כתבה בוושינגטון פוסט: "לפיד המועמד היחידי שמאיים על נתניהו"

יו"ר מפלגת יש עתיד ממשיך במירוצו לראשות הממשלה, ובמסגרת כך התראיין לעיתון האמריקאי שמיהר להגדיר אותו כמועמד היחיד שיכול להחליף את נתניהו • כמה חבל שהאמריקאים לא מעודכנים במחסום שיחצוץ ככה"נ בינו לבין מעון רה"מ בבלפור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, הצהיר כבר לא אחת כי הוא רואה את עצמו מחליף את בנימין נתניהו והופך לראש הממשלה הבא של ישראל. בעודו ממשיך במאבקיו מול החרדים, נראה כי הסיכוי לכך קלוש, אך בינתיים הוא הצליח לשכנע את עיתון הוושינגטון פוסט שמיהר להגדיר אותו "היחיד שיכול לאתגר את נתניהו ולהחליפו כראש ממשלה".

הוושינגטון פוסט ראיין את לפיד לכתבה בעיקר סביב הנושאים המדיניים. במהלך הראיון נשאל לפיד האם הוא מאמין כי אבו מאזן הוא פרטנר לשלום. לפיד השיב ואמר: "פעמים רבות, הנשיא עבאס הוכיח שהוא לא פרטנר. שלוש פעמים במהלך 15 השנים האחרונות הוצעו לפלסטינים יותר מ -90 אחוזים ממה שהם מבקשים ושלוש פעמים הם אמרו לא. הם חייבים להבין שהם לא הולכים לקבל את כל מה שהם רוצים"

כשנשאל לפיד האם הדבר לא נכון גם לגבי הישראלים אמר לפיד: "מאז הסכם אוסלו היו 11 סיבובים של שיחות בילטרליות שכולם נכשלו. אלו היו אותם אנשים שאמרו את אותם דברים אחד לשני. צריך להיות מנגנון שונה. מאז ספטמבר אני דוחף לעבר רעיון אחר, ועידה אזורית שתכלול שחקנים מרכזיים שכבר נמצאים על המגרש- מצרים, ירדן, ערב הסעודית ומדינות המפרץ".

לפיד נשאל האם כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן יכולה לשנות את המצב בין ישראל לפלסטינים. לפיד אמר כי הוא חושב שיש כאן חלון הזדמנויות: "אנחנו יודעים כי האסטרטגיה של עבאס והרשות הפלסטינית קרסה. במשך שנים הם פעלו על פי הגישה כי אין צורך לנהל מו"מ עם ישראל ושהם רק צריכים להמשיך ולהפעיל לחץ בינלאומי על ישראל. אבל הממשל האמריקאי כבר הודיע שהאסטרטגיה הזו לא עובדת איתם ואני חושב שאם ישראל תחזור כעת לשולחן המו"מ היא תהיה בעמדת כוח שלא החזיקה בה בשנים האחרונות".

לפיד נשאל על מדיניות החוץ של נתניהו שמתגאה ביחסים של ישראל עם העולם ומתגאה ביחסים שהוא מטפח באפריקה, מזרח אירופה ואסיה. לפיד סרב למתוח ביקורת על ראש הממשלה אבל ביקש לעשות את ההבחנה בין ניהול מדיניות סחר לניהול מדינות חוץ: "בניהול מדיניות סחר אתה צריך לעבוד עם כולם בכל מקום בעולם אבל מדיניות חוץ היא סובייקטיבית ומתרכזת בשלושה מקומות מרכזיים: וושינגטון, בריסל ומוסדות בינלאומיים. אלו המקומות בהם מתנהל המשחק. אז אם אתה רוצה להיות על המגרש אתה צריך לוודא שאתה ביחסים טובים עם שלושת המקומות הללו".

העימות עם המתחזה לעיתונאי:

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בשבוע האחרון, תקף כתב הגרדיאן את לפיד וטען כי התנהלות מדינת ישראל היא צבועה כאשר היא מדברת על דמוקרטיה בזמן שהיא כובשת מיליוני פלסטינים והשווה בין ישראל לשלטון האפרטהייד. לפיד השיב לו בתקיפות ואמר: "הנה דוגמא מצוינת לכך שאנחנו נמצאים בעידן של עובדות שקריות. מה שהצגת עכשיו זה הנחות ולא עובדות. יש לישראל מדיניות מוצהרת שתומכת ברעיון של שתי מדינות לשני עמים מי שמסרב בעקביות אלו הפלסטינים, מי שקורא ליהודים קופים וחזירים בספרי בית ספר זה הפלסטינים. הגרדיאן ודומיו מעודדים את הפלסטינים להמשיך במצב הקיים ולא לעשות כלום כדי לבנות את עתידם, בהבנה שבסוף העולם יקרא לישראל מדינת אפרטרהייד. ישראל היא לא מדינת אפרטהייד, ישראל היא דמוקרטיה שומרת חוק ובישראל בניגוד לפלסטינים שומרים על זכויות אדם".

אך מאוחר יותר התברר כי לויינשטיין אינו כתב של הגרדיאן כפי שטען אלא פעיל אנטי ישראלי. בכתבה היום בעיתון הוושינגטון פוסט גם נותנים ביטוי נרחב לתקרית שהייתה השבוע בין לפיד לאנטוני לויינשטיין, שטען כי הוא כתב של הגרדיאן במהלך מסיבת עיתונאים עם התקשורת הזרה בירושלים. לפיד האשים את התקשורת הבינלאומית כי היא מסייעת להנצחת הסכסוך הישראלי-הפלסטיני על ידי הסיקור החד צדדי שלה, וכי היא מעודדת את ההנהגה הפלסטינית לא לפעול ולעשות ויתורים כדי לקדם את תהליך השלום.

צפו בתגובת לפיד לפעיל שהתחזה לעיתונאי:

פרשנות: כרגע, לפיד לא יכול להיות ראש ממשלה

אך בעוד יאיר לפיד ממשיך במאמציו מול התקשורת הזרה ומול הקהל הרחב כאן בישראל על מנת למתג עצמו כמועמד מוביל לראשות הממשלה, תוך ניסיון להשכיח את הקדנציה הכושלת שלו במשרד האוצר, ותוך שהוא מחניף לציבור החרדי ומנסה להשכיח את הגזירות נגד החרדים ונגד לומדי התורה כאשר היה בקואליציה, הדברים אינם מסתדרים לפי התוכניות שלו.

למרות הסקרים שמאירים לו פנים וצופים כי יזכה לכמות מנדטים זהה למפלגת הליכוד, הסיכוי שלו לראות את מעון ראש הממשלה מבפנים – קלוש, כל עוד החרדים, בהובלת שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיכים להחרים אותו, מסרבים לדבר איתו ומצהירים כי יעשו הכל על מנת שלא הוא יהיה ראש הממשלה הבא. על פי אותם סקרים, המפלגות החרדיות יהיו לשון המאזניים בין המתמודדים לראשות הממשלה. לפיד זה לא יהיה.

האדם אינו נבחן רק על פי הצהרותיו הפומביות. הוא נבחן גם במעשים. גם במעשים שלו וגם במעשים של סובביו. והם, בינתיים, רודפים את הציבור החרדי בעיר ערד ומתנכלים לחסידי גור באמצע תפילות השבת, בעוד אחד מנציגי מפלגתו בכנסת, אשר למרבית הבושה חובש כיפה על ראשו, פוער פיו בחוצפה נגד הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א.

עדיף שימשיכו בהתנהלותם זו. כך הם לעולם לא יגיעו לשלטון.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מכיר אנגלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture