נתניהו עוקץ: שמח שמפלגות אחרות מאמצות את המסרים שלנו

לקראת הגעת נשיא ארה"ב בישראל, התייחסו היום ראשי מפלגות הבית היהודי ויש עתיד לסוגיית העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, וזכו לעקיצה מצידו של ראש הממשלה. "שגרירות בירושלים תנפץ את האשליה הפלסטינית שירושלים איננה בירת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

על רקע החשש שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יעמוד בהבטחת הבחירות להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, אמר בישיבת סיעת הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט כי יש להבהיר לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעת ביקורו בישראל כי אין מקום להקמת מדינה פלסטינית, "גם אם זה לא נעים".

"יצא לי עשור מחיי להיות איש עסקים בארה"ב", אמר בנט, "עשיתי עשרות עסקאות, דילים בארה"ב. למדתי שני לקחים איך עושים ביזנס בארה"ב. הלקח הראשון הוא להגיד את האמת לצייר דברים כהוויתם גם אם זה לא נעים. גם אם זה יותר נעים מכבדים אותך יותר כשאתה משרטט את המציאות כפי שהיא. הדבר השני תגיד מה אתה רוצה. אנו צריכים ליישם את שני הלקחים האלה כאן לשרטט ולומר את האמת שכל בר דעת יודע שבנוסף למדינה הפלסטינית שקיימת בעזה לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית שנייה על כביש 6 תוך חלוקת הארץ. זה פשוט לא יקרה".

לאחר מכן, קרא בנט לנתניהו לחזור בו מנאום בר אילן. "אנו התנגדנו בזמנו למדיניות בר אילן בצורה נחרצת אבל נאמר שזה תמרון לצלוח את תקופת אובמה. תקופת אובמה נגמרה ואנו בעידן חדש. להמשיך במדיניות של עמימות זאת טעות. אני סבור שאם נהיה בהירים ונחרצים יכבדו אותנו בצד השני ואז נוכל לעבור לקו הפוזיטיבי של שלום כלכלי. מעין תכנית מרשל תכנית טראמפ אזורית יחד עם אוטונומיה פלסטינית לצד החלת ריבונות בשטחים על שטחי C".

בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "שמעתי אתמול את דבריו של מזכיר המדינה טילרסון. עמדתי העקבית והחד משמעית היא ששגרירות ארה״ב צריכה לעבור לירושלים וכך צריכות לעשות גם השגירירויות האחרות. הצגתי את העמדה הזאת בפגישותיי עם מנהיגי ארה״ב והעולם, עם כל הסגל הדיפלומטי במדינת ישראל ורק לאחרונה בלשכת הליכוד.

"לא רק שהעברת השגרירות לא תפגע בתהליך השלום, ההפך הוא הנכון, היא תקדם אותו על ידי כך שהיא תתקן עוול היסטורי והיא גם תנפץ את האשליה הפלסטינית שירושלים איננה בירת ישראל. זוהי עמדתי, היא ברורה לכולם, היא לא השתנתה והיא גם לא תשתנה", אמר נתניהו שהוסיף עקיצה: "אני שמח לשמוע שגם מפלגות אחרות מאמצות את דף המסרים של הליכוד בעניין הזה. טוב מאוד, תמשיכו כך.

"אנחנו עומדים בפני ביקור היסטורי של נשיא ארה״ב בישראל. זהו ביקור חשוב מאוד לביטחון ישראל, למעמדנו הבינלאומי. אנחנו נוביל את המאמץ החשוב הזה מתוך ידידות עמוקה לארה״ב ולנשיאה ומתוך ניסיון, נחישות ועמידה איתנה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

את הדברים אמר נתניהו בתגובה לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון אתמול בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC,לפיהם הנשיא טראמפ הנשיא "עדיין בוחן האם העברת שגרירות ארה"ב לירושלים תועיל או תזיק למאמצים להסכם שלום בין הפלסטינים והישראלים".

לדבריו, "הנשיא מאוד זהיר, כשהוא מבין כיצד ההחלטה תשפיע על תהליך השלום". בממשל טראמפ מייחסים חשיבות רבה לעמדה הישראלית בנושא: "הנשיא קשוב מאוד בנושא הזה גם לישראלים וגם לפלסטינים, ובוחן האם ישראל רואה בזה כמסייע להליך השלום או להרס", ציין טילרסון.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע כי הוא "מצטרף לקריאתו של ראש הממשלה לנשיא האמריקני להעביר ללא דיחוי את שגרירות ארצות הברית לירושלים". בישיבת סיעה מיוחדת בגבעת התחמושת, הוסיף לפיד כי "אין דבר צודק יותר היסטורית, מוסרית, וערכית מחזקתנו על ירושלים".

גם ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, פתח את ישיבת סיעת המחנה הציוני בהתייחסות לביקורו המתקרב של טראמפ בישראל. "אחרי ביקורו של טראמפ נדע לא אם יש לנו פרטנר או אין לנו פרטנר, אלא האם יש לנו ראש ממשלה שמבין את הצורך בהסדר או ראש ממשלה שמתכוון להמשיך ולהתחמק מהאתגר הציוני הגדול ביותר של במאה ה-21. היפרדות מן הפלסטינים", אמר הרצוג.

לדבריו, "טראמפ מוכיח לכולם שנשיאים מתחלפים וגם המפלגות, אבל המציאות נותרת בעינה ודורשת מנהיג אמיץ בישראל שיתייצב באומץ ויתמודד עם האתגר הציוני הגדול ביותר של המאה העשרים ואחת".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך הוא לא מפחד לומר את זה????

ממה לפחד?
הוא אומר את מה שהמצביאים שלו רוצים לשמוע!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture