Yonatan Sindel/FLASH90

תגובות זועמות לפסיקת בג"ץ: "מנותקים; להוטים למלחמת גוג ומגוג"

החלטת בג"ץ לפסול את התיקונים שהצליחו נציגי הציבור החרדים להכניס בחוק הגיוס על מנת לאפשר את המשך לימוד התורה בקרב בני הישיבות, עוררה זעם רב בקרב שלומי אמוני ישראל. גם נציגי הציבור בממשלה ובכנסת הגיבו בחריפות רבה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

אם חיפשנו עוד דוגמה למעורבות המשפטית נגד כל חוק או תיקון של חוק למען ציבור שומרי התורה ומצוות במדינת היהודים, קיבלנו אותה היום כאשר שופטי בג"ץ החליטו לפסול את התיקון בחוק הגיוס הדרקוני שעברה בממשלה בתקופה בה היה יאיר לפיד בקואליציה. ההחלטה התקבלה בזעם רב בקרב בני הציבור התורני בארץ הקודש. נציגי הציבור החרדי בממשלה ובכנסת הגיבו אף הם.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אמר: "פסיקת בג"צ היום מוכיחה שוב את הנתק החמור השורר בין בית המשפט העליון לבין העם היהודי, היודע כי במשך כל הדורות מה שהחזיק אותנו מול הרדיפות והגזרות היה לימוד התורה. בני הישיבות ימשיכו גם אחרי פסיקת בג"צ לשקוד על תלמודם בבחינת שבט לוי, ולהגן בזכויותיהם על תושבי הארץ. נפעל בכל כוחנו לתיקון החוק באופן שיאפשר את המשך ההסדר הקיים".

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה: "מדובר בהחלטה אומללה וגרועה שתיכנס להיסטוריה של פסיקות איומות בעולם היהודי. שופטי בג"צ הוכיחו היום כי אינם בוחלים בשום דרך כדי להצר צעדיהם של לומדי התורה בישראל, מתוך מטרה לפגוע בציפור נפשה של היהדות החרדית שהם בני הישיבות הקדושות שתורתם אומנותם.

"לא נאפשר לאף כוח בעולם למנוע מאף אדם ללמוד תורה וכי הוכח שכל מהלך שכזה של כפיה נגד לומדי התורה, באמצעות חוק או כל סנקציה שהיא – נידון לכישלון מראש. ניוועץ בגדולי ישראל ונוביל לשינוי ההחלטה הדרקונית של שופטי בג"צ, שלא מבינים מהות וחשיבות לימוד התורה בעם ישראל לדורותיו".

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר: "במהלך כל ההיסטוריה של העם היהודי היו רבים מתוך העם ומחוצה לו שניסו למנוע מתלמידי הישיבות להמשיך את תלמודם, חלקם ניסו זאת בכוח, חלקם בדרכים אחרות. לעולם לא הצליחו לפגוע בלימוד התורה, וגם עכשיו לא יצליחו. לומדי התורה ימשיכו בתלמודם עם בגץ או בלעדיו. אני דוחה מכל וכל את פסיקת בגץ ובמהלך השנה הקרובה נתקן זאת על אפם וחמתם של השופטים שאין להם שום מושג מה המשמעות של לומדי התורה וכל זכות הקיום שלנו כעם תלוי בתלמידי הישיבות וכך העולם כולו, 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי'.

סגן השר, מאיר פרוש מסר: "האקטיבזם השיפוטי של בג"ץ מרוקן כליל את חשיבות החקיקה בכנסת שהופכת לאות מתה. הפסיקה היום הינה המשך לתקיעת היתדות בארון המתים. בג"ץ להוט למלחמת גוג ומגוג. במשך שבעים שנה לא היה מטעם המדינה שוויון כלפי הציבור החרדי מול הציבור הכללי, החרדים יודעים שהם מופלים וזה המחיר של עצמאות".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "בגצ שב ומוכיח כמה הוא מנותק ממסורת ישראל ועד כמה עמוקה שנאתו לכל דבר שקרוב ללומדי התורה ולשומרי הדת. בגצ ממשיך פעם אחר פעם להתערב בהחלטות הכנסת באופן שערורייתי. הגיעו מים עד נפש והגיע העת להחזירו לגודלו הטבעי. סיעת יהדות התורה תיוועץ עם גדולי ישראל ובמקביל נפעל לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקותיו הזחוחות של בגצ. תורת ישראל תמשיך ותתקיים ולומדיה ימשיכו לשבת וללמוד באהלה של תורה על אף ולמרות פסיקתם".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר: "שופטי בג"צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם ומגיעים עם אג'נדות מרחוב שינקין בתל אביב או מהאליטות ברחביה בירושלים. המוסד הזה חייב ניעור אחת ולתמיד. לומדי התורה שמרו על העם היהודי לפני בג"צ וישמרו עלינו לנצח נצחים. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "בג"ץ ממשיך לכרוך את החבל סביב מקורות חמצן הלגיטימציה הציבורית שלו. תופסי הכיסאות בבג"ץ הוכיחו היום כי המניע היחיד שמאחורי פסיקותיו הוא תאוות שלטון דיקטטורי, נגד  חוקי הכנסת הנבחרת.  שופטי בג"צ ישאו באחריות אישית למלחמה כוללת נגד הדת  היהודית.

"התורה לא תיפגע, ונצחיותה מובטחת לנו לעולמים. מי שיפסיד בפסיקה הזו הם בג"ץ ומדינת ישראל. כבר בפתיחת המושב נשלב ידיים יחד עם חוגים נוספים בכנסת, שנפגעו מנחת זרועו של השלטון הדיקטטורי בכנסיית המשפט. יחד נפעל להעברת חוק שיצמצם את יכולתו של הבג"צ לפגוע ביהדות ולסלף את חוקי הכנסת. נילחם נגד כל מי שינסה לפגוע בלומדי התורה בארץ הקודש. בני הישיבות ימשיכו לשקוד על התורה הקדושה עד לביאת המשיח".

ח"כ אורי מקלב אמר: "בית המשפט מכרסם ומערר את יסודותיו של עם ישראל באמצעות פגיעה בתורה הקדושה שהיא סלע קיומנו, פסק דין זה מוכיח שוב כי בית המשפט מנותק מערכי עם ישראל ותורת ישראל, לימוד התורה הוא הערך העליון ביותר כל זכותנו וקיומנו, הקנייני המוסרי והערכי, הינו רק בגלל תורת ישראל, לצערנו שופטי בית המשפט מתקשים להבין ולקבל את מה שהיה מקובל בארץ במשך שנים רבות.

"מגישי העתירות הללו אינם מבקשים את טובת עם ישראל אשר בנוי ומושתת על לימוד התורה מבריאת העולם אלא מנסים פעם אחר פעם לנגח ולחרף את תורת ישראל ועם ישראל ובכך מקעקעים את אחיזתו של עם ישראל בארצו, במסגרת הציווי האלוקי ומה שקיבלנו על עצמינו מאז היותנו לעם נעשה הכלל הלחם בכדי שנאפשר ליהודי לחיות בארצו בהתאם לחובותיו, העם היהודי שרד במשך אלפי שנים מכוח מסירות הנפש למען התורה הקדושה ואנו נעשה הכל לשמר זאת".

//www.jdn.co.il/news/israel/883746

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מילים כדורבנות
היו חזקים במערכה המתחדשת לפתחנו

יאלה, בואו נעשה עוד הפגנה…

אולי הגיע הזמן לחוק עוקף בגץ, יש לזה סיכוי???

הפיתגם אומר אם אתם בהמות תלכו על ארבע ותוכלו עשב
אם המחוקק מרשה למערכת השיפוטית להיתעלל בו אלו התוצאות כי זה טבע השופטים שאוהבים לשלוט כמאמר הבגיץ הרשי הכול שפיט

טוב שיש להם שכל לתת ארכה של שנה כנראה שמבינים שהכל כותרות ולא באמת ברצינות

מה תעשו שכחלון יילך עם בג"ץ גם לבחירות

לפני שמתנפלים על המקל, כדאי לבחון מהיכן מגיע פס"ד שכזה, בפרט ערב ראש השנה שבו כל אחד ואחד צריך לעשות חשבון נפש.
אני לא כותב דברים משלי אלא מביא ציטוט מספר חסידים, הפרשנויות מיותרות.
וכך כותב רבי יהודה החסיד זצ"ל: (סימן רט) אם תראה בית של צדיק או בהכנ"ס חרב או רשעים דרים בו דע שישראל היו דרים בו דרך בזיון. וכן בהמד"ר שנוהגים בו קלות ראש סופו נופל ביד ערלים דיו לעבד שיהא כרבו כי לא נהגו נכרים קלות ראש ובזיון בבית ה' עד שנהגו בו ישראל שנאמר (ירמיה ז' י"א) המערת פריצים היה הבית הזה ואח"כ וארוה כל עוברי דרך לעולם לא יעשו הערלים רעה אלא א"כ יעשו ישראל תחילה רעה ביניהם זה לזה ולא יתבזו ת"ח אא"כ יבזו זה לזה תחילה או שמבזין את התורה ואין מוחין בידם.

ליוסף, ברוך השם שבהכנ"ס לא חרב, אלא בננו ישבו וילמדו תורה גם בזמן שלאותם רשעים יגדל עשב על קברותיהם!

הם לא רוצים אותנו תנסו לדמיין צבא מלא חרדים……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture