Yaakov Lederman/Flash90

בעקבות הפרובוקציה המוסלמית: "בואו להתפלל בקבר שמואל הנביא"

מטיף אנטישמי המקורב לנשיא טורקיה התחיל לארגן קבוצות של מוסלמים המגיעים לקבר שמואל הנביא, שם הם מפריעים לציבור המתפללים הפונים בבקשה אל הציבור הרחב: בואו בהמוניכם להתפלל במקום הקדוש ולהפגין נוכחות יהודית • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תחת הכותרת "היהודים השתגעו", פרסמו תיירים מטורקיה את התיעוד הבא, בו הם ניראים ביקורם לפני כשבועיים בקבר שמואל הנביא, הסמוך לירושלים. בסרטון ניתן לראות קבוצת תיירים העונדים סרט צהוב עם הכיתוב "עולי רגל" בטורקית, נכנסים לאתר הקדוש בעיצומה של תפילת מנחה. בתחילה נעים הטורקים בשקט, אך לאחר מכן מתרכזים מול הפרוכת הכחולה המכסה על הקבר ופותחים בתפילה בקול רם, בהנחייתו של איש דת בבגדי כהונה לבנים. קולם גובר על תפילת מנחה. האחראי על המקום פונה אל איש הדת הטורקי ומבקש ממנו באדיבות להשקיט את אנשיו ולצאת. הטורקי מהנהן, אך נותר במקום.

אחד מעובדי המקום שנכח באירוע, איש המרכז לפיתוח המקומות הקדושים, אמר לעיתון "מקור ראשון" שעסק בנושא בהרחבה, כי הנוכחות הטורקית במקום היא תופעה טרייה ממש. "להערכתי", הוא אומר, "זה החל מיד לאחר פרשת המגנומטרים בהר הבית. מאז פוקדים את המקום אוטובוסים של עולי רגל טורקים שלוש־ארבע פעמים בשבוע". הוא מדגיש כי "במקום מבקרות גם קבוצות של תיירים מוסלמים מהודו ומסין, אולם הם מעולם לא התנהגו באופן שבו נוהגים עולי הרגל הטורקים".

הוא הסביר כי "מעל קבר שמואל הנביא יש מסגד, אולם המוסלמים רוצים לרדת גם אל מקום הקבר עצמו. העיקרון המנחה עד עתה היה שבזמן התפילה חוסמים את הכניסה לתיירים כקבוצה, אך מאפשרים את כניסתם בשקט בזה אחר זה. במקרה הנוכחי פרצו במקום ויכוחים כי הקבוצה כולה נכנסה פנימה והתפללה בקול רם, באופן שהפריע לתפילה היהודית".

המצב בשטח רגיש, הוא חוזר ואומר, ולא רק משום שהקבוצות הטורקיות מיליטנטיות יותר מהקבוצות האחרות. "אנחנו נמצאים בשטח C שבאחריותו של המנהל האזרחי, הוא הריבון. מה שמסבך את העניינים הוא שאין כתובת אחת. השטח עצמו הוא גם שמורת טבע הנמצאת בשליטת רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ואילו קבר שמואל הנביא נמצא תחת חסות המרכז לפיתוח המקומות הקדושים".

בדיקת מקור ראשון מעלה כי הקבוצה שביקרה במקום, הם חסידיו של אחד מאנשי הדת המפורסמים ביותר בטורקיה, ג'וביילי אחמט הודג'ה, המכונה גם 'ההודג'ה עטור הגלימה'. "מדובר באיש דת אנטישמי", אומר מקור העוקב מקרוב אחר הנושא. לדבריו, הודג'ה משתייך לזרם האיסמעיליה במסדר הסופי הנקשבנדי. המסדר השמרני דוגל בהשלטת השריעה באמצעות חבירה לשלטון, ומקושר מאוד ל'מפלגת הצדק והפיתוח', מפלגת השלטון בטורקיה. ישנן אינדיקציות לכך שארדואן עצמו נמנה בחשאי עם זרם האיסמעיליה. בין שלל התבטאויות של הודג'ה, ניתן למצוא טענות אנטישמיות.

גורם הערכה ומחקר העוקב מקרוב אחר הנוכחות הטורקית במדינת ישראל, מעריך כי התקרית בקבר שמואל הנביא היא חלק מקמפיין ירושלים בהשראתו הישירה של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. ראשית, אומר אותו גורם, מבחינת הטורקים, העובדה שקבר שמואל הנביא נמצא בשטח C אומרת שהם נמצאים בפלסטין. לשיטתם מדובר בשטח כבוש, ועל כן הם יכולים לעשות בו מה שהם רוצים. ומה שהם עושים הוא עבודת שטח, שבה הם קובעים מהם האתרים הקדושים לאסלאם הנמצאים תחת איום של יהדות או יהודים – כמו חברון או קבר שמואל הנביא. לשיטתם, כל מקום שהוא קדוש לשתי הדתות ונמצא תחת איום כביכול, מחייב אותם לקבוע עובדות באמצעות נוכחות מוסלמית פיזית בשטח. מטרתם היא לנכס לעצמם את האתר הקדוש ולחרות אותו בזיכרון הקולקטיבי של המוסלמים. זהו לב העניין. ככאלה הם קוראים לעצמם 'שומרי ירושלים'.

הדרך להתמודד עם הפרובוקציה, הוא אומר, פשוטה: במקומות כמו קבר שמואל הנביא, מערת אליהו, קבר רחל, קבר דוד המלך וכל אתר מקודש אחר שעלול ליפול קורבן לפרובוקציה שתגרום לסכסוך דתי – יש לאסור על הכנסת טלפונים ומצלמות למקום הקדוש.

בתגובה אמר אחד המתפללים בשיחה עם JDN כי אם המוסלמים רוצים לקבוע עובדות בשטח על ידי הפגנת נוכחות במקומות המקודשים ליהודים, עלינו לעשות כל מאמץ על מנת להוכיח כי המקום שייך לנו על ידי עלייה למקום. "אין צורך בנסיעה ארוכה. מדובר במיקום סמוך לירושלים, במרחק נסיעה קלה או הליכה לא ארוכה משכונת רמות הירושלמית עד למתחם הקבר הקודש", הוא אומר בקריאה לציבור להגיע להתפלל במקום.

"מטרתם של המשלחות הטורקיות הרבות המגיעות לישראל ולמקומות הקדושים היא ליצור פרובוקציות ולהמשיך בכך את 'קמפיין ירושלים בסכנה של התנועה האסלאמית בישראל', אומר מאור צמח יו"ר ארגון "לך ירושלים". "הפרובוקציות האלו העלולות ליצור נזק הסברתי וביטחוני גדול ועל מדינת ישראל למנוע זאת (על ידי אסור לצלם במתחם קדוש וכו') ולא לאפשר את ההתנהלות הזאת במקומות הקדושים לכלל הדתות".

מהמרכז לפיתוח המקומות הקדושים נמסר כי "על פי החוק היבש אי אפשר למנוע גישה מן החפץ להתפלל באתר. עם זאת, אנו מקפידים על שמירת הסדר במקום ופועלים למניעת פרובוקציות העלולות להתסיס את המקום".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמעתי מכמה אדמורי"ם ששמו מגדולי ישראל מהדור הקודם כי מי ששולט על קבר שמואל הנביא הוא שולט לירושלים וכך היה בכל הדורות והם למדו את זה מאיזה פסוק מתהלים שאיני זוכר אותו כרגע

חוצפה שאין כדוגמתה!!!!!!!!!!
צריך להעיף אותם החוצה לכל הרוחות!!!!!!!!!

הטורקיים צודקים!!! המדינה הזו לא יהודית, למה שיאמינו לנו שזה חשוב לנו אם יש כאן חילולי שבת וכו' פתאום זה חשוב? זה לא משהו דתי זה מפגן כוח, ולזה הם לא מסכימים

נורא ואיום
ימח שמם
רשעים
חכו תראו מה שמואל הנביא יעשה להם
בעזרת השם

במשך ימי הריון בתי הרבתי תפילות ובכי בשמואל הנביא ואתמול קראנו לילדה הנולדה בנס ובמזל טוב "חנה" (על שם אמו של שמואל כמובן). לא ינום ולא ישן שומר ישראל תודה להקב"ה שזיכה אותנו בכאלה צדיקים שלאורם נלך סניגוריהם של ישראל. הגאולה קרובה!

אם ניתן לתקן: לא צריך לפקוד את המקום כדי להראות לצד השני… אלא צריך לפקוד את המקום כי -מצד האמת- חייבים לפקוד את מקום קדוש זה (גם בלי צד השני)

חוצופה

גלות גלות בוא נקלוט אנחנו בגלווווות

כל דרכיהם שקר שצועק עד לב השמיים: הרי מאיפה להם שמואל הנביא שהיה חי למעלה מ1000 שנה לפני שבכלל נולד הטימטום הזה שקוראים איסלם! כאילו ילד בן 13 שאומר לעולם שהוא הוליד את אביו בן ה40.. אין גבול לבורות שלהם. אפילו אחד ועוד אחד הם לא יודעים לחשב החמורים האלה..

אלי- מזל טוב מזל טוב!!
תזכו להרבה נחת ממנה!

מקום לא מוסמך לציונו של שמואל הנביא , בחצרות לעלוב וזוועיל ועוד לא פוקדים המקום, משום כך

אל 'ספק' הנכבד: אמור מעתה בחצרות לעלוב, זוועיהל, ועוד לא הולכים ובחצרות גור, ריז'ין, ולהבדיל טורקיה כן הולכים

לאריק: מצידם אפילו אלו שהיו לפני מייסד האיסלם הם מוסלמים, כגון אברהם יצחק יעקב עשרת השבטים משה אהרן דווד וכל הנביאים שהיו לישראל וכו' בשבילם כולם מוסלמים.

מאז ומתמיד בירושת"ו (עומד במקום בולט ותמיד אמרו עליו שהוא ציון שמואל הנביא) ומובא בספר כפתור ופרח הידוע כאחד המקורות המוסמכים ביותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture