הלימוד, התפילות, הדמעות וההתעלות • תיעוד מסכם: ט"ו באב בעמוקה

בחצות הלילה של ט"ו באב, נערך בציונו של התנא רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה מעמד התפילה ע"פ סדר התפילה שתיקן רבי יעקב אדלשטיין זיע"א. קודם לכן התקיים סדר לימוד מיוחד של שעות רצופות בתענית דיבור בצפת. צפו בתיעוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר היערכות נרחבת בביהמ"ד "רינה של תורה" בעקבות הפניות הרבות של המוני בית ישראל, להשתתפות במעמד התפילה למציאת זיווג ולמסירת השמות להזכרה בו, הגיע הרגע הגדול. בחצות ליל ט"ו באב התקיים בעמוקה המעמד המסוגל ונורא ההוד הנערך פעם אחת בשנה, סגולת איש האלוקים הגאון הגדול ליבם של ישראל רבי יעקב אדלשטיין זצוקלל"ה, הבדוקה והמנוסה לפליטת ישועה. מופתים רבים נודעו בקרב השמות שהוזכרו במעמדות התפילה המיוחדת שתיקן הגאון הגדול זצוק"ל לעתות רצון אחר סדר לימוד רצוף לאברכי רשת "רינה של תורה", ואשר נודעו ברבים כסגולה בדוקה ומנוסה להקמת בית נאמן בישראל.

סגולתו הנודעת של ליבם של ישראל הגר"י זצוק"ל הכוללת לימוד של ג' שעות רצופות בתענית דיבור להצלחת המבקשים ישועה ולאחריו סדר תפילה המסוגל שתיקן למציאת זיווג, הכו זה מכבר הדים רבים בקרב שדרות הציבור כולו לאחר אינספור מקרים של ישועות גלויות לאחר התפילה.

כמידי שנה, בהוראת הגר"י אדלשטיין זיע"א התקיים המעמד המסוגל בט"ו באב ע"י מאות עמלי התורה כשהפעם הוא נערך לראשונה בציונו הקדוש של רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה, בראשות בניו וחתניו הגאונים שליט"א, אותם שלח בימי חוליו לעמוד בראש המעתירים במעמדות "רינה של תורה". לפני התיבה העתיר ברגש רב בנו ממשיך דרכו הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין שליט"א ויחד עם ההמונים הוזכרו על ידו בבכי ובתחנונים כל שמות המצפים לישועה. דברי התעוררות וקבלת עול מלכות שמים נשא מזכה הרבים ראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א. כן השתתפו בתפילה המיוחדת רבנים ומרביצי תורה חשובים, ובראשם הגה"צ רבי מרדכי ליבר כהן שליט"א שעבר לפני התיבה באמירת ט"ו שיר המעלות בסוד ט"ו באב. את תפילתו המסוגלת של מרן הגר"י אדלשטיין זיע"א נשא בראש המעתירים בנו ממשיך דרכו הגאון רבי מרדכי שמואל שליט"א.

לימוד הסדר המיוחד ג' שעות רצופות בתענית דיבור נעשה קודם המעמד על ידי אברכי "רינה של תורה" בהיכל ביהמ"ד הגדול בקרית ברסלב בצפת, כאשר למעמד התפילה המיוחד שבסופו הצטרפו כאמור אלפים רבים שהגיעו מכל חלקי הארץ, להעתיר באווירה המיוחדת של בקיעת שערי שמים ששמעה יצאה למרחוק, כאות ומופת ע"י הנצרכים לזיווג שהוזכרו שם ונושעו בס"ד. ב"רינה של תורה" נערכו מראש עם אלפי חוברות סדר התפילה המסוגל כהוראת ליבם של ישראל זצוק"ל שהודפסו עבור משתתפי המעמד.

על אף העומס הרב והגדול מהצפוי, ב"רינה של תורה" מסכמים בסיפוק רב את ההצלחה בהוצאת המבצע המורכב של מעמד התפילה אל הפועל, שכלל גם היערכות ותיאום אל מול מערך הסעות הגדול מכל רחבי הארץ של "נתיבות חסד" ושל רבים שהגיעו בכוחות עצמם, ולצד זאת מביעים צער על כך שהמונים נותרו ללא אפשרות להגיע למקום מחמת מחסור באוטובוסים עקב הביקוש הרב. "זכינו לקיים דברי צדיק במעמד מרגש ומחזק, אומרים ב"רינה של תורה", "כל מי שהיה במעמד התפילה, הרגיש בחוש ששערי השמיים נפתחים לקול השוועה האדירה שנשמעה בהם לישועת המצפים להקמת בית בישראל, ובס"ד נשמע ונתבשר בשורות טובות בקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture