ערב פסח, סוער במצרים: רקטה לעבר ישראל, טרור ומצב חירום

רקטה שנורתה מסיני נחתה בתוך חממה במועצה האזורית אשכול • בעקבות מידע מודיעיני, הוחלט לסגור את מעבר טאבה לכניסת ישראלים למצרים • אתמול היו שני פיגועי התאבדות במדינה, ונשיא מצרים א-סיסי הכריז על מצב חירום לשלושה חודשים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

סוער במצרים ובגבול בין ישראל למצרים, ערב חג הפסח בו יצאו אבותינו ממצרים: רקטה ששיגרו מחבלים מסיני התפוצצה היום (ב') בחממה במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לחממה. אדם אחד כבן 50 לקה בחרדה וצוותי מד"א העניקו לו טיפול. מעבר לכך, לא דווח על נפגעים נוספים או על נזק שנגרם.

"גורמי טרור עושים מאמצים לשבש לנו את החג", אמר הרמטכ"ל גדי איזנקוט בריאיון בגלצ בעקבות ירי הרקטה. "זו תזכורת לכולנו על המחויבות שיש לנו לספק ביטחון לישראל". דברים ברוח דומה אמר גם גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול. "לצערנו, השקט לו ציפינו בחג הופר בשיא ההכנות", ציין. "אנו למודי ניסיון ויודעים להמשיך את שגרת החיים שלנו בצל המציאות. אנו מתכוונים להמשיך בשגרה ולא לתת לאירוע להעיב על שמחת החג שלנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם גורמי הצבא וכרגע אין שינוי בהנחיות לתושבים. האזור יפהייפיה ופורח ואני מזמין את עם ישראל לבוא לבקר כאן ולשמוח איתנו".

הרקטה התפוצצה בחממה של משפחת כהן המגדלת במקום עגבניות שרי. חיים כהן סיפר בשיחה עם ynet: "היינו בבית, נערכנו לסדר פסח. פתאום הייתה אזעקה. נכנסנו כולם לממ"ד. היה פיצוץ אדיר. כל הבית רעד. היה לי ברור שנפל טיל קרוב אלינו. נגרם נזק מאוד גדול לחממה. ניילונים נקרעו. ברזלים נשברו. הגידולים ניזוקו נזק כבד מאוד, אבל המזל הגדול הוא שאף אחד לא נפגע. עם נזקים אפשר להתמודד. העיקר שאין פגיעות בגוף ובנפש. אנחנו בסדר, כל בני המשפחה, תודה לאל. לצערי אנחנו כבר התרגלנו למצב. נתגבר על הכל ונחגוג את החג כמו שתכננו. ממשיכים האלה".

מדובר צה"ל נמסר כי כוחות עורכים סריקות באזור ולא נמסר על שינוי בהנחיות לתושבים. לפני הירי נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. תושבים דיווחו על פיצוץ שנשמע באזור וזמן קצר לאחר מכן זוהתה הנפילה. האזעקה נשמעה ביישובים אבשלום, בני נצרים, דקל, יבול, יתד, נווה, פרי גן, שדי אברהם, שלומית ותלמי יוסף. לפני פחות מחודש התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם אז לא היו נפגעים. כעבור זמן תקף צה"ל מטרות של חמאס בצפון רצועת עזה. זו הייתה הרקטה החמישית מרצועת עזה שנפלה בשטח ישראל מתחילת חודש פברואר – ובתקרית שמינית באזור הגבול באותו פרק זמן. קודם לכן בחודש שעבר נטרל צה"ל מטענים שהונחו ליד גדר הגבול, בוצע ירי לעבר כוח הנדסה שפעל ליד גדר המערכת ויורט כלי טיס של חמאס ע"י חיל האוויר.

בתמונות: זירת נפילת הרקטה. צילום: דוברות המשטרה

WhatsApp Image 2017-04-10 at 13.33.24

WhatsApp Image 2017-04-10 at 13.33.27

WhatsApp Image 2017-04-10 at 12.18.10

WhatsApp Image 2017-04-10 at 13.33.34

 

מעבר טאבה נסגר, מצרים קוראת לישראלים לצאת מהמדינה:

מוקדם יותר הנחה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ לסגור את מעבר הגבול בטאבה, בעקבות ריבוי האזהרות ומתוך רצון למנוע כניסת ישראלים לחצי האי. הנחיית השר הועברה מתוקף סמכותו של כץ, זאת לאחר התייעצות עם שר הביטחון ליברמן וגורמים נוספים. המעבר למצרים יישאר סגור עד אחרי החג (18.4), זאת בשל מידע קונקרטי על כוונה לבצע פיגוע באזורי החופים. בד בבד עם סגירת המעבר, כלי התקשורת במצרים מפרסמים קריאות לישראלים לעזוב את שטח המדינה.

ישראלים שיבקשו להיכנס חזרה למדינה יוכלו לעשות זאת, אולם לא תתאפשר יציאה לכיוון סיני עד יום שלישי הבא 18 באפריל. המעבר נסגר עקב התגברות פעילות "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי, בחודשים האחרונים. גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "מאז אזהרת המסע המתוקפת אתמול התקבל מידע נוסף, שחידד את הצורך לסגור את מסוף הגבול לחלוטין לתנועת ישראלים". הממשלה עדכנה את ממשלת מצרים על ההחלטה עוד בטרם פרסומה.

17757507_1314625695253615_733329685592895948_n

בתוך כך פרסם שוב המטה ללוחמה בטרור בישראל אזהרת מסע לסיני, אחרי שרק לפני שבועיים פורסמה אזהרה דומה. "בעקבות הערכת מצב ייעודית שהתקיימה במטה ללוט"ר, לאור עליית מדרגה נוספת בחומרת האיום הנשקף לישראלים המבקרים בסיני ומיידיותו, וברקע לכך, מתקפת הטרור הקטלנית שהתרחשה היום (9 באפריל), המשקפת שוב את יכולות הטרור של המדינה האיסלאמית, הוחלט על תיקוף אזהרת המסע של המטה ללוט"ר", נמסר. "נוכח חומרת האיום, המלצת המטה ללוט"ר לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל. כמו כן, נבקש ממשפחות הישראלים השוהים שם, ליצור עמם קשר ולעדכנם על אודות האיום המיידי בסיני. לצד זאת, ממליץ המטה ללוט"ר לאזרחים הישראלים המתעתדים לצאת לסיני, להימנע מלעשות זאת".

עוד נכתב בהודעה: "כזכור, נמשכת פעילותו המתעצמת של ארגון 'מחוז סיני' בחודשים האחרונים, הבאה לידי ביטוי בעליית מדרגה בפעילותו, כולל כנגד ישראל, למימוש פיגועי טרור נגד תיירים בסיני, לרבות ישראלים בטווח הזמן המיידי. נוכח חומרת האיום, המלצת המטה ללוט"ר לישראלים השוהים בסיני לצאת לאלתר מהאזור ולשוב לישראל".

בעקבות הטרור במצרים: א-סיסי הכריז על מצב חירום

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הכריז על שלושה חודשי חירום בכל רחבי המדינה בעקבות האירועים אתמול, וכן על הקמת מועצה עליונה למאבק בטרור. "המאבק נגד הטרוריסטים יהיה ארוך וכואב. מה שקורה הוא ניסיון לקרוע את מצרים", אמר אמש א-סיסי בנאום לאומה אחרי שכינס את המועצה לביטחון לאומי. "אנחנו מסוגלים להביס את הטרור. ייפוי הכוח שנתתם לי ביולי 2013 לא היה בשביל מאבק מוגבל נגד הטרור".

בדאעש מסרו בהודעה רשמית עם נטילת האחריות לפיגועים כי שני מחבלים מתאבדים שנשאו על גופם אפודי נפץ ביצעו את הפיגועים. "על הצלבנים וזנבותיהם הכופרים לדעת שהחשבון גדול מאוד. הם ישלמו אותו בדם בניהם בעזרת אללה", הוסיפו.

//www.jdn.co.il/news/world_news/823784

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שפך חמתו על עצים ושרי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture