איוב קרא ימונה לשר: "לא נאפשר לרפורמים להגיע לכותל המערבי"

לראשונה ימנה נתניהו דרוזי לתפקיד שר, כאשר איוב קרא יכהן כשר ללא תיק - צעד שגורר ביקורת מהאופוזיציה • השבוע השתתף קרא בהילולא של ישיבת כסא רחמים, שם הצהיר כי יתמוך במאבקי היהדות החרדית למען שמירת השבת ונגד ההכרה בתנועה הרפורמית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את חבר הכנסת איוב קרא (הליכוד) לשר בלי תיק. המינוי צפוי להיות מאושר בממשלה ביום ראשון. בנוסף, חבר הכנסת אלי כהן מסיעת כולנו צפוי להתמנות לשר הכלכלה, ורחל עזריה תמונה ליו"ר ועדת הרפורמות במקום אלי כהן.

קרא מכהן כעת כסגן השר לפיתוח אזורי. עם התמנותו לשר, הוא יהיה הדרוזי הראשון שמכהן כשר בממשלות נתניהו. לפני חודש נתן נתניהו את תיק הפיתוח האזורי לשר צחי הנגבי. קרא החל במסע שבחים לנתניהו כדי לקבל משרת שר ללא תיק במקומו, והשבוע החליט נתניהו להענות לבקשתו.

לפני שבועיים אמר קרא בראיון לthemarker: "הדבר היחיד שאני לא מבין בקשר שלנו, למה הוא לא ממנה אותי לשר. זה אינטרס שלו לפני האינטרס שלי. אני לא מבין ולא יכול להסביר". קרא הוסיף כי "אני לא רוצה לחשוב על זה, אני מרגיש אליו כמו אח".

לדברי קרא, "הוא הבטיח לי. הייתי צריך להתמנות מזמן. בגלל הזיהוי שלי אתו לא מוניתי בתקופת שרון. בקדנציה הזאת, למרות ההבטחה, התפשרתי כי רציתי לעזור. בהמשך התפנו שלושה תפקידים של שרים בליכוד — סילבן שלום, משה יעלון ודני דנון, אבל הוא מינה רק את צחי הנגבי ונשארו שני מקומות פנויים. למה דווקא אצלי זה נעצר, אין לי מושג. אני ותיק מכל השרים הקיימים וגם נאמן, ואין לי מושג למה זה לא תופס אותי".

ביום שלישי בלילה, השתתף איוב קרא, עדיין סגן השר, בהילולא השנתית שעל ידי מוסדות ישיבת כסא רחמים בראשות ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א. הוא ביקש לשאת דברי ברכה במהלכם הזכיר את הקשר המיוחד בין הדרוזים לעם היהודי כבר אלפי שנים, מאז ימי יתרו חותן משה. במהלך כל ההיסטוריה, לא נרשמו פרעות מצד הדרוזים כלפי היהודים.

הוא הזכיר בדבריו הקצרים את מאבקי ראש הישיבה למען שמירת השבת ונגד ההכרה בתנועה הרפורמית והצהיר כי הוא ימשיך ויילחם כפי הוראות הגר"מ מאזוז מסביב לשולחן הממשלה נגד מתן זכות תפילה לרפורמים ולרפורמיות המכנות עצמן "נשות הכותל" במקום הקדוש לעם היהודי, שריד בית מקדשנו, הכותל המערבי. את דבריו סיים בפסוק "ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום".

באופוזיציה תוקפים: שר ללא עבודה

בעקבות ההודעה על מינויו הצפוי אמרו בסביבת קרא: "נעשה צדק עם בני המיעוטים בישראל שכעת יהיה להם נציג בממשלת ישראל". חבירו למפלגה, ח"כ יהודה גליק אמר: "שמח שמצטרף לממשלה שר מהמיעוטים, שמח שזה מהעדה הדרוזית, שמח שזה איוב קרא. מזל טוב וברכות לשר הכלכלה אלי כהן, אדם ראוי ומקצוען. הממשלה מתחזקת".

מנגד, ח"כ נחמן שי, (המחנה הציוני) תקף את נתניהו ומסר בתגובה: "הממשלה הגדולה והמנופחת ביותר בממשלות ישראל ממשיכה לצמוח. אין צורך בעוד שר בלי תיק. זוהי פארסה שנועדה לקנות את תמיכתה של העדה הדרוזית לקראת הבחירות המתקרבות והולכות".

גם ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד מסר בתגובה נגד המינוי הצפוי: "יום ראשון הקרוב ימונה ח"כ איוב קרא לשר ללא תיק. תהיה לו לשכה של שר, נהג של שר, תקציב הוצאות של שר, נסיעות של שר ומקורבים בשכר של שר. רק דבר אחד לא יהיה לו: עבודה. זה לא עלבון שאני מטיח בו חלילה, זה מה שאומר החוק. שר בלי תיק הוא אדם שבאופן רשמי אין לו שום עבודה. ראש הממשלה לא מינה אותו לשר כי המדינה צריכה אותו, אלא רק כדי לפנק אותו. על חשבונכם. אתם משלמים מכספי המיסים שלכם את זה שלהיות שר בממשלת ישראל הפך לג'וב שמחלקים למקורבים.

"לפני איוב קרא גם צחי הנגבי היה שר ללא תיק, אבל אז הוא הפך לשר לשיתוף פעולה אזורי (שזה כמו שר ללא תיק, אבל עם שלט יותר יפה על הדלת). צחי לפחות אמר את האמת לפני שמינו אותו. הוא אמר ששר בלי תיק הוא תפקיד ריק מתוכן ולכן יסרב לקבל אותו גם אם יציעו לו. ואז הציעו לו והוא מיד הסכים לקבל אותו.

לפיד הזכיר כי ב"ממשלה הקודמת לא הסכמנו שיהיו שרים ללא תיק. ראש הממשלה לחץ כל הזמן, אבל סירבנו בכל תוקף. באותה ממשלה גם העברנו חוק שלא יהיו יותר מ-18 שרים. למה? כי לא צריך יותר. כי מינוי של שרים מיותרים מסיבות פוליטיות זו שחיתות שלטונית. ישראל היא מדינה נהדרת, עם בעיה. הבעיה היא המערכת הפוליטית. הגיע הזמן לנקות אותה".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איוב קרא יותר נאמן לעם ישראל מהרבה אחרים, אבל זה בעייתי למנותו כשר – "לא תוכל לתת עליך איש נכרי", אפילו ממונה על אמת המים.
הפתרון התואם את ההלכה הוא, שהוא יהיה שר לענייני מיעוטים, ואז זה לא יהיה בגדר "עליך", אבל צריך לשאול את גדולי הדור

ולמנות שר מחלל שבת זה כן עפ"י ההלכה?
ושהשופטים במדינה הזו חייבים ד' מיתות ב"ד זה כן ע"פ ההלכה?
ושראש הממשלה אוכל נבלות וטרפות וחשוד על העריות ועל כל תרי"ג מצוות זה כן ע"פ ההלכה?
זו מדינה של גויים, אנו שומרי התורה אין לנו חלק בה. זה ברור.
אלא מאי? אנו מתמודדים כדי לאפשר את קיומנו כאן תחת שילטון זר ועויין, ונאלצים לעשות עימם שיתופי פעולה, אבל כ"ז רק לפנים בלבד, כי מבפנים אין לנו שייכות אל המדינה והשלטון הזה, ולכן הדיונים מה מותר ומה אסור לעשות כאן ממש לא רלוונטי. במסגרת שיתופי פעולה לקיום חיינו כאן יכולה להיות תועלת גם משיתוף פעולה עם השר הדרוזי, ועלינו לממש את זה.

לא מבין מה הסיפור?
יש פה מדינה יהודית שנגיד אם מותר למנות שר גוי או לא?
עם כל הכבוד אף אחד פה לא חושב שזה מדינה יהודית!
אנחנו אולי לא נלחמים בהם כי צריכים לחיות עם המציאות אבל אף אחד לא חושב שכרגע שייכת פה הלכות של מלכות יהודית.

אני אסביר את דברי נחמן:
איוב קרא מתלונן כי זה זמן רב הוא ממתין לקיום ההבטחה = מינוי לשר.
והנה, נתניהו, שידוע כאדם ישר וצדיק, מתמהמה בקיום ההבטחה.
הסיבה היא, שכן נתניהו המתין לתשובת גדולי הדור שהתעכבה, האם יש בעיה הלכתית במינוי.
ותו לא מידי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture