pixabay

שחקני הכדורגל: לא רוצים לשחק בשבת; הפוליטיקאים הפקירו אותנו

קבוצת שחקנים המובילים את המאבק נגד חילולי השבת במגרשים עלו למעונו של מרן ראש הישיבה, הגר"מ מאזוז שליט"א. "ציפינו כי הנציגות החרדית תעמוד לצידנו במאבק - ולצערנו התאכזבו. כעת אנחנו מבינים שרק גדולי הדור יכולים לזעוק את הכאב שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום חמישי הגיעו למעונו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז​ ​שליט"א, קבוצה של שחקני כדורגל, מובילי המאבק נגד חילולי השבת בכדורגל​, כחלק מסבב רבנים שעורכים בימים אלו בבתיהם של גדולי הדור בעקבות ההסכמות האחרונות בין ראש הממשלה לשרים החרדים, להתיר משחקי כדורגל באופן חוקי בשבת.

לדבריהם, "במשך שנתיים ניהלנו מאבק קשה ומתיש, ולצערנו קיבלנו ​כעת ​סטירת לחי מהמפלגות החרדיות​, נשאר לנו רק גדולי הדור​". ​​הרב בירך אותם על מאבקם ה​צודק למען שמירת השבת, והתרגש לראות את מסירות ​הנפש, עד כדי סיכון פרנסתם למען קדושת השבת​​. ​הרב התעניין ​בכובד ראש ו​בפרוטרוט ​על ​היקף חילולי השבת, ודרש לדעת פרטים מדויקים ואמתיים על ​ההשלכות של ההסכמות האלו כלפי מאות השחקנים, ועשרות אלפי האוהדים, שצפויים לחלל שבת בעקבות זאת.

במהלך הפגישה ביקשו מהרב, שיצטרף למאבק, ויגייס את יתר גדולי הדור למאבק: בזמנו כשהכותל הופקר לידי הרפורמים, ​כבוד ​הרב יחד עם הגר"ש עמאר​ וגדולי הדור נוספים, זעקו על כך והעניין נבלם, כעת אנחנו מרגישים שהפולטיקאים החרדים הזניחו אותנו, ישבנו איתם מספר פעמים הבטיחו לנו שלא יהיה כזה דבר, והנה זה קורה.

לדברי השחקנים, "הבעיה היא, שהחרדים חושבים שכדורגל זה משהו רק של חילונים, ולא אכפת להם מזה, הם לא יודעים שהיום יש עשרות שחקנים, שהתחזקו ושומרים שבת, שהניסיון הזה עכשיו יכול להפיל אותם, זאת מבלי לדבר על מאות אלפי הצופים, שגם יחללו שבת בעקבות זאת.

"בפועל אנחנו השחקנים – העובדים, לא רוצים את זה, והייתה לנו ציפייה כי הנציגות החרדית היא זו שתעמוד לצידנו במאבק הזה, ולצערנו התאכזבו, באנו לכאן כעת כי אנחנו מבינים שרק גדולי הדור יכולים לזעוק את הכאב שלנו, ואולי להחזיר את הגלגל אחורה, רגע לפני שכבר לא יתאפשר".

הרב הקשיב לכאב שלהם ​בקשב-רב, והתבטא, כי יש לעשות הכל למען שמירת השבת, זו מצוה שעם ישראל מסר נפשו עליה במשך כל הדורות, וצריך להתפלל שכולם יבינו ששבת קודש היא מקור הברכה. לא יתכן שיתנו 'היתר' לדבר כזה. הרב תמה כיצד יתכן שדווקא כאן בארץ הקודש כאשר רואים אנשים שמתחננים לשמור שבת, יש פה 'כפיה חילונית' שלא נותנים לאנשים לנוח פעם בשבוע ולהיות עם המשפחה. אנטיוכוס גם נלחם על השבת, ולא הצליח, אף אחד לא יוכל עליכם, אתם תנצחו!

​השחקנים סיפרו לרב כי החתימו כבר שלוש מאות שחקנים רק משני הליגות הראשונות, שזה 70% ​מכלל השחקנים בליגות הראשונות, שהצטרפו למכתב ​​פנייה לראש הממשלה שלא לאלץ אותם לשחק בשבת. במכתב הם הביעו את זעקת בני משפחותיהם: "לכל אורך ימות השבוע אנו עובדים קשה – משחקים ומתאמנים", הם כותבים, "וכל רצוננו הוא לנוח עם בני משפחותינו בשבת – יום המנוחה הלאומי במדינת ישראל. שחקנים זקוקים למנוחה בשבת לצורך הטענת מצברים וכדי לצבור כוחות לאימונים ולמשחקים מוצלחים על המגרש".

בסיום המכתב הם מתחננים: "אנא, אל תפגע בזכות היסודית והבסיסית שלנו כעובדים הזכאים ליום מנוחה שבועי, שהוא הבשורה ההיסטורית האדירה שהעם היהודי הביא לאומות העולם". למכתב צירפו השחקנים גם את החלטת בית הדין לעבודה בתל אביב שניתנה כבר לפני כשנתיים, בנוגע לכך שאין להוציא היתר להעסקתם של השחקנים בשבת בניגוד לרצונם.

//www.jdn.co.il/breakingnews/913162

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
15 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כדור רגל וחילול שבת – סממנים של יוון! לא פלא שהממשל מסרב להפריד בין השניים!!!!!!

תפסיקו לשחק אותה ראש קטן, החרדים לא שולטים בממשלה עדיין, עושים את הכי טוב שאפשר, לא בהכל מנצחים ולא מפרקים ממשלה בשביל כל דבר שלא מוצא חן בעינינו.
לכו תשאלו קודם כל את גדולי הדור אם מותר לשחק כדורגל, אחרי זה תטיפו לח"כים החרדים.
למרות שכמובן צריך לעשות מה שאפשר כדי שלא יהיו משחקים בשבת.

במשך עשרות דורות, יהודים ויתרו על פרנסתם, ויותר מכך, עבור שמירת השבת.
אם אנחנו מדברים על מצב שבו, רק אם הנציגות החרדית תצליח, או אז השחקנים ישמרו שבת, ואם הנציגות החרדית לא תצליח, הם יחללו את השבת. זאת אומרת שהם רוצים יום מנוחה, לא שבת.
אם הם רוצים שבת, הלא יש להם, כפי הדיווח בכתבה 70% מהליגות הראשונות שחתומים ומאוגדים.
בבקשה שיאיימו כולם בהתפטרות קולקטיבית, והם ישיגו יותר מכל מה שכל הפוליטקאים החרדים יחד יצליחו להשיג, וגם הציבור החרדי יחטוף פחות ריקושטים.
אם חשובה לכם השבת באמת, אז זה הנסיון שלכם. עם ישראל לדורותיו, עמד למבחן עשרות פעמים, ונסיונות קשים מעין אלה. עכשיו תורכם, תראו להקב"ה שהשבת היא הערך העליון שלכם. תעשו אתם את מה שאתם צריכים לעשות.
שבת שלום.

יענקל ליצמן כבר הסביר שאי אפשר לשנות את הסטטוס קוו,
אי אפשר לדרוש שלא לפרוץ את הסטטוס קוו בענין המרכולים בתל אביב ובבת אחת לבקש לשנות את הסטטוס קוו בענין השבת בעין הכדורגל,
הדרישות של הנציגים החרדים הם כל הזמן שלא לפרוץ את הסטטוס קוו ולא מעבר לכך,

מצטרף לדרור

אברהם כל מילה !!

שימו לב!
חלק מעמנו כשמישהו מהם סטה מהדרך, אומרים לו 'עוף' והוא עף – הכי רחוק שהוא יכול, כשהוא מגיע לקצה השני הוא נהיה שונא דת, ואילו אצל החלק השני, כשמישהו סוטה מהדרך, ממשיכים לאהוב אותו, ממשיכים לחבק אותו, והנה תראו את התוצאות!!
שחקני כדורגל באים בדרישה לשמור שבת, העם שבשדות מתחזק ורוצה לשמור שבת.
זה לא היה קורה אם היו מעיפים אותם בבעיטה וצועקים 'גול' או 'חרדק..'
ורואים את זה גם לפי התגובות כאן של 'אז אל תשחקו' 'תעיפו את הכדור' – שגיאת חוסר הבנה
לא מענין אותי פוליטיקה, הדבר הזה מדהים ועצם זה שזה מה שקורה היום, מרגש ומקדש שם שמיים הרבה הרבה יותר מהפגנות מכוערות בכבישים.
כבת להורים שהתחזקו ומשפחה מגוונת שיודעת להמשיך להשאר בקשר ולא חותכת קשרים ולא קוראת לבניה המרוחקים 'שקצה' שתדעו, רק כך הם חוזרים ועוד אפילו מרימים קול מחאה על חילול שבת, ואם רוצים להגדיל את מאגר השונאים שילחמו שיהיו דוקא עבודות בשבת, תמשיכו עם קריאות ה'חרדקים' עם צעקות ה'שקצה'
אשרי עם ישראל שגם במקום כ"כ מתיוון כמו כדורגל, רוצים לשמור שבת, עוד פסיעה בדרך אל בורא העולם

תגובה לדרור ואוהב ישראל.
שאלו נא לימים ראשונים,,, מדוע אסור לשחק כדורגל? מחבואים מותר? תופסת מותר? וכדרים באים? מה שונה כדורגל.
אלא שצעירים אנחנו, והסיבה היחידה שהחרדים רואים בכדורגל סמל החילוניות, מכיוון שבימי קדם, בקום המדינה, משחק זה היה המשחק הלאומי, והוא נערך בשבתות. וכמו שהיו הפגנות בבר אילן, כך היו הפגנות נגד המשחקים.
ואז רב שלום שבדרון, עשה צחוק וזילות מהמשחק הזה.
אך הבעיה היתה חילול השבת. אנחנו גדלנו בהתניה שיש בעיה דתית בעצם המשחק ולא היא.
אדרבה, הגיעה העת שאכן יכבדו את השבת. והכדורגל יאבד את הזיהוי החילוני שלו, האנטי דתי שלו, ובתלמודי תורה לא יאלצו להלחם בחומרה נגד משחק ילדים כיפי.
כי כשנלחמים בילדים שלא ישחקו במשחק הזה, אנו פוגשים אותם כבחורים בכל הפיצוציות והקיוסקים, בשעות המשחק, שותים וצופים.

התגובות פה מאד רדודות ומראות על חוסר הבנה כלפי יהודים יקרים. מדובר פה ביהודים שגדלו בחינוך חילוני וכעת מתחזקים ב"ה, ובצדק הם מצפים מהציבור החרדי שיעזור להם, וכי ממי הם אמורים לבקש את העזרה הזו ? חוץ מזה, כן מצופה מיהדות ספרד להילחם על זה, כפי שמרן רבינו עובדיה זצ"ל היה בטח עושה. וב"ה היום יש את הגאונים הרב עמאר והרב מאזוז שליט"א (ובטח עוד רבנים) שכואב להם הכאב של כל יהודי באשר הוא, ובטח אם כל רצונו הוא להמשיך ולהתחזק בתורה ומצוות. נתפלל אנו לפחות לבורא עולם שיעזור להם להשיג את מטרותיהם הקדושות וכך ימשיכו להתחזק בעבודת ה' עד ביאת גואל ב"ב.

צודקים במאה אחוז כל החכים "החרדיים" שילכו לכפרות.

נס שלא אתם גדולים הדור…

יכול להיות שהכל מבוים כדי לנגח את הרב דרעי ??????????????????????

בתגובתי: למגיבים
התכוונתי למגיבים הראשונים…

הכאב של השחקנים הוא כאב גדול ומוצדק, והפתרון הוא שבפעם הבאה הם יבקשו מכל החברים שלהם והאוהדים שלהם להצביע למפלגות חרדיות יהיה להם יותר כח כך הם יוכלו להפעיל יותר לחץ על הממשלה. הרי אין מה לעשות חוץ מ 13 חכי"ם את אף אחד זה לא מעניין הפתרון הוא בקלפי!! אוטוטו בחירות ואז נראה אותם

ליהודיה ואברהם אתם צודקים ב100% אני אתכם!!!
ואני בא מאותו רקע של יהודיה אבל עם כל הכבוד אנחנו פשוטי הדור לא הר' עבדיה וכו' לכן אנו צריכים לשמור על עצמינו מפני התקררות ואני למשל לא שומר על קשר כ"כ הדוק עם קרובי משפחתי
סססכנת התקררות נפשך קודמת לנפש חברך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture