אתרי מודיעין ובסיס של כוח קודס: צה"ל חושף את יעדי התקיפה בסוריה

יותר מיממה אחרי התקיפה הישראלית שכונתה "מבצע בית הקלפים" מפרסם צה"ל את תצלומי האוויר של הבסיסים והמתחמים האיראניים שהופצצו. בתקיפה הושמדו עמדות תצפית ואיסוף מודיעין שהפעילו מיליציות פרו-איראניות קילומטרים ספורים מגדר הגבול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

צה"ל חושף הבוקר תמונות של היעדים האיראניים שהושמדו שלשום בסוריה. בין היתר הותקפו ארבעה בסיסי מודיעין של איראן: תל קליב, תל מקדר, תל ע'רבה ותל נבי יושע. בנוסף תקף צה"ל מתחם צבאי של כוח קודס האיראני באל-כיסווה. חיל האוויר תקף במתחם מבני אחסון ורכבי לוגיסטיקה ששימשו את הכוחות האיראניים בזמן פעילותם בסוריה.

מתחם אחר שהותקף על ידי צה"ל הוא אתר לוגיסטי איראני שממוקדם סמוך לדמשק. האתר כולל מבנה מפקדה, מבנה של משרדים, סדנאות עבודה, מבני אחסון, תחנת גז, האנגרים וכלי רכב. עם זאת, בצבא ציינו כי לא כל המבנים והיעדים במתחם הותקפו. בין היעדים שהותקפו על ידי ישראל גם מטרות של מליציות פרו-איראניות בקרבת גדר הגבול בין ישראל לסוריה בגולן שהעידו על כוונות התקפיות של כוח אל-קודס האיראני באמצעות שליחיו, גם בקו המגע.

מדובר בין היתר בעמדות תצפית ואיסוף מודיעין הכוללות אנטנות ואמצעים נוספים שפרסו והפעילו פעילים ממיליציות פרו-איראניות בחלק הצפוני של הגולן הסורי, שנשלט על-ידי צבא אסד. מבצע התקיפה שזכה לשם "בית הקלפים" מוגדר בחיל האוויר כמבצע ההתקפי הנרחב ביותר בסוריה מאז מלחמת יום הכיפורים. הוא נמשך שעה וחצי ובמהלכו הותקפו 50 יעדים.

בין היתר הותקפו מערכות הגנה אווירית של צבא סוריה – מדגם SA-22, SA-17, SA-5 ו-SA-2 – הכוללות מכ"מים, משגרים ומיירטים. מדובר במערכות שעברו בעשור האחרון שדרוגים כדי להתמודד עם איומים אוויריים שונים. השוני בין הדגמים השונים של המערכת בא לידי ביטוי בטווחי הגילוי, הזיהוי והיירוט של האיומים שעמן הן מסוגלות להתמודד. מרבית הדגמים ניידים ומהווים אתגר עבור גורמי מודיעין המנטרים את תנועותיהם.

גורמים רשמיים בצה"ל הסבירו כי מדובר במערכות הגנה אוויריות מתוצרת רוסיה שהופעלו על ידי צבא סוריה נגד מטוסי חיל האוויר שחדרו למדינה ואיימו לפגוע בהם. לדבריהם, מערכות אלו לא נכללו בסל היעדים המקורי של התקיפה בסוריה, אך ברגע שהן היוו איום ממשי הוחלט להוציא אותן מכלל שימוש כדי למנוע איום אווירי. במשרד ההגנה הרוסי טענו כי 28 מטוסי קרב ישראליים מדגם F-15 ו-F-16 השתתפו בתקיפה, ושיגרו 60 טילים. עוד נטען כי מערכות ההגנה הסוריות יירטו כמחצית מהם.

דובר צה"ל פרסם אתמול תיעוד מהתקיפה הלילית של חיל האוויר, שבמהלכה נורו טילים לעבר יותר מ-50 יעדים איראניים על אדמת סוריה. בסרטון ניתן לראות השמדה של מערכת יירוט סורית מדגם S-22, שניסתה לירות אש נ"מ לעבר מטוסי קרב של צה"ל. קצין בכיר בחיל אישר אתמול לראשונה כי צה"ל תקף משגר רקטות לפני שירה.

הקצין ציין כי לכוח קודס בסוריה יש עדיין יכולות לירות רקטות מסוריה ואין לדעת לאן יהיו פניו של כוחות משמרות המהפכה במדינתו של אסד, אך התרחיש לעתיד הוא המחמיר ביותר: "סיכלנו שלשום את המשגר שניסה לירות רקטות בסגירת מעגל מודיעינית בטרם ביצע את הירי. הם תכננו מחדש, לא זיהינו את המשגר אמש לפני שירה, מדובר במחט בערימה של שחת, אך הוא הותקף זמן קצר לאחר שירה. אנחנו בחיל האוויר כבר בשלב הבא ונערכים לשלב הבא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "איראן חצתה קו אדום. התגובה שלנו הייתה בהתאם. צה"ל ביצע תקיפה נרחבת מאוד נגד מטרות איראניות בסוריה. בזכות היערכות נכונה של כוחותינו גם בהתקפה וגם בהגנה, הפעולה האיראנית נכשלה. אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל. עם ישראל גאה בצה"ל ועם ישראל סומך על צה"ל".

לדברי נתניהו, "אנחנו נמצאים במערכה ממושכת, והמדיניות שלנו ברורה: לא ניתן לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. אתמול העברתי מסר ברור למשטר אסד: הפעולה שלנו מכוונת נגד מטרות איראניות בסוריה. אבל אם הצבא הסורי יפעל נגדנו, אנחנו נפעל נגדו. זה בדיוק מה שקרה אתמול, סוללות של הצבא הסורי ירו טילי קרקע-אוויר נגדנו, ולכן פגענו בהן".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם ישראל גאה בצה"ל,
אך סומך אך ורק על הקב"ה אשר הוא עשה עושה ויעשה!!

תזהרו מאד מהבעת השגגה של "כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה".
צריך לדעת שהכל מאת ה'.

לשלוש בעשר תפוס לשון ראשון או לשון אחרון?

לא משנה כמה ננצח ב"ה, אם ראש ממשלה בישראל לא מזכיר שם שמיים ובוטח על צה"ל – אנחנו בגלות אמיתית.
הזחיחות והגאווה של אחרי מלחמת ששת הימים – הובילה למלחמת יום הכיפורים, שם חטפנו מכה נוראה, ומפלס הגאווה ירד.
מי שרק יכול, שיכריז: לא עוד! לא נכפור בטובתו של השם, שמרעיף עלינו חסדים, הגנה והצלחה. ולא נפסיק להודות ולבטוח בו ולדעת שכל הכוח והחכמה וההצלחה הם רק ממנו! יהי שם השם מבורך מעתה ועד עולם!

לשלומי
"אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר"
זה לא אומר שלא צריך לשים שומר צריך לעשות השתדלות אבל צריךצריך לדעת שלמעשה ה' הוא ששומר עלינו

לח-ן : יפה אמרת. יישר כח.

ראיתם את התמונות מהאויר? (מסומנים באדום) ממש כמו שטיחים פרסים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture