אחרי 30 שנה • התיעוד נחשף לראשונה: האדמו"ר מסאטמר בחדר הסגלגל

זה קרה בשנת תשמ"ז. משלחת רבנים ועסקנים נפגשת עם נשיא ארה"ב דאז, רולנד רייגן, על מנת להוקיר לו תודה על פועלו למען צורכי היהדות החרדית בארה"ב ומחוצה לה • בין חברי המשלחת: רב קהל עצי חיים סיגוט, לימים כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשנת תשמ"ז התקבלה משלחת של רבנים ועסקנים חרדים בולטים על ידי נשיא ארה"ב דאז רולנד רייגן בבית הלבן והוקירה לו תודה על פועלו למען צורכי היהדות החרדית בארה"ב ומחוצה לה, בדגש על יהודי ברית המועצות. כמו כן, הודו לו חבר המשלחת על פעילותו לשימור קברי הצדיקים ובתי העלמין בפולין ובאוקראינה.

מי שעמד אז בראש רבני המשלחת, הוא רב קהל עצי חיים סיגוט בבורו פארק שבניו יורק, לימים כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א, שיצג את היהדות החרדית בשליחותו של אביו, כ"ק האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל.

עתה נחשף לראשונה תיעוד וידאו מהפגישה ההיסטורית בחדר הסגלגל.

התיעוד, שמקורו בארכיון האישי של הנשיא רייגן, מעורר בימים אלו התרגשות רבה בקרב אלפי חסידי סאטמר ברחבי העולם.

צפו בתיעוד.

בין הרבנים והעסקנים שנמנו עם חברי המשלחת: הגה"צ רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים שליט"א (לימים כ"ק האדמו"ר מסאטמר שליט"א) רבי הערשל קסטנבוים ז"ל (בראש עסקני המשלחת שפעל רבות למען הצלת בתי החיים באירופה), הרב חיים ברוך גלוק ז"ל, הרב הערץ פרנקל שליט"א, רבי אברהם וידר שליט"א, רבי יעקב כהנא ז"ל והרב דוד גרינצווייג.


עיתון 'דער איד', בטאונה של חסידות סאטמר, מדווח על הפגישה באותה עת.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להם מותר הכל
אם האדמור מבעלזא או אחרים יבקרו את נתניהו אז הם משכלים
זה סטמר להם מותר הכל והם ישמרו על האידשקייט שלנו

כל הכבוד!
ככה זה דרך יהודי, בזמן הגלות, לעשות שתדלנות (לא הכוונה להתחנף ח"ו) ולהראות שמברכים את הממשלה השולטת כדי שהחרדים לדבר השם יוכלו לשמור ולעשות את מה שצווה התורה הקדושה.
רק שתי תמיהות לי:
1.למה כל פעם הולכים הסאטמרים עם הצד הדמוקרטי דווקא אפילו שהם רוצים לעקור שם את מה שנשאר משבע מצוות בני נח לגמרי (וד"ל) האם בגלל שזה לא בארץ אז לא איכפת לנו?
2.למה פה בארץ אין הם חושבים שהממשלה כל כך זרה לרוח התורה. עד שאין צריכים לעשות שתלנות?

למה אין תרגום

פרשת המתנות ארה"ב
רונלד רייגן קיבל מסאטמר מתנות בשיווי עשרות אלפי שקלים

גם בסאטמר משתמשים בשם העברי 'ארצות הברית'?
הרבי מברך את הנשיא ומכנה אותי במפורש ארצות הברית ולא יונייטד.

לאברהם זה באמת מצער לגלות שיש יהודים עם בורות כזאת בכל מה שקשור לכללי היהדות וההלכה בעניין לכבד מחלל שבת אוכל נבילות וחילוני כמו נתניהו שעומד בראש מלכות המינות והמרידה בהשם כשהם מצפצפים על התורה ומנהלים את המדינה כמו חוקות הגויים ולכן אסור לתת לגיטימציה לנתניהו ובכלל להפגש אתו בלי להוכיח אותו משא"כ לכבד נשיא גוי ולשבח אותו זה כן מתר ולא רק שזה מתר אלא חייבים לכבד את הממשלה הגויית "כי אנו עדיין עוד בגלות" וזה מה שעשו כל הרבנים והצדיקים מאז חורבן בית שני, כשקראתי את תגובתך על ההשוואה בין נתניהו לנשיא ארה"ב פשוט הזדעזעתי והצטערתי על הבורות ולצערנו הרבה יהודים "חרדים" לא מבינים את החילוקים ולא יודעים את ההלכות בנושאים אלו ואצלם נתניהו מלך ישראל כמו שהיה לנו מלכים לפני אלפי שנה הם באמת חושבים שהמדינה קשורה לתורה ולגאולה ולרצון השם וכו'

אבל זה ההבדל הקטן. המון העם הנבער מדעת, שלפי שיטת המיעוט הקנאי ה'חכם' וה'אחראי' כולם, אבל כולם, טמבלים ומטומטמים ולא מבינים מאומה, הגיע הזמן שגם הוא, דהיינו הרוב הדומם והמושמץ יגיד את דברו.
כל גדולי ישראל מהדור הקודם, למעט הרב הקדוש מסאטמאר אחזו משום מה כשיטת ההמון ה'נבער מדעת', שהמדינה היא חלק מהגלות שעם ישראל חייב להתייחס אליה בדרך של שתדלנות והתחברות בדרכים מקובלות בכל משטר דמוקרטי. וזו הדרך שבנתה את הציבור החרדי כפי שנראה היום, ב"ה, למרות הבכיות והקללות והנאצות מצד המיעוט הקנאי הרעשני והקולני.
האם מישהו יכול לומר שאברך למשל ויזניצאי או סלונימאי שכבר דורות הולך כשיטת כל גדולי ישראל הוא פחות דתי מהקיצוני הזה באוהל שרה בשוק מאה שערים או מאיזה אברך סאטמרי או רעבאראלע? תקפצו על הרגליים האחוריות ותצעקו מה שאתם רוצים המציאות הוכיחה שאלו ששמעו לקול גדולי ישראל לא הפסידו.
כמובן, ואין ספק שהקנאים האמיתיים יראי ה' נקיי הדעת שבירושלים, שלא נהנו אף פעם גם לא מהביטוח לאומי וכו' כולם מכבדים ומעריכים אותם, הם באמת העידית של העידית, אבל הם, האמיתיים אף פעם לא דיברו גבוהה גבוהה ולא פערו פיהם נגד גדולי ישראל.
ואגב,

לאברהם נתן, אתה כותב בצורה כה נחרצת, אולי תוכל להוכיח לי, שיש משהו מאחורי דבריך, עד כמה שידוע לי, כ"ק האדמו"ר מבעזלא שליט"א, שהוא ממש לא קנאי, מעולם לא ניפגש עם ראשי ממשלה, עם נתניהו הוא מעולם לא ניפגש, למעט כשהוא ישב שבעה, שאז הדלת היתה פתוחה לכולם, בקיצורם של דברים להחניף למחלל שבת, וכו', עוד דברים שאין מהראוי להעלותם על הכתב, אסור להחניף להם, ואין לך חילול השם גדול מזה

לכבוד דוד היקר!
אני רואה את חילופי הדברים בינך לבין אברהם ואתם ממש נוגעים לתמיהה שלי בתגובה הקודמת (תמיהה מס' 2.).
מה שאתה כותב שיש הבדל בין מלכי הגויים לבין ממשלה יהודית הוא ממש טעות גדולה וחמורה! ולמה בגלל כמה וכמה טעמים :
1.מלכי אומות העולם גם הם כופרים באלוקי ישראל והם גם מצד המינות וכו' וכו' (ובפרט ובפרט הצד הדמוקרטי כמו שכתבתי בתגובתי הקודמת), ואם כל זאת ראינו כל השנים שהיה השתדלנים שידעו ל"רצות" את הממשלה (ולא על ידי ואנדליזם וד"ל)!
2.אם אתה טוען שיש הבדל בינם לבין מלכי אומות העולם אז אתה ממש מקיים את דבריך עצמך:
"הם באמת חושבים שהמדינה קשורה לתורה ולגאולה ולרצון השם וכו'"
אתה מבין? אם לא תחשוב עוד קצת ותבין!
3.הטעם על מה שנאמר "הוי מתפלל בשלומה של מלכות", אם תרצה תבין בעצמך שקיים גם היום (אוי כמה שזה קיים) ש"לולי מוראה איש את רעהו חיים בלעו".
(וזה לא איכפת לך או שאתה אוהב אנרכיה! (והאהבה הזאת לא בא מצד האלוקית והראיה שאנרכיזם קיים גם אצל הגויים).
4.ועוד הרבה טעמים.
ולאברהם היקר !
אתה טועה ובגדול, אולי בארץ הם מיעוט אבל בחו"ל הם הרוב!
ולסיום אצטט מדברי רבנו "בעל התניא" הקדוש בספר ליקוטי אמרים פרק ל"ב (וידוע אצלנו שפרק ל"ב הוא לב ליבו של הספר) על מה שכתבת שאם נפגש עמו אזי חייב להוכיחו:

"ומ"ש בגמ' שמי שרואה בחבירו שחטא מצוה לשנאותו וגם לומר לרבו שישנאהו. היינו בחבירו בתורה ומצות וכבר קיים בו מצות הוכח תוכיח את עמיתך עם שאתך בתורה ובמצות ואעפ"כ לא שב מחטאו כמ"ש בס' חרדים אבל מי שאינו חבירו ואינו מקורב אצלו הנה ע"ז אמר הלל הזקן הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום וכו' אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. לומר שאף הרחוקים מתורת ה' ועבודתו ולכן נקראי' בשם בריות בעלמא צריך למשכן בחבלי עבותו' אהבה וכולי האי ואולי יוכל לקרבן לתורה ועבודת ה', והן לא לא הפסיד שכר מצות אהבת ריעים וגם המקורבים אליו והוכיחם ולא שבו מעונותיהם שמצוה לשנאותם מצוה לאהבם ג"כ ושתיהן הן אמת שנאה מצד הרע שבהם ואהבה מצד בחי' הטוב הגנוז שבהם שהוא ניצוץ אלקות שבתוכם המחיה נפשם האלקית וגם לעורר רחמים בלבו עליה כי היא בבחי' גלות בתוך הרע מס"א הגובר עליה ברשעים, והרחמנות מבטלת השנאה ומעוררת האהבה כנודע ממ"ש ליעקב אשר פדה את אברהם"

וכמובן שזה נאמר בתור אדם פרטי אבל בתור אדם כללי דעת תורה היא כנ"ל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture