דרעי: "אלאור אזריה ראוי לחנינה כדי שיוכל לשקם את חייו"

במערכת הפוליטית מגיבים לגזר הדין של אזריה: ח"כ ביטן ממליץ לו להמנע מערעור, השרים נפתלי בנט ומירי רגב קוראת להעניק לו חנינה • ח"כ מוטי יוגב: "טוב יעשה החייל אלאור עזריה, אם ישוב לאלוף הפיקוד ויבקש ממנו הקלה מירבית בענשו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

גזר הדין של אלאור אזריה גורר, כצפוי, תגובות סוערות מכל קצוות הקשת הפוליטית. "בטחון אזרחי ישראל מחייב חנינה מיידית לאלאור אזריה, שנשלח להגן עלינו. התהליך זוהם מיסודו. אסור שאלאור יישב בכלא, כי כולנו נשלם את המחיר", כתב שר החינוך, נפתלי בנט.

שר הפנים, אריה דרעי: "כעת לאחר גזר הדין, אלאור אזריה ראוי לחנינה, כדי שיוכל לשקם את חייו וכדי לסיים את הפרשה שקורעת את כולנו כבר כל כך הרבה חודשים".

שרת התרבות, מירי רגב, הוסיפה: "זהו יום עצוב. גזר הדין קשה. אלאור לא היה צריך לשבת יום אחד בכלא בנוסף למה שכבר ריצה. זהו לצערי המשך ישיר למשפט השדה שנעשה לו. כפי שאמרתי לפני הכרעת הדין וכפי שהעידו אלופים בצה"ל, האירוע הזה לא היה צריך כלל וכלל להגיע לפתחו של בית המשפט כהליך פלילי. הוא היה אמור להיות מטופל בדין משמעתי במסגרת היחידה. כיוון שהגענו לצערי ליום הקשה הזה, אני שבה ומבקשת מהרמטכ"ל להמליץ לחון את הלוחם אלאור אזריה על פי סעיף 55 לפקודות ההגנה. מתוך הבנה של המסגרת המבצעית והנסיבות בהן אלאור פעל וכמובן מתוך התחשבות בתקופה הקשה שהוא ובני משפחתו עברו ועדיין עוברים. הגיע הזמן לשים לה סוף. אני מחזקת את אלאור ובני משפחתו".

שר התחבורה, ישראל כץ: "בית הדין אמר את דברו- ההליך המשפטי מוצה . כעת הגיע העת לחנינה .להחזיר את אלאור הביתה".

ח"כ נאוה בוקר: "אגייס את תמיכת הח"כים לבקשת החנינה לאלאור. "גזר הדין שניתן היום הוא תעודת עניות למערכת המשפט. העונש שנפסק אינו מידתי, אינו סביר ומתעלם מהנסיבות המיוחדות של האירוע ומההשפעה על הציבור. חייל שחיסל מחבל שרגע לפני פגע בחבריו וניסה לרוצחם – לא צריך לשבת ולו יום אחד בכלא. המסר שמעביר היום בית הדין הוא שחיילינו מופקרים, שאין להם גיבוי. הוא נוטע חשש בליבם בתגובתם בהתקלויות עם מחבלים. כעת משניתן גזר הדין, בשלה העת להוביל חנינה. בכוונתי לפנות לח"כים, מימין ומשמאל, שיצטרפו ליוזמתי לדרוש מנשיא המדינה חנינה לאלאור".

השר איוב קרא: "מדובר בגזר דין קשה, חסר חמלה או הגיון. הילד והמשפחה סבלו מספיק, וניתן וצריך היה להסתפק בתקופת המעצר שאלאור כבר ריצה. בסופו של יום מדובר בלוחם מצטיין שניטרל וירה במחבל בזירת פיגוע, והמסר של פסק הדין כבר עבר, ולכן גזר הדין הקשה מקומם ומיותר. עכשיו הזמן לתמוך בחיילי צה"ל ולחזק את ההרתעה מול הטרור, ולא להיפך. אפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי לעמוד לצד המשפחה ולהביא לשחרורו של אלאור, כולל בקשה לנשיא למתן חנינה, שמקובלת על רוב סיעות הבית ויש לה רוב עצום וברור בעם. הגיע הזמן, ויפה שעה אחת קודם, שהבן של כולנו ישוב כבר לביתו".

צפו בתגובת השר קרא:

השר יואב גלנט: "כפי שאנו דואגים להשיב חייל שנפצע וכפי שאנו חייבים לחלץ כל חייל שנפל בשבי, עלינו לדאוג לחייל ששגה, גם כאשר השגיאה היא חמורה ודרמטית".

ח"כ מוטי יוגב: "החייל אלאור אזריה, שירת בחברון על מנת להגן על עם ומדינת ישראל. דקות בטרם ירה במחבל, בא מחבל זה לתקוף את אלאור ואת חברו ודקר את חברו החייל על מנת להורגו. אלאור שהיה כל אותן דקות, תחת רושם זה ובסערת נפשו, כנראה ולפי פסק הדין, טעה ושגה בתגובתו בעת שירה במחבל והרגו. ארוע שטלטל את החברה הישראלית, את מערכת הביטחון ואת צה"ל וכמובן את משפחת החייל. מלכתחילה סברתי שאירוע מזירה מבצעית, צריך היה לסיים בתחקיר מפקדים צבאי ובמידת הצורך, גם בשיפוט אלוף הפיקוד.

מה עושים כעת עם גזר העונש? טוב יעשה החייל אלאור עזריה, אם ישוב למפקדיו, לאלוף הפיקוד ויבקש ממנו הקלה מירבית בענשו. טוב יעשה אלוף הפיקוד אם כך ינהג ויקל בעונשו של החייל ככל הניתן. כך ימנע סבל נוסף מהחייל וממשפחתו ופרשה זו שאינה חד ערכית, תבוא אל מקומה באיזונים הנכונים. ידע כל חייל בצה"ל את הוראות הפתיחה באש וידע גם שיש מפקדים שיגבו אותו גם אם טעה באירוע מבצעי".

ח"כ עפר שלח: "גזר הדין במשפט אלאור אזריה צריך להיות נקודת הסיום של הפרשה הכאובה הזו. צריך לומר די לפוליטיקאים  שניסו לקושש פופולריות זולה על גבם של אלאור ומשפחתו, תוך איום על ערכיו של צהל ויכולת מפקדיו להוביל אותו. איש אינו שמח לראות את אלאור נכנס לכלא, למרות שעשה מעשה שלא ייעשה. אבל חנינה מיידית תשים ללעג את המערכת הפיקודית והמשפטית של הצבא. לאלאור פתוחות מספר דרכים להמתקת העונש, ואם לא יבחר בהן או לא ייענה, אזי ניכוי שליש, פירושם תקופת מאסר מינימלית, וכך צריך להיות. התפקיד שלנו כעת הוא לעמוד מאחורי הרמטכ״ל, שהגן על עמוד השידרה של צהל כנגד מי שתקף אותו, מטעמים פוליטיים בלבד. כך עשינו, וכך נעשה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הליך משפטי ולא נעליים משפט שדה זה מה שעשו לחייל שלנו וזה נקרא אצלינו תליה באמצע הרחוב תפסיקו להיות הססניים בתגובות

מי מרים את הכפפה, צריך לארגן עצומה של שני מליון אזרחים בקריאה לחון את אלאור עזריה מיד ביום הראשון לכניסתו לכלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture