אחרי ברקת: האם חרדי יכבוש את הלשכה בכיכר ספרא?

מול הרשימה האפרורית המתחרה כעת על ראשות העיר, נראה כי באחדות חרדית, ניתן לנצח את המירוץ: יהדות התורה הודיעה כי תדון בשאלה לאחר חג הפסח, ובש"ס מציבים תנאים לתמיכה במועמד חרדי • המסמכים והמועמדים שיכולים לטרוף את הקלפים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע האחרון מתעסקים יותר מידי במדור החדשות באישור של דברים שהיו ידועים מראש. כולם ידעו, בהתבסס על מקורות זרים כי ישראל היא ששיגרה את מטוסי חיל האוויר שלה לתקוף את הכור הגרעיני בסוריה, ובכל זאת, מרגע האישור הרשמי, באיחור של עשור, הנושא תפס כותרות ראשיות. כחיקוי עלוב, אחרי שכולם כבר ידעו קרוב לשנתיים כי פניו של ניר ברקת מיועדות למפלגת הליכוד, התקבל היום האישור הרשמי.

הכרזתו של ברקת, למרות היותה צפויה מראש, העלתה בשלב את המירוץ המתחמם לעבר הלשכה בקומה השישית בכיכר ספרא בירושלים. דיווח נוסף שהיה ידוע לכולם וקיבל היום את האישור הרשמי, היה בהודעה של משה ליאון כי הוא יתמודד על ראשות העיר ירושלים. עד כה, כבר הודיעו רשמית על התמודדותם: עופר ברקוביץ', אבי סלמן ויוסי חביליו. לרשימה ניתן להוסיף כמובן את מאיר תורג'מן, אך מעמדו נפגע בעקבות פתיחת החקירה המשטרתית בעניינו.

בסך הכל, מדובר בחמישה מתמודדים שאינם חרדים, והשאלה המתבקשת היא: מדוע לא יבוא השישי ויכריע ביניהם? מול הפיצול החילוני, ובשיתוף פעולה נכון עם חבר המועצה אריה קינג ורשימתו, למעלה מחמישים אחוז מתושבי העיר היהודים יצביעו עבור המועמד החרדי, ואחרי כל כך הרבה שנות המתנה, נוכל לראות שוב ראש חרדי בעיר הקודש.

על פי הסכם בתוך יהדות התורה, מאז הריצו את אורי לופוליאנסקי לראשות העיר, נקבע על רוטציה בין אגודת ישראל לדגל התורה, כאשר בכל מערכת בחירות, תתמוך סיעה אחת במועמד הסיעה האחרת. קדנציה אחרי לופוליאנסקי, שכיהן בתפקיד מטעם דגל התורה, התמודד מאיר פרוש מטעם אגודת ישראל. למרות הקמפיין המחויך והמאויר שלו, התברר כי ירושלים לא אהבה את פרוש. מניסיון. והוא הפסיד לניר ברקת, שהפסיד בסבב הקודם ללפוליאנסקי.

במערכת הבחירות הקודמת, לא הריצה יהדות התורה מועמד חרדי לראשות העיר, אך דגל התורה, כמו גם ש"ס, תמכה רשמית במשה ליאון, שהפסיד את ראשות העיר לניר ברקת, שנכנס לקדנציה שנייה בתפקיד. באגודת ישראל נמנעו מהכרעה רשמית, בעיקר בנימוק כי יש מועמד חרדי לתפקיד, חיים אפשטיין, וכי הם אינם יכולים לתמוך פומבית במועמד אחר. כעת הודיע ברקת כי לא יתמודד לקדנציה שלישית, והעלה מעל לשולחן את חילוקי הדעות בתוך המפלגות החרדיות.

להלן מספר שאלות, בהם ידונו לפני שתיפול ההכרעה: האם בעובדה שסיעת דגל התורה העדיפה לתמוך בסבב הקודם במשה ליאון ולא להציב מועמד משלהם, הם איבדו את התור שלהם וכעת על אגודת ישראל להציג מועמד? האם העובדה שאגודת ישראל לא תמכה במועמד שנתמך על ידי דגל התורה הם הפרו את ההסכם וכעת דגל אינה צריכה לתמוך במועמד של אגודה?

בינתיים, גורמים בסיעת ש"ס בירושלים מבהירים כי יתמכו במועמד חרדי לראשות העיר, בתנאי שיובטח להם כי במירוץ הבא, יהדות התורה תתמוך במועמד של מפלגת ש"ס לתפקיד. כאשר בודקים את המספרים, ניתן להבין את הדרישה: יהדות התורה, המורכבת מאגודת ישראל ודגל התורה קיבלה במערכת הבחירות הקודמת 53,708 קולות, בעוד ש"ס קיבלה 35,148 קולות. הדרישה לפרוס את העוגה לשלוש ולא לשתיים, מתקבלת על הדעת. גורמים אחרים בש"ס ירושלים מדגישים כי כבר במירוץ הנוכחי, הם רואים ביו"ר הסיעה המקומית, סגן ראש העיר צביקה כהן כמועמד מתאים וראוי לראשות העיר.

אם נוסיף למספר הקולות את 7,316 המצביעים של סיעת בני תורה, נגיע סך הכל ל-96,172 קולות. אריה קינג קיבל קרוב לעשרת אלפים מקולותיהם של תושבי העיר, ולפי כל התחזיות הוא עשוי להגדיל את כוחו. את המירוץ הקודם ניצח ניר ברקת עם 111,108 קולות, ומשה ליאון, שקיבל רק 95,411 קולות. למקום השלישי הגיע חיים אפשטיין עם 7,530 קולות.

איך שרק נסתכל על המספרים שלפנינו, במיוחד לאור הפיצול הנרחב הפעם ועודף המועמדים האחרים, ניתן לקבוע חד משמעית: במקרה וכל המפלגות החרדיות ישכילו להתאחד ולפעול כאיש אחד בלב אחד, ראש העיר הבא של עיר הקודש יהיה חרדי.

מסיעת יהדות התורה בעיר ירושלים נמסר הערב: "סיעת יהדות התורה שהינה הגדולה במועצת העיר ואשר מייצגת את הציבור הגדול והרחב בירושלים, רואה את נושא ראשות העיר מתוך אחריות רבה וכנושא המחייב שיקול דעת רחב ומעמיק. לאחר חג הפסח הסיעה תקיים דיון פנימי ובחינה יסודית של הנושא אל מול האתגרים. המסקנות וההמלצות יובאו בפני ראשי המפלגות ולהכרעת מרנן ורבנן גדולי ישראל והרבנים, מתוך מטרה לפעול באחדות ואחריות לטובת הציבור ותושבי ירושלים עיר הקודש".

עם זאת, ישנם מספר תרחישים אליהם חייבים לשים לב: ראשית, משה ליאון, מצפה לקבל גם הפעם את תמיכת חלק מהמפלגות החרדיות. יצוין כי במירוץ הקודם נחשב ליאון למועמדו של אביגדור ליברמן, מי שהפך במהלך הקדנציה הנוכחית לאויב החרדים בכל הקשור לסוגיות דת ומדינה, כפי שראינו הן בביקור המתריס שלו בחנות לממכר בשר פיגולים תוך חילול קדושת השבת, והן בהתבטאויותיו בכל הנוגע לחוק הגיוס במשבר האחרון בכנסת ובממשלה. לאחר תקופת נתק בין ליברמן לדרעי, הצליח לאחרונה ליאון לקיים סולחה ביניהם, והשניים שבו להיות חברים. יש מי שרואים בכך רמז לשיתוף פעולה עתידי במירוץ לראשות עיר הבירה.

בנוסף, ישנם מספר שמות העשויים להודיע על התמודדות לראשות העיר, ולטרוף את הקלפים מול החבורה האפרורית יחסית שהודיעה עד כה על התמודדותה לתפקיד: המדובר בשר זאב אלקין המכהן בין היתר כשר לענייני ירושלים, וביו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם. האחרון נחשב בעבר לבר פלוגתא של ברקת, אך דיווחים שונים מלמדים על דיל מסתמן ביניהם: אמסלם, המחזיק בכוח רב בקרב מתפקדי הליכוד, יסייע לברקת להתברג במקום גבוה בצמרת הרשימה לכנסת, ובתמורה, ברקת, הזוכה עדיין לאהדה בעיר ירושלים, יסייע לאמסלם לכבוש את כיכר ספרא.

מול מתמודד כמו אמסלם, נראה כי במפלגות החרדיות ייאלצו להשקיע מעט יותר מחשבה בזהות המועמד. בינתיים, השם המוביל בבורסת השמות הוא יוסי דייטש, חבר מועצת העיר הזוכה לאהדה רבה בקרב כלל הציבור על פועלו הרב. שם נוסף שעשוי להיות המועמד החרדי, הוא יצחק פינדרוס, אף הוא חבר במועצת העיר הנהנה גם מאהדה ותמיכה רבה. מי שלא יהיה המועמד החרדי, באם יהיה בכלל מועמד חרדי, יוכל לנצח רק במידה והחרדים בירושלים יבינו, לאור לקחי תוצאות שתי מערכות הבחירות האחרונות, כי אחרי כל המאבקים הפנימיים, כוחנו באחדותנו.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בואנהההההההה….
שיחקו אותה!

בו'אנה לא שמת לב על החיוך המאולץ של ביבי (כאומר עוד אחד שרוצה להוריש אותי) ובאיזה פחד ניר דיבר איתו ?????

מניתוח מעמיק יוצא כי מועמד מדגל לא ינצח עקב הפילוג אם כן נשאר איפה להתאחד סביב מועמד מהאגודה שזה כמובן יוסי דייטש ואחרי שהחסידים והליטאים מצביעים כולם למועמד חרדי, אריה וש"ס לא יתמכו מנגד במועמד דתי לוני
הפלג לא יעשו טעות נוספת לראש עיר לא חרדי מה גם שעפשטיין מעוניין במועמודתו של יוסי דייטש,
החילונים מפולגים וזה הזמן לקבל ראש עיר צנוע ולא שחצן
שיעלה את קרנם של החרדים בירושלים לאחר שנות סבל

קודם כל רואים שהוא לחוץ מניר
2 יוסי דייטש ראש העיר הבאה

אין סיכוי לאחדות! כל חצר רוצה לדאוג רק לקרקעות שלה!!

אנחנו כבר לא פרייארים!! לא נסלח למשה ליאון שלא הצביע נגד חילולי השבת במתחם התחנה

א. רואים איך ניר לחוץ מאוד מביבי איך שהוא מנסה להתחנף אליו?
ב. א"א לבנות שום דבר על העצנקים מה שהם יצליחו לדפוק את כולם שווה להם יותר מכל דבר.
ג. הכי טוב שדגל תקבל את בית שמש וש"ס את אלעד ואגודה את ירושלים אבל מה לעשות שמאיר פרוש לא יוותר העיקר שהבן שלו ישאר באלעד בפרא שאין שם מועמד ראוי

אני סתם תוהה:
מי אמר שראש עיר חרדי זה הדבר המתבקש?
חוץ משיקולי היוקרה שבדבר, אני לא רואה שום יכולות לראש עיר חרדי שמטבע הדברים מדקדקים אחרי כל פעולה שלו והוא כמעט מושבת לפעול.
אני מבין את הרגשות אחרי 8 שנות ברקת (אני תושב קריית יובל…) אבל נראה שעם מישהו כמו אלקין נוכל להצליח יותר. וודאי בכל מה שקשור לתיקון עוולות ברקת.

ניר ברקת מתחנף לביבי בצורה מגעילה
זה נראה שביבי מסמן יורש

אני בטוח שהפלג יצביעו למועמד חרדי דווקא אם כל שאר המפלגות החרדיות יצביעו לו גם כן כיון שברגע שכל המפלגות החרדיות יצביעו למועמד אחד הוא ינצח כנגד 5 המעומדים האחרים והם לא ירצו להידפק .
מה שכן זה שזה דווקא אם זה יהיה יוסי דיישט כיון שהוא לא מועמד שמתנגד להם כי הוא חסיד או שזה יהיה א׳ משס.
יש לשים לב שניר ברקת אינו משדר עוצמה ביטחונית וכן לא עוצמה מלחמתית הוא יותר מידי מתרפס ומתנצל שימו לב באיזה ניגון הוא אומר ביטחונית כלכלית בינלאומית . בקיצור לא מאוד מרשים מקסימום שר אוצר או שר התחבורה
עוד לשים לב הוא אומר תודה רבה 6 פעמים חחחחחחהההה

אם החרדים תומכים במשה ליאון זה עוול שאין דומה לו
כמו"כ רק יוסי דייטש יכול לכבוש בהסכמה את הראשות

ביבי עומד עם חיוך מאולץ של "נחיה ונראה…"
מעניין כמה פעמים התאמן על זה ברקת מראש…

לפרשן- מילא אין מועמד חרדי שהוא נגד הפלג אז אין להם בעיה,אבל השאלה מי עוד חוץ מהחרדים יצביע ליוסי דייטש? האם חילוני ממוצע חילך להצביע לו? לא נראה לי כל כך…
אז מה הסיכויים שהוא יבחר אם נלך קיצוני ונגיד שרק החרדים יצביעו לו?

לה. אשדוד ולכולם אל לכם למהר ולראות את יוסי דיי7ש כראש העיר הבא כי הוא עוד לא אמר מילה וזה תלוי גם ברבו האדמור מסלונים

החרדים יכולים במאמץ לקחת לבד, ובקלות עם תמיכה דל"ית חלקית.
וגם אם זה לא הולך – כל קואליציה אפשרית תזדקק לנו.

מה שברור זה שבלי תמיכת 'בני תורה' יוסי דייטש יצטרך להסתפק בחברות במועצה.

אין מצב שבני תורה יצביעו לפינדרוס, זה סדין אדום מבחינתם.

יש לנו גם את אביתר אלבז
שמתמודד לראש רשימה חדשה בירושלים למועצת העיר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture