יוסי רוזנבוים

מצוקת הדיור החרדית: העיר אלעד תורחב על חשבון שטח אש ענק

שר הביטחון חתם על שחרור שטח אש בן מאות דונמים ממזרח לאלעד, והעביר אותה לידי העיר • בעיר כמעט ולא בנו בשנים האחרונות. שחרור שטח האש יאפשר את יישום הסכם הגג שצפוי להיחתם עם העיר בשבועות הקרובים, לבניית 12,500 יח"ד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתם הערב על הסכם לשחרור שטח אש בן מאות דונמים ממזרח לעיר החרדית, אלעד, והעביר אותה לידי העיר, לצורך בניית אלפי יחידות דיור המתוכננות בה, בשנים הקרובות.

חתימת ההסכם נעשתה בלשכת ראש העיר, ישראל פרוש, בהשתתפות סגן שר החינוך, מאיר פרוש, יו"ר ועדת הכספים בכנסת משה גפני וח"כ יעקב אשר. קודם לכן, ביקר השר יחד עם ראש העיר אלעד ישראל פרוש, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסגן שר החינוך מאיר פרוש בישיבה הגדולה 'תורה בתפארתה' באלעד. השר התרגש ממראה מאות בחורי הישיבות שוקדים על תלמודם.

לאחר מכן, הגיע השר יחד עם ראש העיר וראשי המפלגות החרדיות ח"כ גפני וסגן השר פרוש אל שטח האש שבמזרח העיר, שם נגזר הסרט במקום שעליו ייבנו אלפי יחי' דיור בזמן הקרוב. בטקס שנערך בלשכת ראש העיר בעיריית אלעד, נשא דברים תחילה רבי העיר הרב שלמה זלמן גרוסמן ששיבח את שר הביטחון ליברמן וראש העיר פרוש ואמר: "ראש העיר פרוש פנה לשר הביטחון ליברמן שנענה לאשר את שטח האש לעיר אלעד, מגיע באמת תודה רבה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני נשא אף הוא דברים ואמרה כי: "אנחנו חייבים לשר הביטחון הכרת הטוב שזיהה את מצוקת הדיור באלעד ושחרר את שטח האש – משבח את ראש העיר פרוש שהוא לא נח לרגע ולא משאיר אבן על אבן כדי לפתח את העיר ובתקופה הקרובה כבר יתחילו לבנות"

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר כי: "אני מודה לשר הבטחון שנתן את החותם לשחרור השטח. לאבותיי היו זכויות בניה, גם אני בניתי, וכעת בני שרוליק הרים דבר שאף אחד לא האמין בו, וסחב את כל חה"כ של יהדוה"ת והביא בשורה לציבור החרדי".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, אמר כי: "ראיתי את ההתרגשות של השר ליברמן בביקור בתורה בתפארתה, איכפת לו – בנוסף לעשרות אלפי הדירות שייבנו, יוקם 2 מיליון מטר של מסחר ותעסוקה באלעד. אלעד נהיית עיר ואם בישראל"

ראש העיר אף קידם בברכה את ראשי הערים והמועצות שהשתתפו בטקס ובירך את ח"כ יעקב אשר, על העמידה לימין העיר בכל העת, ועל העזרה העצומה לתושבי אלעד.

את הנאום המרכזי נשא אורח הכבוד שר הביטחון אביגדור ליברמן, שבירך את ראש העיר ישראל פרוש על ההישג העצום, ואף התייחס לנושאים הביטחוניים והמדיניים העומדים על הפרק.

"בזמנו הרעיון של העיר אלעד היה על מנת להקל את מצוקת הדיור בבני ברק, אך היום אנחנו רואים עוד שלב ועוד שלב. משרד הביטחון הוא מחולל הצמיחה העיקרי של המדינה. אנחנו בעיצומם של מספר פרויקטים: אני מקווה שבשנים הקרובות נצליח לפנות את התעשייה הצבאית מאזור רמת השרון לדרום, את הבסיסים באזור תל השומר לכיוון ציפורה ונצרת עלית בצפון ושנקים בנגב עוד כמה בסיסים גדולים פרט לעיר הבהד"ים. כל מה שניתן לפנות מאזורי הביקוש במרכז נזיז לפריפריה, כי אנחנו רוצים לעזור גם לתעסוקה בפריפריה וגם לפתרון מצוקת הדיור".

חתימת ההסכם שמה סוף לסאגה ארוכה שהתנהלה סביב העברת שטחי האש הצמודים לעיר, לה סירבו כל שרי הביטחון האחרונים, כולל משה בוגי יעלון, בטענה ששטח האש חיוני לצה"ל ואין אפשרות לוותר עליו. ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, לא התייאש, ועם כניסתו של ליברמן לתפקיד נועד עימו וביקש שוב להעביר את שטחי האש לצרכי העיר, ועל רקע מצוקת הדיור הקשה השוררת בה.

העיר אלעד, יצוין, חסומה לבנייה כמעט מכל צדדיה. ממערב היא גובלת בכביש 6, מצפון במחצבת הנסון, ומדרום בשמורת טבע. שטחי האש ממזרח, חסמו את התחרבותה עד לחתימת ההסכם הערב. בעיר אלעד כמעט שלא נעשתה בנייה בשנים האחרונות, עקב היעדר עתודות קרקע, ושחרור שטח האש יאפשר את יישום הסכם הגג שצפוי להיחתם עם העיר בשבועות הקרובים, לבניית 12,500 יח"ד, שיכפילו, ואף מעבר לכך, את אוכלוסיית העיר.

במהלך טקס החתימה, ראש העירייה, פרוש, העניק לשר את אות יקיר העיר, בשל היענותו לבקשתו לשחרר את שטחי האש, ואמר "הסיפור של השטח אש הביא איתו מעבר ל- 7,500 יח"ד, עוד 5,000 יח"ד שנמצאות בתוך הקו הכחול, חלקם נכנסו כבר לאישור הותמ"ל. אני רוצה להגיד לשר שאם אין קמח אין תורה. סגרנו שני מיליון מטר של שטחי תעסוקה ומסחר ואנו לפני הסכם גג של 12,500 יח"ד. אני חושב שמיקומה הטוב של העיר בין כביש 6 לבין ירושליים הוא יתרון גדול. למעלה מ- 80 אחוז מהנשים עובדות פה וגם אחוז הגברים שעובדים פה הוא לא קטן. עסקנו עד כה בלהציל את הספינה מטביעה, אך ביום הזה אנחנו יכולים להגיד שאלעד הולכת בפני משהו טוב. הכפפה ששר הביטחון הרים היום תיזכר לו לדורות".

העיר אלעד נמצאת בתנופת פיתוח בשנים האחרונות. לפני כחצי שנה נפתח כביש הגישה הצפוני לעיר – דבר שהסיר את החסם האחרון להקמת המע"ר – שטח בגודל 150 אלף מ"ר, בלב העיר, המיועד למסחר ותעסוקה, שישווק בחודשים הקרובים בידי מינהל מקרקעי ישראל לחברות גדולות ולעסקים. כמו כן, באישור הותמ"ל נמצא כיום אזור תעסוקה בשטח של מיליון וחצי מ"ר של מסחר ותעסוקה, שיהיה משותף לאלעד ולמועצה האזורית דרום השרון, וייבנה בשטח שבין כביש 6 לכביש 444, ממערב לעיר. בחזונו של ראש העיר להקים אזור תעסוקה שיתחרה באזורי התעסוקה המצליחים של רעננה וכפר סבא, ואף באזור התעסוקה של נתניה, בפולג. "אזור התעסוקה המתוכנן שוכן על כביש 6, וייהנה גם מתחנת רכבת מתוכננת, שתיבנה בשנים הקרובות", אמר על כך פרוש. "תושבי אלעד הם כוח עבודה משמעותי, זמין ובעל מוטיבציה, ואני מאמין שבעלי החברות הגדולות במשק מודעים לכך".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture