Issam Rimawi/ flash90

יום זעם: פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בעזה ובמזרח ירושלים

בעקבות קריאת חמאס לאינתיפאדה הגיעו עשרות סמוך לגדר ליד כיסופים והחלו להשליך אבנים ולהבעיר צמיגים. במקביל, מאות תושבי מזרח העיר הגיעו לשער שכם עם דגלי פלסטין והפגינו מול השוטרים: "טראמפ טיפש וזה יעלה לו ביוקר". צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

(בוידאו: פלסטינים מתפרעים בשועפט)

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה קרא היום (חמישי) ל"אינתיפאדה נגד ישראל" בעקבות ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. בצה"ל הורו על עיבוי כוחות בשטחים מחשש לעימותים וראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את האירועים שתוכננו לו להיום לצורך התייעצויות.

בנאום שנשא בעזה, אמר הנייה כי "עלינו לקרוא לאינתיפאדה ולעבוד על אינתיפאדה נגד האויב הציוני". הוא קרא לרשות הפלסטינית להפסיק לשתף פעולה עם ישראל ולהסיר את הסנקציות הכלכליות מהרצועה לצרכי שיתוף פעולה. אמש אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ארצות הברית "נסוגה מתהליך השלום" וכי מזרח ירושלים היא "בירתה הנצחית של המדינה הפלסטינית", אך לא התייחס לשיתוף הפעולה עם ישראל.

הנייה אף טען כי "ההכרה בירושלים היא הכרזת מלחמה נגד הפלסטינים, ולכן הוריתי על גיוס כללי של כל פעילי חמאס כדי להתנגד להחלטת טראמפ. אני קורא להפוך את יום הזעם מחר לתחילתה של אינתיפאדה חדשה שתיקרא: אינתיפאדת החירות של ירושלים והגדה".

בכיר חמאס איסמעיל רדוואן הוסיף: "האזרחים הפלסטינים והתנועות הפוליטיות הלאומיות הפלסטיניות מוחים על החלטתו של טראמפ על ירושלים, ההחלטה הזאת תוקפנית נגד עמנו, המקומות הקדושים שלנו והערכים שלנו, זהו אתגר רציני, אנו מזהירים את הממשל האמריקאי מההחלטה הזו".

חאדר חביב, אחד ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי, נשא דברים באותה עצרת ואמר: "לעם הפלסטיני יש זכות להשתמש בכל צורות הביטוי של כעסם וכל אמצעי ההתנגדות, ההתנגדות הפלסטינית תגיב על הפשע הזה שבוצע על ידי הממשל האמריקאי והאויב הציוני".

המתפרעים באזור הגדר בעזה החלו להבעיר צמיגים, לזרוק אבנים לעבר הכוחות ולהתקרב לסירוגין לגדר, כשכוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות להרחיקם. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על שלושה פצועים סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה מול כיסופים, בהם אחד שנורה ברגלו ושניים נוספים שנפגעו מגז מדמיע.

במקביל נרשמו הפרות סדר של אלפי פלסטינים במספר מוקדים ברחבי ירושלים ובגדה המערבית שכללו זריקות אבנים ובקבוקי תבערה. בין המוקדים נכללת העיר חברון, בה חלק מתוך כ-4,000 מתפרעים השליכו אבנים ויידו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון. כמו כן הושלכו בקבוקי תבערה לכביש מעלה אדומים באירוע שהסתיים ללא נפגעים או נזק. מספר צעירים רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה מכיוון עיסאוויה לכביש מעלה אדומים: כוח משטרה ומג"ב שהיה ערוך במקום עצר לחקירה 10 חשודים.

בשל החשש ממהומות אלימות בצה"ל מתגברים כוחות ברחבי יהודה ושומרון והמשטרה נמצאת בכוננות גבוהה בירושלים. מדובר צה"ל נמסר כי "עם סיום הערכת המצב המטכ"לית הוחלט על תגבור כוחות של מספר גדודים, וכן של מערכי האיסוף וההגנה המרחבית ביהודה ושומרון. כמו כן, הוגדרו כוחות כוננות נוספים להתפתחויות אפשריות".

הרשות קראה לשביתה כללית במזרח ירושלים, בשטחים ובעזה, ורחובות העיר העתיקה היו ריקים הבוקר.. מאות תושבי מזרח ירושלים התייצבו בצהריים בשער שכם בירושלים כשבידיהם דגלי פלסטין בעקבות החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכריז על ירושלים כבירת ישראל. במשטרה מנעו מהם להתקרב ובמקום החלו חיכוכים קלים בין המפגינים לכוחות הביטחון.

"טראמפ ירה לעצמו ברגל", אמר עלי מחמוד ממזרח ירושלים. "הוא לא מחליט כלום. אנו התושבים כאן וזאת אדמתנו. ההצהרה של טראמפ לא תשנה דבר בעמדה ובמאבק שלנו. אל-קודס (ירושלים) היא בירת פלסטין. עדיף לטראמפ ללכת לחפש משחק במקום אחר ורחוק מאיתנו. מזמן יודעים שהוא בן אדם טיפס ובסוף הוא יפסיד וזה יעלה לו ביוקר".

בעקבות ההתפתחויות האחרונות, נתניהו יקיים בלשכתו התייעצויות מדיניות וביטחוניות. הוא היה אמור להשתתף אחר הצהריים בטקס חנוכת אגף שיקום חדש בבית החולים פוריה בטבריה ובכנס פוליטי בעיר. אתמול, לפני ההכרזה, נתניהו ביטל גם את השתתפותו בטקס הסכם גג שתוכנן להתקיים בנתיבות.

נתניהו אמר הבוקר כי מדינות נוספות רוצות להעביר את מבני השגרירות שלהן מתל אביב לירושלים, מלבד ארצות הברית. "אנחנו כבר נמצאים בקשר עם מדינות נוספות שרוצות להעביר את השגרירות לירושלים", אמר בכנס הדיפלומטיה הבינלאומי במשרד החוץ. "אין לי ספק שעד שהשגרירות האמריקנית תעבור, יעברו עוד הרבה שגרירויות, ואפילן לפני כן. הגיע הזמן".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המשיח בפתח

עכשיו הכדור אצלנו, האם אנחנו מראים לכולם פחד, חלילה, וזה עלול לגרום לכח לאויבנו,
או שאנחנו מראים חוזק, ואויבנו ישר יתבטלו מאליהם.

על מה ההתרגשות על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.
האם זה יתן לנו משהו?
או שזה דווקא לטובת ה'ערבים' שכעת יש להם
ענין קדוש להלחם עליו???

אבל סתם מעניין מה הדבר שהשוטרים יורים, מה זה כדורי גומי ? או ?

כמה רעש … אפשר לחשוב מה הם יכולים לעשות , הרי כל כח שלהם זה בגלל שאנחנו נותנים לכפכף אותנו הלוואי שכבר יחליטו להסיר את הכפפה ולהיכנס בהם ולהראות להם את מקומם האמיתי..

מח שמם כל הערבים

אני הוא הצדיק שתגובה 2 מדבר אלי אבל תיקון: לא אמרתי "הכדור" אלא "המומנטום".
בכבוד רב ברכה והצלחה וכל הישועות פרסה בשפע ברכה וישועה וזיווג הגון מי שברך יבורך .

השיירה עוברת

שלמה לוי אמרתה משהו לענין

ערבים פחדנים באים אחרי שהחיילים הלכו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture