מונעים מיהודים להתפלל בכותל? פייק ניוז של השמאל והרפורמים

פוליטיקאים רבים משמאל, כמו גם התנועה הרפורמית מיהרו לטעון כי מגרשים יהודים ומונעים מהם להתפלל בכותל. האומנם? • להלן העובדות: עזרת ישראל נשארת פתוחה, ואפילו תורחב. סך הכל נמנעה שליטת הרפורמים במקום. צפו בהסבר של מזכיר הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

"אנחנו מגרשים יהודים מהכותל. מה קרה לאחדות ישראל? מה קרה ל"יהודי לא מגרש יהודי?", על משפט זה, חתום יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. גם כותרות בתקשורת זעקו על כך שכעת ימנעו מחלק מהיהודים להתפלל בכותל על פי רצונם. האומנם? מתברר ששוב הלעיטו אותנו בפייק ניוז תוצרת התקשורת, השמאל והרפורמים.

ההצלחה הגדולה של הנציגים החרדים מתבטאת בכך שהצליחו למנוע את הקמת המועצה החדשה לניהול הכותל, בה היה אמור לכהן גם נציג רפורמי, דבר שהיה מביא להכרה בהם כזרם רשמי ביהדות, וכן הצליחו למנוע את העברת הכניסה לכותל הדרומי, המכונה עזרת ישראל, אל תוך הרחבה, לאחר הבידוק הביטחוני.

מזכיר הממשלה, צחי ברוורמן התייחס להחלטת הממשלה על מתווה הכותל ואמר: "לראש הממשלה נתניהו חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל. לכן, בצד ההחלטה אתמול, הוא הנחה 3 הנחיות שאף אחד לא שם לב אליהן: ראשית, ראש הממשלה הנחה להאיץ את הכשרת הרחבה הדרומית, כדי שיהודים מכל הזרמים, יוכלו להתפלל בכותל.

"שנית, שיהודים מכל הזרמים יוכלו להמשיך ולהתפלל שם – גם היום. שלישית, ראש הממשלה הנחה את השר צחי הנגבי ואותי להמשיך בהידברות כדי לנסות ולהגיע לפתרון". לסיום אמר מזכיר הממשלה: "אני ממליץ לכל מי שמנסה לתפוס על זה טרמפ, לדייק בעובדות". צפו בדבריו:

מוקדם יותר היום, הבאנו סרטון, בו מסביר שר החינוך נפתלי בנט כיצד פרצה המהומה עם הקפאת מתווה הכותל, מה המתווה, מה השתנה בישיבת הממשלה וכיצד הסיפור אמור להימשך. "בימים האחרונים מדובר על פיצוץ ופירוק מתווה הכותל. אני רוצה לעשות סדר מהו מתווה הכותל. יש איזור שנקרא הכותל הדרומי, שהוא המשך של הכותל המערבי – אזור לא מוכר. לפני שנים אחדות נשות הכותל התחילו להגיע לעזרת הנשים ולהתפלל עם ספרי תורה ודרשו זכויות תפילה במקום, ואז רקח נתן שרנסקי רעיון להקים רחבה שלשה, שתיקרא הרחבה המעורבת – אבל לא עשו שום דבר עם העניין הזה", הסביר בנט.

לדבריו, "לפני ארבע שנים בדיוק, בכהונתי כשר לענייני ירושלים, במשך שבוע בשעות הלילה ובשקט בנינו רחבה שנקראת רחבת ישראל. היא קיימת, יפיפיה ומשובצת בתוך אזור של עתיקות וגם היום מתפללים בה גברים ונשים ביחד. זה נקרא הפשרה הראשונה של הכותל והיא תקפה. בינתיים", מספר בנט, "כשהקמתי את זה, המדינה אמרה לבג"ץ שזה פתרון ביניים. הגיעו לפשרה מספר 2, פשרת מנדלבליט שקבעה שיש להגדיל את רחבת ישראל, לשנות את מיקום הכניסה ושהניהול של הרחבה יהיה משותף לכל הזרמים, ולא ינוהל רק על ידי הקרן למורשת הכותל".

"הפשרה הזו הובאה בפני הממשלה לפני כמה חודשים ועברה. אתמול, בלחץ של המפלגות החרדיות וחלק משותפי במפלגתי שלי – אותה פשרה בוטלה. אז אנחנו חוזרים אחורה לפשרה הראשונה – ונכון לרגע זה כל יהודי בעולם, נשים וגברים, יכול להגיע לרחבת ישראל ולהתפלל כאוות נפשו. אנחנו כן נרחיב את הרחבה, אבל לא נזיז את הכניסה והניהול יישאר כפי שהיה", המשיך בנט. הוא הוסיף, "האם זה אסון כל הדורות? לא. אבל זו לא הפשרה שנהגתה ועברה בממשלה. אני אישית תמכתי בפשרה הזו. חלק מחברי במפלגה מתנגדים לפשרה – כמו אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'. זה לגיטימי".

"בשבועות הקרובים זה יגיע לבג"ץ והוא יכריע אם הוא מאלץ את המדינה ללכת לפשרה השנייה או להישאר בראשונה. חשוב לי לומר שלא פוצצו את פשרת הכותל. כל אחד יכול להתפלל ברחבת ישראל שאותה הקמתי, אבל בהחלט הזרמים הרפורמיים לא קיבלו את מה שרצו, אלא רק שליש מהדרישות", מסכם בנט.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ובמילים אחרות: "אני גם רפורמי"!!!
מעניין למה הוא כ"כ מפחד להגיד את זה במפורש???

הכוונה הייתה לבנט כמובן

היה די בפעם אחד לראות את דברי הכפירה של בנט, למה צריכים להביא עוד דברי כפירה כאלו,
ולחכי"ם החרדים, אם המצב הולך להיות כפי שמתאר מזכיר הממשלה, המצב חמור ביותר, ולא עשיתם כלום !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture