מפיקים לקחים מ'צוק איתן' • צפו בנגמ"ש הגלגלי הראשון של צה"ל

במשרד הביטחון חושפים היום לראשונה את נגמ"ש 'האיתן' שפותח במסגרת הפקת הלקחים מצוק איתן • "יתרונו המרכזי הוא ביכולת נסיעה מהירה על כבישים ויכולת ניוד מהירה בין גזרות לחימה, ללא תלות במובילים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היום חשפה מנהלת המרכבה במשרד הביטחון את הנגמ"ש החדש שייקרא 'איתן'. מדובר ברכב קרב מתקדם ורב תכליתי שאמור להחליף את הרכבים הישנים שנעשה בהם שימוש עד לאחרונה. מדובר באחד מלקחי מבצע 'צוק איתן', בעיקר בעקבות אסון הנגמ"ש בסג'עייה.

כעת הושלם פיתוח אב-טיפוס של הנגמ"ש. ה'איתן' – נגמ"ש גלגלי שלא מתבסס על שרשראות ולכן הוא יכול להגיע ממקום למקום בקלות, גם בתנאי שטח קשים ומגוונים. צפו

הנגמ"ש שפותח ממוגן עם מערכות נגד טילי נ"ט כמו שיש לטנקים החדשים עם מערכת מיגון אקטיבי 'מעיל רוח'. יכולתו של ה'איתן' להגיע בקלות ממקום למקום היא לקח נוסף ממבצע 'צוק איתן', בו נתקל הצבא בקשיים בניוד הכוחות. מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון (מנת"ק), שהשלימה את הפיתוח, ציינה כי מדובר בנגמ"ש הגלגלי הראשון בתולדות צה"ל.

כמו כן נמסר כי ה'איתן' תוכנן ככלי רב תכליתי למשימות מגוונות, ואחד היתרונות שלו הוא עלות ייצור וקיום נמוכה מאוד: כמחצית מעלות הנמר או כל נגמ"ש גלגלי אחר בעולם. על כן המהלך יאפשר הצטיידות בכלים רבים יותר ובקצב גבוה יותר, במקביל להצטיידות בנמרים. "ה'איתן' יהיה כלי הלחימה הגלגלי המתקדם והממוגן בעולם. הוא יצויד במערכת הגנה אקטיבית ובמערכות מיגון נוספות וייחודיות. יתרונו הגדול יהיה ביכולות הניוד הטובות שלו בין גזרות לחימה שונות", הוסיפו במשרד הביטחון.

משקלו יהיה בין 30 ל-35 טונות, ויכולת הנשיאה של הרכב בעל שמונת הגלגלים היא של 12 חיילים – בדומה ל"נמר". על בסיסו של ה"איתן" ייבנו כלים למשימות שונות – מניוד 12 לוחמים ועד כלי בעל כוח אש מתקדם עם צריח נשלט לא מאויש עם תותח של 30 או 40 מילימטרים.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל ברוך מצליח, בישר על ההישג: "ההחלטה על פיתוח ה'איתן' התקבלה כלקח ממבצע 'צוק איתן', והצורך שעלה להחליף את אלפי נגמ"שי ה-M113 הוותיקים, הנמצאים בשירות בצה"ל, בכלים מודרניים בעלי מיגון מקסימלי שמותאמים לאיומים הקיימים בזירה. במקביל להאצת ההצטיידות בנגמ"שי הנמר החלטנו לפתח כלי נוסף, משלים לנמר, שיאפשר לכוחות החי"ר ניידות אסטרטגית מהירה, ומיגון מקסימלי. סדרת הניסויים שבה התחלנו בימים אלה, תאפשר לצה"ל לבחון את הכלי במגוון מתארים מורכבים, לקראת ההחלטה על היקף ההצטיידות בו".

"כמובן שהוא לא מחליף את הנמר. הוא כלי נוסף ומשלים – יתרונו המרכזי הוא ביכולת נסיעה מהירה על כבישים ויכולת ניוד מהירה בין גזרות לחימה, ללא תלות במובילים", הוסיף תא"ל מצליח. "הנמרים ביחד עם האיתנים יאפשרו ניהול מרכזי טוב יותר של כל מהלך קרקעי, ויאפשרו נידות מהירה יותר. ביחד עם הנמרים יהיה אפשר להתנייד בקצב מהיר יותר". הבכיר הוסיף: "מדובר במחיר עלות – מנהלת הטנק היא לא גוף למטרות רווח. ניתן לומר שעלותו זולה באופן משמעותי מכל כלי מקביל אחר בעולם". מצליח ציין כי הנמר היא הנגמ"ש הממוגן בעולם, אך גם ה"איתן" יותר עמיד ומוגן מהנגמ"שים כיום. "אנחנו מעדיפים שהמרב ייוצר בישראל, בדומה למרכבה והנמר, כ-70% רכש כחול לבן מ-200 תעשיות ישראליות".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה קורה כשיש פנצ'ר?…

מחכים לידידים…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture