Nasser Ishtayeh/Flash90

צה"ל סיים את הסריקות בג'נין; לא ברור אם כל המחבלים נלכדו

לאחר 15 שעות של פעילות, כוחות צה"ל יצאו מג'נין, אך עדיין ממשיכים במאמצים המודיעיניים לאתר את כל חברי החוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח הי"ד. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל טעה בזיהוי ולדברי בכיר במערכת הביטחון: "חמאס עומד מאחורי הפיגוע"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

(בוידאו: כך נראה בית המחבל שנהרס על ידי צה"ל)

בצה"ל ממשיכים את הפעולות לאיתורם של כלל חברי החולייה שרצחה את הרב רזיאל שבח בפיגוע ירי בחוות גלעד. לאחר יותר מחצי יממה שבה שהו בג'נין, יצאו כוחות הביטחון מהעיר הפלסטינית, אולם המאמצים ללכוד את המחבלים נמשכים גם במישור המודיעיני בהובלת שב"כ. במקביל, בכיר במערכת הביטחון אמר היום: "חמאס עומד מאחורי הפיגוע שבו נרצח רזיאל שבח".

בשעות הצהריים החלו לצאת מג'נין דיווחים ולפיהם ההרוג בחילופי הירי עם כוחות הביטחון הישראליים אינו אחמד נסר ג'ראר, בנו של נסר ג'ראר – מבכירי חמאס בתקופת האינתיפאדה השנייה, אלא אדם אחר בשם אחמד איסמעיל ג'ראר. המשרד לעניינים אזרחיים של הרשות הפלסטינית הודיע כי קיבל הודעה רשמית מישראל כי ההרוג הוא אחמד איסמעיל ג'ראר – ולא כפי שחשבו תחילה.

חיזוק לטענה זו ניתן גם על ידי אימו של אחמד נסר ג'ראר, שטענה כי בנה יצא אמש מהבית כחצי שעה עד שעה לפני שכוחות הביטחון הישראליים כיתרו אותו. לדבריה, הכוחות הוציאו אותה, את בתה ואת בנה והבית והחלו לבצע חיפוש בכליהם. היא הוסיפה וטענה כי החיילים שאלו אותה היכן נמצא בנם, והיא השיבה כי הוא לא נימצא בבית.

במהלך הפעילות הלילה נפצעו שני לוחמים, אחד מהם באורח קל והשני באורח קשה. הלוחם איבד דם רב, והודות לטיפול רפואי מהיר חייו ניצלו. חוליית הטרור מנתה בין 3-5 חברים. לוחמי הימ"מ הובילו את הפעולה, בה השתתפו גם כוחות צה"ל, והתפרסו במקביל בארבעה יעדים. מי שירה לעבר הכוח היה סייען שלא שהה במבנה בו הסתתרו חברי החוליה, והוא נורה ונהרג.

החל מאמש דיווחו כל כלי התקשורת הפלסטיניים כי ההרוג בהיתקלות הוא אחמד נסר ג'ראר, ואף פורסמו כרזות אבל בעקבות זאת. גם משרד הבריאות הפלסטיני הודיע מצידו כי ההרוג בצד הפלסטיני הוא אחמד נסר ג'ראר. כעת הפלסטינים חזרו בהם.

במהלך היממה אירעו הפרות סדר בג'נין שבמסגרתן השליכו מתפרעים אבנים לעבר חיילי צה"ל. כמו כן, הושלכו בקבוקי תבערה לעבר רכבים ממוגני ירי, אולם לא היו נפגעים. שני לוחמי ימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של מג"ב, נפצעו באורח קשה וקל במהלך הפשיטה הלילת עצמה.

כוחות מיוחדים של משמר הגבול הגיעו הלילה לחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בו נרצח רזיאל שבח ז"ל סמוך לחוות גלעד בשבוע שעבר. בפעילות בג'נין התפתח קרב יריות מול המחבלים, שניים מהם נהרגו ונוספים נעצרו והועברו לחקירה. במהלך הפעילות של לוחמי יחידת הימ"מ (היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור) של מג"ב והמשטרה, שבוצעה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ולוחמי החטיבה המרחבית "מנשה" של צה"ל, נפתחה אש לעבר הכוחות, ממנה נפצעו שני הלוחמים.

מצה"ל נמסר כי בפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במרחב שכללה זריקת מטענים, השלכת בלוקים וסלעים וירי לעבר הכוח שהגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על ביטחון התושבים ויפעלו לסיכול פעילויות טרור כנגד אזרחי ישראל", הדגישו.

המבצע יצא לדרך לאחר מאמץ מודיעיני בהובלת שב"כ, שהוביל בתוך פרק זמן קצר לאיתור קבוצת הרוצחים שהסתתרה כל הזמן ככל הנראה בתוך העיר ג'נין: כוחות גדולים נכנסו עם טרקטורים ודחפורים על מנת להרוס את בתי המחבלים, ואחד המחבלים ככל הנראה נקבר תחת ההריסות.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture