לא רק ליצמן: מימין ומשמאל חוששים מלפיד ותוקפים אותו בחריפות

בצל העליה המטאורית של יש עתיד בסקרים, הופך יאיר לפיד לשק החבטות של הפוליטיקאים. נתניהו טוען שהוא שמאלני, במפלגת העבודה ממליצים לו להצטנע ומי שעושה את העבודה טוב מכולם הוא משה כחלון שמזכיר ללפיד כי בעבר היה שר אוצר כושל שפעל בניגוד למצע מפלגתו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מפלגת יש עתיד מזנקת בסקרים, לא בגלל ההישגים של המפלגות, כי אין בנמצא דבר כזה, אלא בעיקר בגלל חוסר האלטרנטיבה. העלייה שלהם בסקרים מתבססת בעיקר על אנשים המשתייכים למרכז -שמאל המאוכזבים מהתנהלותו של יצחק הרצוג. בינתיים, זה מדאיג את ראשי המפלגות שפתחו במתקפה חריפה נגד יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד.

מעניין לעקוב אחרי התבטאויותיהם נגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדרכו, ממהר לקטלג אותו כשמאלני. עמיר פרץ, המתמודד לראשות מפלגת העבודה משתמש בפתגמים של יריבו הפוליטי שמעון פרס, ומי שעובד במקצועיות, הוא שר האוצר הנוכחי משה כחלון שמזכיר ללפיד את מה שהיה מעדיף לשכוח. את הקדנציה הכושלת שלו במשרד האוצר.

כמעט כל אלו שתוקפים כעת את לפיד, יישבו איתו בקואליציה, אם ייבחר לראשות הממשלה. מלבד, אולי, בנימין נתניהו שהדבר לא יהיה לפי כבודו. היחיד שאפשר להגיד עליו כי לא יישב בקואליציה של לפיד, וכתוצאה מכך הוא גם חוסם את דרכו לבית ברחוב בלפור, הוא שר הבריאות יעקב ליצמן, המסרב להתרשם מניסיונות החנופה של לפיד לחברי הכנסת החרדים.

מי שיכול להיות מרוצה מגל ההתקפות נגדו, הוא יאיר לפיד עצמו. סוף סוף הצליח במאמציו למתג עצמו כמועמד הבא לראשות הממשלה, בעזרת הפיכת עצמו לשר חוץ אלטרנטיבי המייצג את יאיר לפיד, אה, סליחה. את מדינת ישראל. כאשר כולם מכוונים את חיציהם כלפיו, הוא מבין שהצליח. הוא האיום המרכזי עליהם.

מה שכן, חשוב לזכור כי העולם הוא גלגל שמסתובב. מאוד ייתכן כי העובדה שלפיד הגיע לשיאו בעוד הבחירות עדיין אינן באופק, יעמדו לו בעוכריו. המתקפות נגדו עלולות לסובב את הגלגל לרעתו, ועד הבחירות מפלגתו עלולה להתרסק יותר. בינתיים, החלטנו לרכז עבורכם את שלל המתקפות שעבר באחרונה לפיד הן מימין והן משמאל.

נתניהו: לפיד = איש שמאל

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה את השיטה למיגור מתנגדיו. הפיכתם לשמאלנים. בתקופה האחרונה ספגו מספר עיתונאים תגובות חריגות מצידו של ראש הממשלה שהפך אותם לאנשי שמאל החותרים תחת מדיניותו, לאחר שפרסמו כתבות שאינן מחמיאות, בלשון המעטה, לראש הממשלה, לבני משפחתו או למקורביו.

כעת נראה, כי ראש הממשלה החליט להשתמש באותה רטוריקה גם כלפי מי שחותר תחת כיסאו. בישיבת סיעת הליכוד השבוע, בהתייחסות ליוזמת השר זאב אלקין להחתמת ח"כים להדחת ח"כ באסל גטאס מהכנסת, צעד לה התנגדו במפלגת יש עתיד, שם הצהירו כי לא יחתמו על יוזמת השר אלקין ולא יצטרפו אליה.

"שמעתי שיאיר לפיד הורה לחברי מפלגתו לא לחתום", אמר נתניהו. "עכשיו, זה לא מפתיע אותי. זה מאכזב, אבל לא מפתיע. זה לא מפתיע כי מדובר באיש שמאל שעומד בראש מפלגת שמאל. יאיר לפיד מנסה להסוות העובדה הפשוטה הזאת אבל האמת הפשוטה, שיאיר לפיד מוביל מפלגת שמאל, נחשפה עכשיו בפני כל. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו, אבל הציבור בוודאי כבר יקבע את דעתו גם עליו".

מיש עתיד נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "נו באמת, אולי די כבר עם הטריק המשומש הזה? קודם קראתם לבנט שמאל ואז לליברמן שמאל, ואז לבוגי יעלון שמאל, ואז לרמטכ"ל איזנקוט שמאל. עכשיו ללפיד שמאל? אולי די כבר עם אותו הטריק. כל פעם שראש הממשלה ושריו לא מסוגלים להתמודד עם המציאות, הם פונים לאותו טריק מטופש ועלוב".

//www.jdn.co.il/breakingnews/777699

הרצוג: לפיד = איש ימין

בעוד ראש הממשלה מאשים את לפיד בשמאלניות, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, מאשים אותו דווקא בימניות. "לפיד אמר תיאורטית שאם הוא ירכיב את הממשלה, הראשונים שהוא יפנה אליהם אלו הליכוד. כלומר ביטן ואלקין וכל מה שהם מייצגים. כי בסופו של דבר לפיד הוא איש ימין שמוביל מפלגה ימנית, שמסתתרת בסבך התחפושת", טען יו"ר מפלגת העבודה.

"יש דבר אחד ששנינו הסכמנו עליו ושוחחנו עליו השבוע והוא שיש להוביל לפיזור הכנסת במיידית. פרשת הצוללות, חוק ההסדרה ופרשת עובדי המדינה, אלו עילות דרמטיות שמצדיקות את פיזור הכנסת וסיכמנו שנפעל בתיאום ככל הניתן לקידומו." אמר הרצוג והוסיף, "אני עדיין דבק בדעתי שכדי להחליף את נתניהו צריך גוש גדול ורחב של מפלגות, תנועות ואישים מן המרכז, שילכו ביחד".

הרצוג לפיד

עמיר פרץ: מציע ללפיד להצטנע

מי שמתכנן להחליף את הרצוג בראשות מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ בחר בנאום פתיחת המירוץ שלו להתייחס ליאיר לפיד, תוך שהוא משתמש בביטוי של יריבו הפוליטי, נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שנהג להגיד כי הסקרים הם כמו בושם. אפשר להריח אותם, אסור לשתות מהם, נהג להגיד הנשיא המנוח.

"אני מציע ללפיד ללמוד את מקומו ולהצטנע קצת. הסקרים זה דבר מבשם אבל טוב להריח אבל אסור לבלוע", אמר פרץ באירוע בו הכריז על התמודדותו ראש בראש מול הרצוג. כנראה גם הוא מבין, כי במידה ויכבוש את ראשות מפלגת העבודה, הקרב הפוליטי האמיתי שלו יהיה מול יאיר לפיד במלחמה על קולות אנשי המרכז – שמאל.

//www.jdn.co.il/video/777672

כחלון מזכיר ללפיד נשכחות ומאמת אותו עם העובדות

את העבודה הטובה מכולם, עשה שר האוצר משה כחלון אתמול במליאת הכנסת. הדבר ממנו נמנע לפיד יותר מכל, הוא הזכרת עובדת כהונתו הקצרה והכושלת במשרד האוצר. "כשהיית שר האוצר, קיצוץ רוחבי היה דבר הכרחי. על רקע זה עשית 'פלאט' של 4% ב-2013 ושל 2% ב-2014. כשאתם עשיתם 'פלאט' אמרתם שזה מציל את הכלכלה. כשאנחנו עושים 'פלאט' של אחוז זה 'מחריב את הכלכלה'", תקף כחלון בתגובה לדברי לפיד מתח לפיד ביקורת על הקיצוץ הרוחבי שאישרה הממשלה.

לפיד תקף את כחלון. "שר האוצר כרגיל לא התערב. הוא זז הצדה. רק דאג שלא יקצצו מהמשרדים של המפלגה שלו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכול שני מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו למי שקרוב לצלחת ויודע לסחוט ולהתארגן על תקציבים".

כחלון הגיב בחריפות. "איך יכולתם לקחת 40 מיליון שקלים מטיפולי שיניים לילדים? אם היו חותכים לי את היד לא הייתי מצביע על דבר כזה. לפיד אמר שגירעון זה אסון. הגירעון שלכם היה 3.4%, אתם יודעים כמה שלי? 2.15%". הוא פנה לחברי הכנסת של יש עתיד ואמר להם: "אתם יודעים להצמיח מנדטים, אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם".

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

כחלון הוסיף כי "הכרזנו מלחמה בתופעה של עובדי קבלן והתחלנו מהלך אמיץ של קליטת עובדי קבלן כעובדי מדינה. 'אחיי העבדים' אמר לפיד? אז אח אחר טיפל בזה. כל זאת עשינו ללא ניגוח פוליטי, ללא התססה, ללא ריבים. אתם טענתם: 'ניסינו ונתניהו לא נתן לנו', 'האח בנט ברח לנו', אבל מה עשיתם בפועל? כלום".

שר האוצר הוסיף כי "ב-18 החודשים שחלפו אנחנו עושים פעולות לטובת המשק. הגדלנו את ההוצאה הציבורית לאזרח – למרות הקיצוצים. הגדלנו תקציבים למשרדים חברתיים – למרות הקיצוצים. הגדלנו את סל הבריאות במספרים שמעולם לא ראו כאן – למרות הקיצוצים. הוספנו שכר לחיילים – למרות הקיצוצים".

השר כחלון הקריא במשך דקות ארוכות את מצע יש עתיד אל מול הביצוע של מפלגת כולנו. "אני רוצה מכם קצת הגינות", אמר השר. "במקום לבוא ולהגיד בכנות 'נכשלנו ואנחנו תומכים בך', אתם מתחבאים. אתם גיבורים בלקשקש. כשמעמידים אתכם אל מול עובדות אתם משקשקים. אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל".

"לא רוצה להגיד שנכשלתם, אבל לא הלך לכם מי יודע מה. תטיילו קצת בעולם ואנחנו נמשיך לעבוד. בכל מה שקשור למשרד האוצר וניהול הכלכלה אתם גרים בבית של זכוכיות, אז אני מציע להפסיק לזרוק אבנים. קצת צניעות. אתם יודעים להצמיח מנדטים אבל בכל מה שקשור לצמיחה כלכלית לא הצלחתם. אני משאיר לכם כאן את כל המצע שלכם מול הביצוע שלנו שתוכלו ללמוד. אני מקווה שמהיום תחשבו פעמיים לפני שאתם מדברים על ניהול כלכלת ישראל".

ואלו רק מי שתקף את לפיד בשבוע האחרון.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture