נתניהו: "טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל; נפעל יחד"

ראש הממשלה הגיב לפני שעה קלה לבחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית ואמר: "אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

״אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ…הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל. נפעל יחד כדי לקדם את הביטחון, היציבות והשלום באזורנו", כך אומר לפני שעה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה לנצחונו הגדול דונלד טראמפ.

נתניהו הוסיף: "הקשר האיתן בין ארצות הברית לישראל מבוסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וגורל משותף. אני בטוח שהנשיא הנבחר טראמפ ואני נמשיך לחזק את הברית הייחודית בין ישראל וארצות הברית ונביאה לגבהים חדשים".

נדגיש כי על אף הנייטרליות בה נקט ראש הממשלה לאורך מערכת הבחירות הסוערת, ההערכה במערכת המדינית והפוליטית היתה שהוא חפץ מאוד בנצחונו של טראמפ מאחר והוא חשש מעמדותיה המדיניות של קלינטון.

בוידאו: זה מה שאמר טראמפ על נתניהו ב-2013

מי שהתייצב בגלוי לטובתו של טראמפ הוא העיתון המזוהה עם ראש הממשלה, 'ישראל היום', אולם הדבר לא נעשה בהוראתו של נתניהו אלא בהוראת פטרונו, שלדון אדלסון, המחזיק בבעלות על העיתון.

פספסתם? הלילה הדרמטי של ארה"ב – שלב אחרי שלב

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר מוקדם יותר כי: "הבחירות בארצות הברית הן המשך מגמה כלל עולמית של מיאוס מאליטות שלטוניות ותיקות, ורצון בשינוי חד וברור. בחירתו של טראמפ היא המשך של צונאמי חברתי, כלכלי ושלטוני, שאנו רואים במדינות רבות והוא יוביל לשינוי גם בישראל.

"ארה"ב היא דמוקרטיה חזקה והקשר העמוק והחזק בין ארה"ב לבין ישראל הוא נכס בטחוני, עליו יש לשמור מכל משמר, גם עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. זאת תקופה של שינוי בכל העולם, וכך יהיה בקרוב גם בישראל".

חבר מפלגתו, אראל מרגלית מסר: "אני מברך את הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ידידתנו הגדולה ביותר. אני מקווה שאת האומץ היצירתיות והתעוזה שהראה במערכת הבחירות, ידע להפנות גם למזרח התיכון וילחם איתנו להביא עולם טוב יותר ולהפוך איתנו גם את ישראל לגדולה שוב. Make Israel great again".

בימין קוראים לחדש הבנייה בהתנחלויות:

בעקבות תוצאות הבחירות המסתמנות בארה״ב תקיים היום שדולת א״י בראשות ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, דיון מיוחד עם כל חברי הכנסת החברים בשדולה לדיון במשמעות התוצאות

בהודעת הזימון שיצאה הבוקר לחברי הכנסת נאמר: היום תם עידן 2 המדינות. נצחון המפלגה הרפובליקנית, שערב הבחירות הסירה מהמצע שלה את רעיון 2 המדינות – מאפשר גם לישראל להשליך לפח האשפה של ההיסטוריה את הרעיון המסוכן הזה. היום תם גם עידן not one brick – ההקפאה הארוכה שאובאמה כפה על ישראל הגיעה לסיומה. נתכנס לחשיבה משותפת כיצד עלינו, על האפשרויות החדשות שנפתחו לפנינו.

בתגובה להודעה אמרה ח"כ קסניה סבטלובה: "חברי שדולת א"י השלמה הם שדולת המדינה הדו לאומית, שפועלים נגד הרוב היהודי בישראל, ונגד ישראל יהודית יהודית ודמוקרטית. הם חותרים ליישום מדינת ישראטין, בה חאלד משעל ואיסמעיל הנייה יוכלו להצביע ולהבחר לכנסת. אלו שזלזלו כל העת בעמדת ארה"ב וקראו לישראל לבצע החלטות ללא התחשבות באחות הגדולה, תולים את חזונם המשיחי של א"י השלמה בתוצאות הבחירות בארה"ב".

http://www.jdn.co.il/j_world/762885

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בתגובה לתוצאות הבחירות בארה"ב: "נפל דבר. השינוי העצום שעבר היום על ארה"ב הוא עובדה מוגמרת. דבר אחד חייב להיות ברור – את רעיון שתי המדינות יש לגנוז באופן מיידי. הממשל בארה"ב התחלף ואיתו גם הקפאת הבנייה הנוראית שנכפתה על מדינת ישראל בידי הממשל הקודם חייבת להתחלף בתנופת בניה והתיישבות.

"אני קורא לראש הממשלה ולממשלה כולה לעמוד מאחורי ההתיישבות ביהודה ושומרון, להודיע כבר היום על בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, לקדם תכנון ובנייה של ערים ויישובים חדשים ולהסיר את הקלון שהממשל הקודם ביקש להטמיע על ההתיישבות כמכשול לשלום. ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון כמו המפעל הציוני כולו הוא זכות הסטורית, וחובתינו המוסרית היא לחזק אותה בשיתוף פעולה הדוק עם הנשיא הנבחר. היחסים האסטרטגיים והערכים המשותפים, חירות, דמוקרטיה, אהבת המולדת, שיוויון וצדק הם העומדים בבסיס הקשר האיתן בין ארה"ב לישראל. אני מקווה ומאמין שארה"ב תמשיך להוביל את העולם החופשי ברוח ערכים אלו לעולם טוב יותר ומוסרי יותר. בהצלחה גדולה לנשיא הנבחר".

יו״ר יחד אלי ישי: "הודו לה׳ כי טוב כי לעולם חסדו. דונלד טראמפ נבחר לנשיא ארה״ב, כי הקב״ה רוצה להעניק את ארץ ישראל השלמה לעם ישראל, כמו שכתוב בפרשת השבוע ״לזרעך אתן את הארץ הזאת״ ו"כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם".

"עם ישראל וארץ ישראל מודים לקב״ה על הנצחון, ואנחנו מברכים את הנשיא החדש שיצליח להיות שליח טוב ונאמן למען עם ישראל ולמען ארץ ישראל השלמה. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו: די להקפאה! זה הזמן לחזור ולבנות בירושלים ולהרחיב את כל ההתיישבות בארץ ישראל".

ח"כ יהודה גליק, הפעיל למען עלייה יהודית להר הבית מסר בתגובה: "מתברר שהעם האמריקאי מאס בצביעות ובפולטיקלי קורקט והעדיף על פניהם את הדוגריות. שולח למר טראמפ ברכת ה' מירושלים. מאחל לו לעלות להר הבית ולהוביל ממקור האור והאנרגיה של העולם שיח של פיוס ושלום עולמי. מזמין אותו בביקורו בישראל לבקר ברחבי יהודה ושומרון ולראות במו עיניו שההתישבות היא הדרך לשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ברוך השם שטראמפ עלה להיות נשיא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture