מפלגת המחנה הציוני מציגה: "הסמויים" של נתניהו נחשפים • צפו

מפלגת המחנה הציוני, שככל הנראה התייאשה מרעיון ההצטרפות לממשלת נתניהו, החליטה לפתוח בקמפיין כלכלי נגד ראש הממשלה כאשר לטענתם, כל בית אב בישראל משלם מידי חודש אלפי שקלים עבור מה שהם מכנים "המיסים הסמויים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

במפלגת המחנה הציוני פתחו בקמפיין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר הפעם הם מתמקדים בהיבט הכלכלי, כאשר בחזית הקמפיין ניצב חבר הכנסת, הפרופסור מנואל טרכטנברג אשר הציג היום מחקר ולפיו כל משפחה ישראלית ממוצעת משלמת אלפי שקלים בחודש כ"מיסים סמויים".

לדברי טרכטנברג, "למרות שהכלכלה הישראלית במצב טוב מבחינת המאקרו: צמיחה, אבטלה, מאזן תשלומים, שיעור השתתפות בכוח העבודה, יחס חוב מול תוצר- אזי – מצבו של האזרח – המיקרו – הוא רע. לאחר שמשק הבית שילם על הוצאות למחיה ופתח בסוף החודש את הארנק הוא רואה בו חור שאמור להספיק על תשלום חיסכון לרכוש דירה, הוצאות מימון, נסיעות לחופש, חו"ל ועוד. יש פה סוג של הונאה כי הממשלה הורידה מסים ישירים, ומע"מ אבל במקביל, הטילה מסים סמויים על הציבור".

טרכטנברג מסביר כי "מסים סמויים" הוא תשלומים שאנחנו משלמים מהכיס עקב כך שהמדינה צמצמה לאורך זמן את חלקה תקצוב שירותי חינוך, בריאות ותחבורה ועוד ושעל פי חוק המדינה היתה אמורה לספק חינם לכול או בעלות מוגבל לאזרח. "צמצום תקציב המדינה הטיל את העליות על האזרחים בפרט על המשפחות הצעירות. המדובר בתשלום סמוי כיוון שבדרך כלל לא נערך עליהם דיון ציבורי. הכנסת לא הצביעה על הטלת הנטל הזה על הציבור, אבל אי אפשר לחמוק מהם כי מדובר בעצם הוצאות שמשלמים משקי הבית למשל על תשלומי הורים לבתי הספר, על תרופות שלא נכללות בסל הבריאות, ועל נטל שמוטל על המשפחה הישראלית כתוצאה מעליית מחירי הדיור, וכתוצאה מאי השקעה בתחבורה".

על פי כתבה בדה מרקר, טרכטנברג, שעמד בשנת 2011 בראש "ועדת טרכנטברג" לצדק חברתי אומר כי לאחר המחאה החברתית חל שיפור מסויים במצבן של משפחות בישראל עקב הנהגת חינוך חינם לגילים 4-3, וצעדים נוספים אבל, בגלל עליית המחירים, בעיקר בתחום הדיור- אזי השיפור הזה נמחק.

לדבריו, "קופת המדינה התמכרה לעלייה במחירי הדיור, ולגידול בהכנסות המדינה ממסים הנובע מכך. הנה, בשנת 2002 הגיעו הכנסות המדינה מנדל"ן (מסים על נדל"ן, מע"מ על נדל"ן, ומסים על קרקע) ל-5.4 מיליארד שקל והיוו 3.6% ביחס להכנסות המדינה ממסים באותה שנה. בשנת 2015 הגיעו הכנסות המדינה מנדל"ן ל-22 מיליארד שקל, והיוו 8.2% מסך הכנסות המדינה ממסים באותה שנה. לדברי טרכטנברג, למדינה בעצם לא היה תמריץ במשך השנים להוזיל את מחירי הדיור כי היא נהנתה מגידול מרשים בהכנסות ממסים.

טרכטנברג ערך חישוב לגבי הביקוש השנתי לדירות חדשות: בעוד משרדי האוצר והשיכון מדברים על 50 אלף יחידות דיור בשנה מפתיע הנתון של טרכטנברג לפיו יש צורך ב-60 אלף התחלות בנייה בכל שנה על מנת לענות על הביקוש (לא כולל הביקוש המצטבר של 100 אלף יחידות דיור).

לפי החישוב, בכל שנה יש צורך לספק דיור ב-60 אלף הזוגות הצעירים הנישאים. לכך יש להוסיף 10,000 יחידות דיור עבור 33 אלף העולים החדשים בכל שנה, 14,500 זוגות שמתגרשים מהם כ-10,000 נזקקים לדיור, ועוד 5,000 זוגות שהם משפרי דיור. המדובר בביקוש ל-85 אלף יחידות דיור. מנתון זה יש לנכות -20,000-25,000 יחידות דיור שמתפנות (עקב פטירת 44,000 איש בשנה).

טרכטנברג הוסיף כי "אם יש היום רק 50 אלף התחלות בנייה בשנה אל מול הביקוש בפועל של 60 אלף יחידות דיור בשנה אזי אנו נמצאים בגרעון שנתי של 10,000 יחידות דיור. במצב שכזה, כשהביקוש גדל על ההיצע, אין שום ספק שמחירי הדירות ימשיכו לעלות בשנתיים הקרובות ואפילו מעבר לכך, אלא אם יעשו פעולות דרסטיות".

טרכטנברג לא סבור שתוכנית מחיר למשתכן – תוכנית הדגל של שר האוצר משה כחלון – תצליח בטווח הקצר להשפיע על ירידת המחירים כי מדובר להערכתו בכ-10,000-15,000 יחידות דיור בשנה אל מול ביקוש כאמור של כ-60 אלף יחידות דיור. הוא סבור שתוכנית מחיר למשתכן היא בבחינת טיפה בים והפכה ל"לוטו הלאומי".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הדבר היחיד שנכון בסרטון זה הענין של הקרקעות.
כל השאר זה סתם דמגוגיה בגרוש. זה לא נתניהו, וזה לא מיסים חדשים. נתניהו לא העלה את שכר המעונות, וגם לא המציא אותם. גם לא את שאר התשלומים…
זה מיסים שמשולמים המון זמן ועוד לפני שהוא הוריד את המיסים והוא מעולם לא העלה אותם…
שקשה לחיות פה זה נכון, אבל הוא ממש לא האשם, אפשר לחשוב שלפני כן היה גן עדן..

הבן אדם צודק. מבלי להבין יותר מדי בכלכלה, כל אבא ובעל משפחה מזדהה עם הדברים. כמה חבל שהדברים ישארו באויר, כי גם אם טרכטנברג יהיה שר האוצר הבא בממשלת לפיד, עד שהוא ישנה עשירית מזה כבר יהיו בחירות שוב.

אם הוא באמת דואג להורדת המיסים – אז שיציע פיתרון בסרטון המגמתי הזה.
כל הסרטון לא נועד אלא לדבר אחד להביא את השלטון למפלגת המחנה הציוני. ולצורך כך הם מוצאים את הבעייתיות הקיימת בכלכלה הנוכחית. וכשהם יהיו בממשלה – גם אז נתניהו יוכל להפיק סרט מדהים מפגעי האוצר ההוא באותה מתכונת!!! כי אף פעם זה לא מושלם. "כל הפוליטיקאים מושחתים" – זו לא סטיגמה. הסרטון היא ההוכחה הכי חזקה לזה!!!

נכנס פרופסור, יצא שחקן !
(מחלה כרונית במחנה הציוני…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture