Yonatan Sindel/Flash90

רונן פלוט מתחייב: רבע מיליארד שקל יושקעו בהר יונה

ראש העיר נצרת עילית בראיון מיוחד לביזנעס מספר על ההשקעה הרבה עבור הציבור החרדי בעיר, הוא הוסיף כי יתכן ו”הר יונה” תהפוך לעיר בעוד כמה שנים ובהשקעה נכונה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הצגתו של ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט כאחד מאנשי השנה בתחום הנדל”ן לשנת 2017 בתחום הפוליטי, התקיים עמו ראיון מיוחד בו נשאל פלוט על יחסו למגזר החרדי, על התכניות וההשקעה של העירייה בשכונת הר יונה ועל מרכזי התעסוקה שיקומו באזור.

לפני מספר שבועות נערך סקר גדול ומקיף באתר ביזנעס שהוא אתר הכלכלה והעסקים לציבור החרדי, ובו נשאלה שאלה מי לדעתכם הוא מהאנשים המשפיעים על תחום הנדל”ן במגזר החרדי, אנשים הציעו שמות ואחר כך בחרו את השמות היו עשרות אלפי הצבעות ובין השמות המובילים שהופיעו היה שמך, שזכה לאלפי הצבעות ואלפי בחירות. אני רוצה לשאול את השאלה המתבקשת, אנחנו רואים השקעה גדולה מאוד בהר יונה, משכנעים ציבור חרדי להגיע לפה, תן קודם כל התייחסות ראשונה לענין הזה.

קודם כל אני מאוד שמח שהועמדתי להיות איש השנה של אתר ביזנעס זה מאוד מחמיא, ובא נתחיל מהתחלה, אני נבחרתי לפני שנה ושמונה חדשים, עם כניסתי לתפקיד דבר אחד שהוא מאוד מאוד חשוב שעשינו כאן במועצת העיר, החלטנו שהר יונה ג’ היא שכונה חרדית בהחלטת המועצה. זאת אומרת, על מנת שלא יהיו שאלות האם אפשר לנסוע בשבת בשכונה ואם לא, מי יכול לגור ומי לא, מועצת העיר קיבלה החלטה פה אחד אם אני לא טועה זה היה פה אחד או ברוב גדול, ומאז השכונה הזאת מבחינתנו היא סגורה בשבתות אין יציאה וכניסה גם בחגים, ואנחנו נותנים לאוכלוסיה הזאת שתהיה את החיים שלהם אנחנו גם עוזרים בכל מה שניתן.

עכשיו, אני נמצא בהרבה מאוד כנסים בהם אני נפגש עם האוכלוסיה החרדית, מגיעים הרבה בהמוניהם, ואני נפגש איתם באולם של 700-650 איש בכל מקום שאני נמצא יש לי פניה חד משמעית לאוכלוסיה הזאת אני פונה ומבקש, כמה שיותר חרדים יגיעו לנצרת, וכמו שאתה יודע אני לא איש דתי ולא איש חרדי, אבל אני אומר לרונן רגע רגע, אתה לא פוחד שלא יקרה מה שקרה בבית שמש, בערד, אמרתי אני פוחד רק מרבונו של עולם, זה דבר יחידי, כל חרדי, וכל אשה חרדיה שיבואו לכאן לנצרת עילית פה זה מקום שיש הרבה זוגות צעירים ואני אשמח לראות כל משפחה שמגיעה לכאן אני מברך אותה.

אז באמת אני רוצה להמשיך עם הקו הזה באחד האירועים אתה צוטטת ואני מצטט “אני רוצה להפוך את העיר הזאת עיר של תורה עיר של יהודים שיבואו לפה”, ובאמת נאה דורש ונאה מקיים גם בכניסה לחדר שלך למשרד אנחנו רואים את המשפט שבולט “אמור מעט ועושה הרבה”, אני רוצה לשאול אותך באמת השקעה וזה נדיר שאתה רואה ראש עיר שיוצא בראש מורם ואומר אני קורא לכם לפה, אז אם הכל טוב והכל כל כך יפה אז למה אנחנו רואים שזה עדיין לא בהצפה ועדיין לא מספיק מגיעים ועדיין הפרויקט לא עמוס?

כמו שאמרתי רציתי להתחיל מהתחלה אבל אני אמשיך את ההתחלה, כשאני באתי להר יונה ג’ ראיתי שם שני בניינים ואמרו לי פה גרים החרדים, ויש פה בית כנסת לא חוקי שבאים גם לפה שיתחברו פה כן חשמל חוקי לא חוקי. אמרתי רק רגע, והם באו לבד? אין להם ילדים? אין להם משפחות? איפה הם? ענו לי, עזוב אותם אל תשאל הכל בסדר.

כשאני הבנתי מה זה הכל בסדר, התברר לי שלקחו כמה דירות הכניסו שם ילדים. ואני אמרתי לא יכול להיות שיש אוכלוסיה סוג א’ וסוג ב’, האם יכול להיות שחצי קילומטר משם יש גנים מפוארים יש מעונות יום יש הכל, מצד אחד ומצד שני אני רואה באיזשהי דירה שאני לא בטוח שיש ביטוח, שאני לא בטוח שמשרד החינוך מאשר דבר כזה, שאין קווי תחבורה לא לירושלים לא לבני ברק, פשוט לקחו אנשים זרקו אותם באיזשהי שכונה.

ביזנעס שימושי

כמו שאתה יודע הייתי מנכ”ל הכנסת והסתובבתי בהרבה מאוד ערים שיש סוג של עבודה שבונים שכונה ללא שום תשתיות לוקחים מספר משפחות זורקים ואומרים קלטנו, סליחה! לו אני כראש העיר אז לא הייתי קולט משפחה אחת אחת לא! קודם כל היית דואג לתשתיות גני ילדים מעונות יום בתי כנסת מקוואות ואז הייתי אומר בואו נבנה ובואו נביא אוכלוסיה חרדית, הרי זה בדיוק כמו שאמרת אם הכל טוב למה לא באים? גם לא יבואו! בסטנדרט שהיה להם הם לא יבואו, לא יבואו לפה על מנת לשבת בבית, אלה אנשים שיש להם מספר דברים צנועים, לא מחפשים תיאטרונים ומתנסי”ם הם מחפשים דברים שזה רק מיועד להם, תן להם בית כנסת, תן להם מקווה, תן להם דברים אלמנטרים הכי פשוטים שיהיה להם טוב לחיות פה.

ואז יחד פה עם מהנדסת שנמצאת פה מהנדסת העיר, לקחנו, נכנסו לשכונה ואני מודיע היום חד משמעית ההשקעה שלנו בשנה ותשעה חדשים, שלנו – זה של העריה של משרד השיכון של כל מי שאני יכול להביא כל משרד ממשלתי שאני יכול להביא אותו ושישים כסף אני אביא אותו היא של רבע מליארד שקל. זה על הכבישים זה על המוסדות דת זה על מוסדות ציבור כל זה גם על מנת לקלוט עוד הרבה מאוד אנשים ובעוד חודש וחצי אנחנו קולטים עוד מאתים משפחות מחצר של בעלז שמגיעים לפה.

חברים זה אלף איש, אז לפני שקולטים אני רוצה להיות בטוח שיהיה להם מקווה ושיהיה בית כנסת ושאלה שקלטו כאן יהיה להם לאן ללכת יש מעון יום יש גן ילדים יש בית ספר ואז אני רואה שבאמת נצחנו ואין לי שום ספק שהרבה מאוד אנשים יגיעו לכאן.

אתה יוזם ואתה מעודד ואתה דוחף מאות משפחות או אלפי תושבים חדשים חרדים שאנחנו יודעים מה אורח חייהם ואיך הם היו רוצים לראות איך אתה גורם שלא יווצר מצב שיהיה פה מאבקים או שיהיה פה ויכוחים ושיחיו בהרמוניה או אני אשאל אותך שאלה עוד יותר גדולה מה דעתך על ראשי ערים שאומרים חלקם במפורש חלקם במסווה של הכבדה על קשיים ובירוקרטיה וכל מני כאלה שאומרים שבגלל דברים אלה אנחנו לא רוצים חרדים פה?

כל עוד בחרו בי אני ראש העיר וכשאני מדבר שאני רוצה לתת להם שכונה זאת כשכונה חרדית במיוחד עשיתי שלא יקרה אחד שיכפה עליהם אורח חיים אחר אני לא רוצה שיבואו לשם אנשים חילונים ושיתחילו לנסוע לא! אני שומר עליהם שהם יוכלו לחיות פה מצד שני לא מתקבל על הדעת שאלה החדשים שיבואו שיגידו לאוכלוסיה פה 954% מהעיר אתם מהיום והלאה תעשו מה שאנחנו אומרים לכם אין דבר כזה, ברגע שזה יתחיל הפסדנו אם אנחנו נלמד לחיות אחד על יד השני ניצחנו ואם לא תמיד נהיה אחד נגד השני.

אני רוצה באמת לגעת אתה פותח נקי בשכונה חדשה, אתה אומר אני משקיע חצי מליארד שקל בפיתוח כבישים מוסדות וכאלה דברים, מה ההשקעה של ראש עיר או מה היכולת להשקיע, או מה אתה משקיע כדי שיהיה להם פה תעסוקה, ושלא השכן שלהם מנצרת יבא ויפתח פה סופר כשהם רוצים לפתוח סופר, איך אתה מעודד את הקהל הזה החרדי שאומר הגענו כבר לנצרת עילית אנחנו רוצים להתפתח אנחנו צריכים פרנסה, מה ההצעה שלך עבורם?

אז אני מאוד שמח לבשר כאן למשל שאנחנו הולכים להקים קריית הייטק מאוד גדולה, שבעה מפעלים כבר קיבלו מענקים ממשרד התעשייה, ששה מפעלים הם בדרך לנצרת עילית בעיני מפעלים מאוד מאוד גדולים, לפי מה שאני עשיתי חשבון מדובר בכארבע אלף מקומות עבודה חדשים בנוסף לשלשה אזורי תעשייה שיש לנו. יש פה תעשייה מאוד טובה בנצרת לעומת הערים בסביבה.

דבר שני, אנחנו לא מזמן חתמנו על הסכם, לא הסכם גג, הסכם כוללני שנותן לראש העיר אפשרות לבחור כמה יחידות דיור יבנו כל שנה, ראש הממשלה, שר הכלכלה, שר השיכון היו פה כולם חתמו על ההסכם ואנחנו הולכים לבנות 7660 יחידות דיור זו הייתה הפתעה בשבילי ישבתי עם בעלים של מפעלים ואמרתי להם חבר’ה, יש לי פה אוכלוסיה שבטח יש לכם בעיה, אני צריך שיקלטו אותם, אמרו לי מי, אמרתי להם האוכלוסייה הזאת אלו נשים חרדיות, אמרו לי על מה אתה מדבר זה ה דבר עכשיו הרי כל החרדים הם הולכים להייטק במיוחד נשים, אני פונה לאוכלוסיה החרדית ואני אומר להם מפעם לפעם מגיע ראש העיר זה או אחר ואומר לי מה אתה הולך לקלוט פה אוכלוסיה חרדית, יעשו לך מה שעשו בבית שמש ומה שעשו בערד, לא יודע מה עשו שם להם אני אומר אני לא פוחד מאף אחד רק מרבונו של עולם אני קורא להם לבוא לפה וכמה שיותר.

אני פונה לזוגות צעירים אני פונה לאנשים שיצאו לגמלאות אנשים שמעוניינים לבוא ולשנות קצת אנחנו בונים שכונה מאוד גדולה שיכול להיות שבעוד חמש שש שבע שנים תהפוך להיות עיר, יכול להיות, הכל יכול להיות, אנחנו מצפים משכונה זאת להיות בסופו של דובר קרוב ל25000 -30000 תושבים שגרים יחד, אני יחד עם מחלקת הנדסה מהנדסת העיר שיושבת פה לידי, מכינים תשתיות וזה א’ ב’ של דברים אם מדובר במקוואות ואם מדובר בבתי ספר במעונות יום בבתי כנסת, כל מה שנחוץ לאוכלוסיה חרדית אנחנו מכינים כבר מהיום זה ילך ויתרחב עוד יותר נעשה את הכל כדי שלכם יהיה איתנו טוב בנצרת עילית.

ראש עריית נצרת עילית מר רונן פלוט אני מודה לך על הזמן שהקדשת לנו על המסרים שהעברת לגולשי אתר ביזנעס אתר הכלכלה של הציבור החרדי תודה לך ובהצלחה.

קודם כל אני שמח מאוד ואני מודה לכם עשיתם דרך ארוכה מירושלים להגיע לנצרת עילית זה לא כל יום קורה, אני כמעט בטוח שזה פעם ראשונה שלכם פה בעיר למרות שאתה כמה שאני יודע נולדת בנצרת עילית ואני מברך אותך רק גם כואב שעזבת יש עוד זמן לחזור נקבל אותך יש עדיין מקום לקבל אותך.

אני מודה לכם שבאתם אני חושב שיש לכם אתר מאוד רציני אני חושב שיש לכם הרבה אנשים שעוקבים אחרי האתר ובסך הכל טוב שיש כלי תקשורת שהוא לממציא דברים אלא מדווח כי יש הרבה כאלה שממציאים כל מיני דברים שאתה ממש לא יודע מאיפה זה בא, אתם אנשים ניטרליים נותנים בדיוק את העובדות אני שמח להיות יקיר בכלי של האתר שלכם מאחל לכם הרבה מאוד בריאות ונפגש רק בשמחות. אמן.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט מדבר מאוד מאוד מאוד לעניין אבל המראיין הזה (שאני לא יודע מי זה ואיך קוראים לו) מבלבל את המוח ומדבר שטויות, וכל הזמן מנסה לדחוף את ראש העיר לדבר על כך שיהיה בעיות בין החרדים לחילונים שחרר למה שיהיה בעיה תפסיק כל הזמן לדחוף לשם ודבר יותר לעניין

צודק

עם כזה רראש העיר וכמובן עם הרבה סייע"ד, הר יונה תפתח ותעלה!!!

פלוט תזהר לא להסבך בחקירות אני רוצה ממשיך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture