וידאו וגלריה: הכינוס המרכזי בבני ברק ביומא דהילולא של בעל התניא

רבנים, אישי ציבור וחסידים השתתפו בעצרת המרכזית לציון יומא דהילולא של הגאון הקדוש רבי שניאור זלמן מלאדי זי"ע • תיעוד ענק: האירוע המרשים, הנאום של הרב רובשקין והביקור של הגר"ב לאזאר בבתיהם של גדולי ישראל

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קהל גדול של חסידים ואנשי מעשה מכל גווני הקשת של העיר התורה והחסידות בני ברק גדשו את אולם האודיטוריום שבשכונת רמת אלחנן בעיר, שם נערך כינוס המרכזי לרגל יומא דהילולא קדישא של הוד כ״ק הגאון הקדוש רבי שניאור זלמן מלאדי זי"ע, בעל התניא והשו״ע ומייסד חסידות חב״ד, המקום היה צר מהכיל את המשתתפים הרבים שנהרו למקום החל מתחילת האירוע ועד סיומו בהתוועדות חסידים בשעות הקטנות של הלילה.

את המעמד פיארו גלריה רחבה בשולחן המזרח של עשרות אדמור"ים ורבנים בין השאר, רב העיר בני ברק הגרמי״ל לנדא, ואורח הכבוד הגר״ב לאזאר, כ״ק האדמו״רים מאלכסנדר, מחנובקא-בעלזא, נאראל, ביאלא ר"א, שומרי אמונים, אשלג ,ראדזין, אופלע.

עוד פיארו בשולחן המזרח: הגרי"י בלינוב, הגר"מ גולדשמיד, הגר"ז הורביץ, הגרי"י וייס, הגר"י טוביאס, הגר"א לנדא, הגר"י פלדמן, הגר"מ שטרן, הגרש"א שטרן, הגר"א שפירא, הגרח"צ שפירא, הגר"א שרמן ואישי ציבור ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט, חבר מועצת העיר בני ברק הרב שלמה קוסטליץ וחבר מועצת העיר בית שמש הרב שמעון גולדברג.

הכנס נפתח על ידי רב מערב בני ברק ואב״ד 'שערי הוראה' הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, שעמד על יחודו של 'שולחן ערוך הרב" ופסיקותיו המיוחדים של בעל ההילולא, והביא מספר דוגמאות נפלאות.

רב העיר בני ברק הגאון רבי משה יהודא ליב לנדא נשא משא מאלף על סידורו הנפלא של בעל התניא, בשילוב דוגמאות הלכתיות המראה על גאונות נפלאה.

באמצעות מסכי ענק התחבר הקהל היישר מארה״ב להתוועדות חסידית עם בעל הנס הרה״ח ר' שלום מרדכי רובשקין, ששיתף את הקהל בכמה סיפורים מתוך המאסר והגאולה המפתיעה בדרך ניסית ומעוררת אמונה וביטחון בכל העולם.

על עבודת התפילה בדרך החסידות במשנתו של בעל ההילולא נשא אב״ד קהילות החסידים באלעד הגאון רבי ישראל זושא הורביץ, שעורר את הקהל הגדול לתפילה חסידית ומעוררת.

את המשא המרכזי נשא אורח הכבוד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שבמשך שעה ארוכה הפליא בעובדות וסיפורים על מסירות נפשם של יהודי רוסיה במשך כל השנים, והרינה יקצורו שזוכים כעת בזכות הזריעה בדמעה של האדמו״ר הזקן וכל אדמו״רי חב״ד ואלפי החסידים שהלכו במסירות נפש למען הפצת תורה, חסידות וחינוך יהודי כשר בכל השנים הקשות.

הרב עורר את הציבור ללימוד חסידות באמצעות שיעורים מסודרים ע״י ארגוני לימוד חסידות בבני ברק, והספרים הרבים המתאימים לכל נפש.

ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט שסייע רבות למען הצלחת הכנס, הביא את ברכת העירייה ותושביה והעלה זכרונות מרגשים בעת ביקוריו אצל הרבי מליובאוויטש זי״ע, והרעיף בתשבחות על פעילות חב"ד העניפה בעיר.

את הכנס הנחה בטוב טעם הרב מנחם קעניג מראשי ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש בלוד.

מקהלת חסידית הנעימה את הערב בשירי בעל ההילולא ושירים חסידיים נוספים, כאשר עם סיום החלק הרשמי והראשון פצח הקהל בריקודים חסידים סוחפים לכבודו של בעל התניא זי״ע.

לאחר תפילת ערבית התיישבו מאות מהמשתתפים להתוועדות חסידית גדולה עם אורח הכבוד רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ששילב שיחות קודש, עם מאמרי חסידיות וסיפורים ועובדות, בהתוועדות שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה.

תושבי העיר ברוב תודות לעיריית בני ברק ופיהם מלא שבח והודיה לכל מארגני האירוע בניהולו של הרב יוסף פילמר – ארגון ממלא כל עלמין, בשיתוף עם כל ארגוני ומוסדות חב"ד בעיר. צעירי אגודת חב"ד, היכל מנחם ומעייני ישראל ב"ב.

קדם לפתיחת הכינוס, התקבל האורח הגר״ב לאזאר בביתם של כ״ק האדמור"ים מאלכסנדר, ספינקא, מרן הגר״ח קנייבסקי, הגרמי״ל לנדא, והגרש״א שטרן.

שיעור מיוחד מסר בפני כמאה וחמישים תלמידי ישיבת ׳תומכי תמימים׳ בבני ברק, בהשתתפות ראש הישיבה הגר״מ גולדשמיד, מנהל הישיבה הרב לוי רוזנברג ורמ״י הישיבה.

כמו כן, הגיע לבקר במאפיית המצות יחד עם הרב יוסף יצחק מרזל, רב הכשרות ברוסיה, לפקח על הכשרות באפיית מצות בע״ה השמורה ליהודי רוסיה, הנאפים במקום בפיקוח משגיחים מטעם הרבנות הראשית לרוסיה והעדה החרדית.

ביקור מיוחד נערך ב'בית התבשיל' כאורחו של היו"ר, איש החסד הנודע הרה״ח שמחה קרקובסקי נאמן ביתם של אדמו"רי לעלוב.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו יודע (לא מהשערה אלא בוודאות) איזה ספר בדיוק הרב לאזאר נתן למרן שר התורה שליט"א?

אפשר לשמוע 'ענינה של תורת החסידות'. שיצא לאור השנה י"ט כסלו עם ביאור מהחוזר הרה"ח ר' יואל!

למגיב, תודה רבה. והאם אתה בטוח שהוא לא אומר שם משהו "פסח סדר" ולא "תורת החסידות"?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture