חזרה למפגש במצרים: מרן זצוק"ל בירך – מובארק יצא חופשי

אחרי זיכויו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, חוזר מגזין JDN לפגישה של מרן הגר"ע יוסף עם מובארק, בה הצליח מרן למנוע את הריסת בית הקברות במצרים שעליו ביקשו להקים כביש שיפתור את הפקקים הקשים בבירה קהיר • מיוחד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

"מובארק נשיא מצרים לקחו אותו לכלא, היה כמעט נידון למוות. הרב (מרן הגר"ע יוסף זצ"ל) בירך אותו: 'הוא שמע בקולי שלא להרוס את הקברים במצרים', לא לעשות כביש על פני הקברים של היהודים, במיוחד של הרב פיטוסי – והשבוע נתבשרנו שיצא לחירות נקי לחלוטין. בזכות הברכה של מרן ע"ה. מי ששומע בקול התורה – לא מפסיד".

את הדברים אמר בשיעורו השבועי במוצאי השבת, מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א, בהתייחסות לעובדה שביום חמישי האחרון, זיכה בית המשפט במצרים את הנשיא לשעבר חוסני מובארק ממעורבות בהרג מפגינים במהלך המחאות ההמוניות נגד שלטונו ב-2011, וכעת הוא צפוי לצאת מהכלא.

//www.jdn.co.il/news/world_news/808004

מדוע בירך מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל את מובארק? מה היה באותה פגישה? מגזין JDN חוזר אל אותם ימים. היה זה בשנת תשמ"ט. מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שמע על תוכנית של וועדה מיוחדת במצרים, להרוס את בית הקברות היהודי בקהיר, על מנת לאפשר בניית גשר שתפתור את המצוקה עימה התמודדו שם באותה העת: פקקי ענק ברחובות.

וכה סיפר מרן זצוק"ל בעצמו בשנת תשע"ב, כאשר ההפגנות נגד מובארק היו בעיצומם: "לפני 28 שנה אני הייתי רב ראשי לישראל, נודע לי דבר אחד שבמצרים עשו וועדה של מהנדסים בכירים, לעשות תוואי איך לעשות כביש שיהיה הקלה לתושבי מצרים, אבל הכביש הזה עובר על בית הקברות היהודים, שם טמונים גדולי עולם ובתוכם רבי חיים קפוסי בעל הנס, ומימלא אם יעשו שם את הכביש יצטרכו לזרוק את כל הקברות של שוכני עפר.

"מיד לקחתי מקלי ותרמילי ונסעתי למצרים. היה איתי רבי אריה דרעי. ביקשנו מהשגריר שבישראל שיודיע להם שאנחנו רוצים לבקר את הנשיא, והלכנו אצלנו. היה מובארק הנשיא, קיבל אותנו בכבוד מלאכים, והתחלו לבקש אותו, כך וכך, התוואי הזה פוגע בקברות היהודים יהיה אחר כך ביזיון לשוכני עפר, מבקשים ממך תשנה את התוואי ותעשה תוואי אחר ויארו הקברות על מנוחתם.

"הוא אמר שזה יעלה הוצאות הרבה לשנות את התוואי, אבל אתה מבקש אני נותן לך, למה? השגריר שלנו במצרים כשבא פה הציגו אותי בפניו, 'זה היה ממנה מקום של הרב הראשי לפני כשלושים שנה'. הייתי במצרים, לכן הוא עשה לנו כבוד, אחרי שבקשתי והוא הסכים, היה עוד דברים סודיים שאני לא יכול לספר אותם, בקשנו אותו וכל דבר נענע בראשו. אמר טוב, והוא קיים את הכל, כל מה שהוא הבטיח לי קיים.

"אחרי שהוא גמר מובארק, הוא ביקש, באנו ללכת, 'הוציאו כל איש מעליי' והוציאו את כולם החוצה, ונשארתי אני והוא, והוא אמר לי 'אדוני הרב תברך אותי', אני מאמין בברכה שלך. שמתי ידי על ראשו וברכתי אותו 'יהי רצון שתאריך ימים על ממלאכתך'. זה היה לפני 28 שנה, הוא מלך יותר משלושים שנה, היה נשיא של מצרים, במצרים שיהיה שלושים שנה זה דבר נדיר, לא דבר רגיל, אבל ב"ה הברכה התקיימה".

אריה דרעי, שהצטרף בזמנו לנסיעה עם מרן זצוק"ל למצרים, סיפר: "בדרך מקהיר לאלכסנדריה, שם ממוקם ארמונו של מובארק, עצרנו בדמנהור, בציונו של רבי יעקב זיע"א. זו היתה פעם ראשונה שלנו בציון ואני זוכר שפתחו אותו במיוחד עבורינו. מרן נכנס לציון ולא אמר שום תפילה. שם ידו על המצבה והחל לדבר כדבר איש על רעהו: רבי יעקב, באנו מארץ ישראל לנשיא מצרים כדי לפעול איתו על נושא בית העלמין היהודי שלא יהרסו אותו, אמר מרן והוסיף, הקמנו את רשת אל המעיין בכל הארץ כדי לקרב יהודים לתורה ומצוות, אנא תעמוד לנו למליץ יושר כדי שנצליח בכל מעשינו.

"צריך להבין", הסביר דרעי, "כי היה מאד קשה להאמין שמובארק יקבל את ההצעה. קהיר היתה פקוקה מאד והכביש שם היה נחוץ מאד. הגשר המוצע אמור היה לעלות מליונים רבים ומסובך מבחינת בניה כי הוא רב מסלולים, והנה למרות הכל, בס"ד מובארק הסכים לבנייתו לבקשת מרן כדי לא לפגוע בקברים".

בשנת תשע"ב, לסיכום הדברים אמר מרן: "האיש הזה מובארק, הביא כבוד למצרים, היו מלכים נשיאים מעריצים אותו, הוא עשה כבוד למצרים, הוא הביא הרבה כבוד למצרים, הוא מנע מלחמות, ובמלחמות 'מזה ומזה תאכל החרב' מכאן ומכאן נהרגים, כאן הוא מנע מלחמות, איש שלום, אוהב ישראל, והוא נפל עכשיו, ואני תפילה, אומר לכם, אני מתפלל להקב"ה שיציל אותו מיד שונאיו, ויטע בליבם של השופטים שלו חכמה בינה ודעת, דעה והשכל, משום הכרת הטוב שיפסקו דינו ויוציאו לאור משפטו ויוציאו אותו זכאי, ואח"כ אני יעמוד להתפלל שה' יתן לו רפואה שלמה ויהיה בריא, מצווה להתפלל על כל אוהבם של ישראל".

והנה, ביום חמישי האחרון, כתפילת וברכת מרן זצוק"ל, יצא מובארק לחופשי.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture