרונים מלמדים כי גם ללא ההסתה יש עתיד צפויה להיות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת הבאה?

אולי, היא הנותנת. דווקא שכרון החושים שלו וההצלחה המסחררת אותה צופים לו על פי הסקרים האחרונים, גרמה לו להתנהג כאילו כבר ניצח והוא חשף את פרצופו האמיתי ברבים. כנראה ששר הבריאות יעקב ליצמן צדק כאשר סירב להתרשם מניסיונותיו הקודמים להתקרב אל נציגי הציבור החרדי וטען כי מדובר במשחק בלבד וכי הוא לא באמת חזר בתשובה.

אם כבר מזכירים את השר ליצמן, ייתכן והוא הגורם לכך. דווקא העובדה שיאיר לפיד הבין כי ניסיון התקרבותו לא עלתה יפה וכי נציגי הציבור החרדי בכנסת לא קנו את בלוף אהבתו לציבור, גרמה לו לקרוע את המסיכה מעל פניו ולשוב ולהסית נגד החרדים כפי שעשה בתקופת חוק הגיוס וכפי שאהב לעשות אביו טומי ממפלגת שינוי הזכורה לרעה.

אופציה שלישית היא: לפיד מנסה לתקן את הטעות הקריטית שלו בקמפיין האמור להוביל אותו לראשות הממשלה כאשר הצהיר כי חוק השוויון בנטל כבר לא נמצא על סדר יומה הלאומי של ישראל, עבר מסכת השפלות ונאלץ להתנצל. על זה תוכלו לקרוא בטור שלי שש בשישי • יאיר מפחד מבוגי, מתחנף לחרדים ועושה טעות ראשונה בקמפיין

עוד בנושא:

תודה על דאגתכם, פטרוני הציבור החרדי / דעה

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן טועה זאת גם אפשרות,
אולי אם ליצמן לא היה משחק ברוגז, הסירטון השיקרי הזה לא היה מתפרסם, כמעט כל חילוני יחשוב ויגיד דברים דומים אם תיצור חזית מולו במיוחד לפיד שפונה גם לשונאי חרדים זה נכון לגבי הבית היהודי, ליברמן,העבודה והליכוד. אז אם אפשר לגרום לו לשתוק למה לא?
אולי אם היה לו מה להפסיד הוא היה שותק על מנת שלא "לפגוע" ביחסיו עם החרדים (ולא מדובר פה על להמליץ עליו לנשיא,אלא רק לא לשחק "ברוגז")

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture