Marc Israel Sellem/POOL

"ליברמן מפר את המשמעת הקואליציונית ופוגע במצב הביטחוני"

יו"ר ישראל ביתנו תקף את הצעת חוק המרכולים ואמר כי מדובר בהפרה של הסטטוס קוו אך הבהיר כי לא יפרוש מהממשלה בשל המצב הביטחוני הרגיש. אייכלר הגיב בנאום במליאת הכנסת: "חילולי השבת הם סכנה ביטחונית ליישוב היהודי בציון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ממשיך בהתנגדותו לחוק המרכולים, תוקף את המפלגות החרדיות, ונענה בתגובה. אתמול, במהלך ישיבת סיעה אמר ליברמן, "כשחתמנו על ההסכם הקואליציוני עם הליכוד בסעיף 36 אכן מופיע שאנחנו מבקשים ומסכימים כולנו, כל סיעות הקואליציה, לא לקדם חוקים חדשים בנושא דת ומדינה ללא הסכמה של כל הסיעות.

לדבריו, "קשה לתרגם את זה כזכות וטו אבל אין פה משהו אחר, מדובר בהפרה בוטה של אותו הסכם קואליציוני שנחתם אתנו. אנחנו דיברנו על זה, התרענו, דיברתי על זה גם אתמול בישיבת ראשי הקואליציה ובכל זאת הקואליציה החליטה לקדם את הצעת החוק בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם עם ישראל ביתנו. לכן אנחנו הודענו שנצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית ובניגוד להחלטת הנהלת הקואליציה, אנחנו נצביע בכנסת כנגד אותה הצעת חוק.

ליברמן הוסיף, "אני חושב שגם עצם ההתערבות של השלטון המרכזי בנעשה בשלטון המקומי הוא דבר מאוד לא רצוי, בכל עיר יש גם ראש עיר וגם מועצת עיר, בטח ובטח שהם מכירים הרבה יותר טוב את המצב בתוך הקהילה שלהם, מה קורה בקרב האוכלוסייה באותה עיר או באותו כפר ואין שום צורך להכתיב להם מלמעלה את ההלכות או את הרגלי החיים בניגוד למה שאנשים התרגלו ואוהבים. אין שום סיבה, ואמרתי את זה גם בישיבת הסיעה הקודמת, לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום סיבה לסגור את המרכולים או המסעדות בשבת בראש פינה. כל מקום צריך לפעול לפי אופי הקהילה והיישוב.

"אני מראש עונה על השאלה שבטח כולם פה רוצים לשאול- "האם אנחנו נפרוש?". אנחנו לא נפרוש מהממשלה, אנחנו לא נשים אולטימטום, אנחנו לא חושבים שזה נכון ברגע הזה לגרור את המדינה לבחירות מוקדמות, זה לא נכון לגרור במצב הביטחוני הרגיש את המדינה לסבב בחירות חדש וזה לא נכון שמישהו מהקואליציה הנוכחית יפיל את ממשלת הימין.

לסיום הוסיף, "אם הממשלה הזו תלך לבחירות מוקדמות זו להערכתי תהיה האחריות של המפלגות החרדיות שפשוט יצאו בצרור של יוזמות חד-צדדיות, ממתווה הכותל עד לחוק הגיור, הרכבת בשבת וכרגע חוק המרכולים, בוררות שמנסים לקחת לבתי דין רבניים. כל הדברים האלה, צרור הפעלתנות הזאת החד-צדדית, זה דבר שאכן יכול לסכן את הממשלה והאחריות היא על ראשי המפלגות החרדיות כפי שאמרתי".

בעקבות דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו על כך שהחרדים מפרקים את הקואליציה ומובילים לבחירות, תקף ח"כ ישראל אייכלר בנאום שנשא במליאת הכנסת ואמר: "שמענו היום את יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון אביגדור ליברמן שהסביר כי המצב הביטחוני בסוריה, עזה ולבנון אינו מאפשר לנו ללכת לבחירות. הוא צודק.

"אבל באותה נשימה הוא האשים את המפלגות החרדיות בהפרת הסטטוס קוו, בחוק שבא בסך הכול להחזיר לשר הפנים את הסמכות לאשר – או לא לאשר – חוקי עזר עירוניים המתירים חילולי שבת. זה סילוף האמת. מה שאנחנו עושים זה תיקון הסטטוס קוו. האחריות להפלת הממשלה מוטלת על מי שיתנגד לחוק הזה.

אייכלר הוסיף: "אנחנו מאמינים כי בלי שבת אין ביטחון, אין ארץ ישראל ואין זהות יהודית. חילולי השבת הם סכנה ביטחונית ליישוב היהודי בציון. הנביא ירמיהו אמר, "וקדשתם את יום השבת כאשר ציוויתי את אבותיכם וגו' וישבה העיר הזאת לעולם ואם לא תשמעו אלי לקדש את יום השבת וגו' והצתי אש בשעריה והיא לא תכבה". השר ליברמן חייב לתמוך בכל החוקים ששומרים על הסטטוס קוו, אחרת הוא זה שמפר את המשמעת הקואליציונית, מפרק את הממשלה ופוגע במצב הביטחוני בגבולות סוריה לבנון ועזה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/914769

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture