הגר"י יוסף וחתן הנשיא קושנר. צילום: שלום לביא

הראשל"צ: "אמריקה היא מלכות של חסד; טראמפ הוא מלך של חסדים"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נאם בפני חברי המשלחת האמריקנית השוהים בישראל ואמר כי "סופה של אמת לצאת לאור: אנחנו זוכים לנשיא שמכיר באמת הזאת ללא סייג, נשיא שמכריז בפני כל העמים והדתות: ירושלים היא בירת ישראל״. צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הערב התקיים במלון ולדרוף אוסטריה, אירוע מיוחד לחברי המשלחת האמריקנית שהגיעו לישראל לרגל חנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים שיתקיים מחר.

באירוע נאם בין השאר מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שאמר כי "אמריקה היתה מאז ומתמיד מלכות של חסד, אבל הנשיא טראמפ הוא עצמו מלך של חסדים. לפני 51 שנה פרצנו את החומות, הורדנו את המחיצות, כדי שירושלים תהיה עיר שלמה של שלום ואחדות, שכל אדם ימצא בה את מקומו״, אמר הרב. ״ביום כזה, שכולו הודיה לקדוש ברוך הוא, אין מתאים יותר מאשר להודות על הקשר המיוחד שזכתה מדינת ישראל עם ארצות הברית.

״במשך שנים נלחמת ישראל על הצדק, על האמת, מלחמה לא קלה מול עולם של שנאה ורשע, מול אנטישמיות בלתי פוסקת, אבל סופה של אמת לצאת לאור: אנחנו זוכים לנשיא שמכיר באמת הזאת ללא סייג, נשיא שמכריז בפני כל העמים והדתות: ירושלים היא בירת ישראל״.

צפו: דברי הרשל"צ. צילום: שלום לביא

לאחר הנאום ניגשו למקומו של הרב בני הזוג ג׳ארד קושניר ואיוונקה טראמפ, חתנו ובתו של הנשיא טראמפ, לבקש את ברכתו ולהודות לו על התמיכה. הרב ביקש מבני הזוג להעביר את תודתו והוקרתו של העם בישראל על העברת השגרירות לירושלים.

באירוע השתתפו שרי ממשל הממשל בישראל ובארה״ב, יועצי הנשיא טראמפ, שגרירי מדינות, מיליארדרים ועוד.

לאחר מכן השתתפו בכירי המשלחת האמריקנית, בארוחת ערב במעון ראש המשלה בירושלים.

מוקדם יותר היום נערך במשרד החוץ בירושלים אירוע קבלת פנים לחברי המשלחת מארצות הברית שהגיעו לישראל לקראת טקס פתיחת שגרירות ארצות הברית בירושלים , לדיפלומטים זרים ואישי ציבור ישראלים.

שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצי'ן, אמר בטקס כי "יותר מ-20 שנה מאז שהחוק שעבר בקונגרס להעברת השגרירות לא יושם עד שהנשיא טראמפ החליט למלא את החוק ואנחנו כאן לפתיחת השגרירות מחר. לארה"ב אין שותפה גדולה יותר מישראל. ארה"ב וישראל עובדים במספר נושאים אבל אין נושא חשוב יותר מהמלחמה בטרור".

סגן שר החוץ של ארצות הברית ג'ון סאליבן אמר כי "כל מי שכאן מבין שפתיחת השגרירות היא הכרה מאוחרת מאוד במציאות וגם חלק ממפת הדרכים של הנשיא לשלום באזור".

ג'ראד קושנר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, אמר כי זה כבוד גדול עבורו להיות בישראל ולהשתתף בחגיגה ההיסטורית, כלשונו, סביב העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. רעייתו ובתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, אמרה כי "זו זכות גדולה להיות כאן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם באירוע ובירך את הנשיא טראמפ "חברים יקרים מישראל, מארה"ב, מרחבי העולם, זהו זמן רב-חשיבות. הנשיא טראמפ עושה היסטוריה. אנחנו אסירי תודה והעם שלנו יהיה אסיר תודה לעולם על החלטתו האמיצה להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את השגרירות לשם מחר".

"מחר יהיה יום היסטורי לעם שלנו ולמדינה שלנו. החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים מאשרת אמת גדולה ופשוטה: ירושלים הייתה בירת העם היהודי ב-3,000 השנים האחרונות. היא הייתה בירת המדינה שלנו ב-70 השנים האחרונות. היא תישאר בירתנו לנצח. תודה לנשיא טראמפ על החלטתו האמיצה, תודה על הפיכת הברית בין ישראל לארה"ב לחזקה מתמיד".

נתניהו המשיך להרבות בשבחים לנשיא הידידותי לישראל אי פעם "אתם יודעים איך מזהים מנהיגות אמיתית? כשאחרים הולכים בעקבותיה. ואחרים הולכים בעקבותיו של הנשיא טראמפ".

ראש הממשלחה התייחס גם להעברת השגרירות של גואטמלה ופרגוואי הצפויים במהלך החודש "אני מודה לשרת החוץ של גואטמלה שנמצאת כאן, סנדרה ג'בל, שהצטרפה אלינו היום. אנו נפתח את השגרירות שלכם בעוד יומיים. תודה לך. אני מודה לנשיא פרגוואי והנשיא הנבחר של פרגוואי, כי הם יפתחו את השגרירות שלהם מספר ימים לאחר מכן".

לדברי נתניהו ישנם מדינות נוספות שבדרך להעברת השגרירות "מדינות אחרות נמצאות בתהליך זה בדיוק. זהו סוד מדיני, ואנחנו לא חושפים את הסודות המדיניים שלנו. לעיתים אנחנו חושפים סודות מדיניים של אחרים, נודיע לכם כשיגיע הזמן".

צפו: דברי נתניהו בטקס

נתניהו קרא למדינות העולם להצטרף לארצות הברית, גואטמלה ופרגוואי וגם כן להעביר את השגרירות לבירה "אני קורא לכל המדינות להצטרף לארה"ב בהעברת שגרירויותיהם לירושלים. העבירו את השגרירות שלכם לירושלים כי זה מקדם שלום, וזאת מכיוון שאי אפשר לבסס שלום על בסיס שקרים. מבססים שלום על בסיס האמת, והאמת היא שירושלים לא רק הייתה בירת העם היהודי במשך אלפי שנים, ובירת המדינה שלנו מאז הקמתה – האמת היא שתחת כל הסכם שלום שתוכלו לדמיין, ירושלים תמיד תישאר בירת ישראל".

"הנשיא טראמפ היה זה שביטא אמת פשוטה, בסיסית זו. ומרגע שבאה לידי ביטוי, אמת זו תתפשט. אתם יכולים להתקשר אליי, כל השגרירים שנמצאים כאן ולאחר מכן, אתם יכולים ללחוש באוזני, אנו נתקן זאת. אך זה יקרה".

ראש הממשלה התייחס גם להחלטת הנשיא טראמפ לבטל את הסכם הגרעין עם איראן "על-מנת להשיג שלום, עלינו לעשות דבר אחר נוסף – עלינו להתעמת עם אויבי השלום, ואני מודה לנשיא טראמפ על החלטתו להתעמת עם איראן במקום לפייס אותה. יציאתו מהסכם הגרעין משמעותה שיצרנית הטרור הגדולה ביותר בעולם לא נמצאת עוד בנתיב ישיר להשגת ארסנל נשק גרעיני. זה טוב לישראל, זה טוב עבור האזור, וזה טוב עבור העולם כולו".

"יש לי משהו לומר לחלק מהעולם: עם כל הכבוד לאלה היושבים בבירות אירופה, אנחנו כאן בבירות המזרח התיכון – בירושלים, בריאד ובמקומות אחרים – ראינו את ההשלכות ההרסניות של הסכם איראן. לכן, כשהנשיא טראמפ החליט לסגת מהסכם זה אנו יודעים שכשהוא יוצא מהסכם גרוע, הוא עושה דבר חיובי עבור האזור שלנו, עבור ארה"ב ועבור העולם. על כך שוחחתי עכשיו עם המשלחת האמריקנית".

נתניהו בירך לסיום את המשלחת האמריקנית שהגיע לטקס "אני מברך את פניהם של סגן המזכיר סוליבן, את המזכיר מנוצ'ין, ג'ייסון גרינבלט, השגריר דיוויד פרידמן, אותו הזכרתי קודם לכן, וכמובן אני מברך בברכת פנים מיוחדת את ג'ראד קושנר ואשתו איוונקה. אני מכיר את ג'ראד מזה שנים, ויש קשר מיוחד בין משפחותינו, אך אני חושב שהעובדה שאתה ואיוונקה נמצאים כאן היא עדות אישית מיוחדת, אך גם הצהרה לאומית ובינלאומית. היא נוגעת ללבנו וכולנו נהנים מנוכחותכם בכל זמן, בכל יום, אך בעיקר היום. תודה לכם".

"אנו מעריכים את החברות של כולכם, ואת כולכם על כך שבאתם הנה לאירוע ההיסטורי זה, תודה לכם על תמיכתכם בישראל, תודה לכם על תמיכתכם באמת, תודה על תמיכתם בירושלים, תודה על כך שבאתם הנה מכל רחבי העולם. אנו חוגגים יום רב חשיבות. יום הולדת שמח, ירושלים. תודה לכולכם״.

במהלך האירוע העניק ראש הממשלה מכתב הוקרה לשגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן, כאות תודה על פעילותו למען העברת השגרירות לירושלים.

ראש הממשלה מעניק מכתב הוקרה לשגריר ארה״ב בישראל דיוויד פרידמן. צילום: פלאש 90

המשלחת כוללת את שר האוצר סטיב מנוצ'ין, סגן שר החוץ ג'ון סאליבן, יועצו הבכיר של הנשיא קושנר ורעייתו, יועצת הנשיא איוונקה טראמפ, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, והשליח המיוחד לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני ג'ייסון גרינבלט. 33 שגרירים אישרו הגעה לאירוע, בהם מהמדינות גואטמלה, הונדורס, אוסטריה, הונגריה, רומניה ומדינות רבות מאפריקה. משרד החוץ של ספרד אישר את הדיווחים בנוגע לכך שדיפלומטים מספרד, בריטניה צרפת ואיטליה לא יגיעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בלשכתו עם בכירי המשלחת האמריקנית בהם שר האוצר האמריקני, סגן שר החוץ, ויועץ הנשיא ג'ארד קושנר. (צפו)

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה ענקית לריבונו של עולם

געוואאאאאאאאאאאאלללדדדד!!!!!!!!!!!!!
ציוינייייייייםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו לא היה ימים טובים לישראל ככט אייר. חסדי השם כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו …וכרגיל בקול ישמעל ובעליגזירה גלי צהל שעובדים אצל הפלסטינים וערבים והמחבלים הטרוריסטים. ביום כזה גדול חייבים למרמר ולבכות על ירושלים עיר הבירה של ישראל. הרבה בוכים שלא מצאו את העתיד בירושלים. זה המצב. לא יעזור להם כלום

מי זה הבחור שרואים בתמונת הכתורת

ג'ארד קושנאר

מזל טוב לארצנו הקדושה ארץ ישראל , ליבי מלא שבח והודאה לבורא העולם.
הרגו אותי מצחוק כל ה"עצניקים" (יפי הנפש) שכאילו חושבים עכשיו כמו סאטמר וכותבים "תשעה באב" "גיוועלד" וכו' והם גורמים למרן הרב שך ולגדולי ישראל זיע"א שכ"כ נלחמו בסאטמר ודעותיהם להתהפך בקבר!!

אין על מרן הראש"ל יודע לומר מה שצריך ולא לומר מה שלא צריך……………….
מעשה אבות סימן לבנים!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture