צילומים: פלאש 90

משרד הבריאות הפלסטיני: 52 הרוגים וכאלפיים פצועים במהומות • מתעדכן

חמאס נערך למאה אלף מפגינים, אך רק 40,000 עזתים הגיעו להתפרעויות. בצה"ל מסבירים כי מדובר באירוע טרור סדור של חמאס ולא בהפגנה. הפלסטינים מדווחים על 52 הרוגים ואלפיים פצועים. בסייעתא דשמיא הצליח צה"ל לסכל ניסיון פיגוע מטען בגבול הרצועה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מספר ההרוגים הגבוה ביותר ברצועת עזה ליום אחד, מאז סיום מבצע צוק איתן: הפלסטינים מדווחים על 52 הרוגים במהומות וההתפרעויות שארגן ארגון הטרור חמאס בגבול הרצועה, במימון כספי של האיראנים. בין ההרוגים, על-פי דיווחים, ארבעה אנשי מנגנוני הביטחון של חמאס.

עוד מדווחים ברצועה על אלפיים פצועים, כחמש מאות מהם, על פי טענת הפלסטינים, נפגעו מירי באש חיה. "ייתכן שתהיה כמות גדולה של הרוגים היום – אבל אנחנו רוצים שהמסר שלנו יעבור לעולם. הכיבוש חייב להסתיים" – כך צוטט אחד המתפרעים הפלסטינים בדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, סיים בשעות הצהריים המאוחרות דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. שר הביטחון עמד על פעילות כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה עד כה. השר ליברמן הנחה להמשיך ולפעול בנחישות למניעת כל פגיעה בריבונות הישראלית ובאזרחים ישראלים, בהתאם למדיניות שנקבעה.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו חמש מטרות של חמאס, בהן מחנה אימונים של הארגון. עוד נמסר כי ישנו מידע מודיעיני, לפיו בכל אחד ממוקדי ההפגנה, היתה כוונה לבצע פריצת גדר ולפגוע בחיילים, עם זאת, עד עכשיו לא מכירים הצלחה לפרוץ את הגדר. "זאת לא הפגנה או תהלוכה, מדובר באירוע טרור סדור של חמאס", הסבירו, "האירועים נמצאים תחת שליטה מוחלטת ומדובר בכישלון של חמאס לשלוט ברצועת עזה".

"בארגון מנסים להסיט את האירועים לשטחנו ובצבא נחושים למנוע חדירה של הגדר, פגיעה בתשתיות והאירועים נמצאים תחת שליטה מלאה", עוד נמסר, "מדובר בכשלון של חמאס לשלוט ברצועת עזה, מנסים להסיט את האירועים לשטחנו ואנחנו נחושים למנוע חדירה של הגדר, פגיעה בתשתיות ובחיי אדם אדם".

מהצבא נמסר עוד כי "החיילים ערוכים למגוון של תרחישי תגובה – ביבשה ובאוויר. הזהרנו את חמאס במגוון רחב של דרכים ואמרנו שלא נאפשר פעילות טרור וחדירה של הגדר. האירוע לא הסתיים ואנחנו עדיין נמצאים בעיצומו", סיכמו, "יש עדיין את מחר והלילה ואנחנו נערכים לכל האפשרויות. חמאס לא הצליח להביא 100 אלף איש לגדר ואנחנו ערוכים התקפית והגנתית".

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר עוד כי "אם תתגבר האלימות בגבול עזה ויפרצו אותה, צה"ל יגיב בתקיפות בעומק הרצועה". הוא הוסיף כי בעימותים בגבול עזה ישנם עד כה 40 אלף מפגינים וכי בשל כמות המפגינים הנמוכה בניגוד לתכנון חמאס, הארגון הגביר את פעילותו – שלח נשים לגבול ושילם לפעילים כדי שירוצו לגדר.

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה הפנה אצבע מאשימה כלפי ארצות הברית, בכך שבעצם העברת השגרירות מתל אביב לירושלים היא "מפרה את החוק הבינלאומי". הממשלה הפלסטינית ברמאללה פרסמה קריאה "להתערבות בינלאומית מיידית ודחופה כדי לעצור את הטבח שביצעו כוחות הכיבוש הישראלי נגד המפגינים בעזה". עוד הוסיפו ברמאללה, כי "על הממשלות הערביות והאיסלאמיות לנקוט אמצעים כדי לעצור את שפיכת דם העם הפלסטיני ולעמוד לצד ההנהגה הפלסטינית בהתמודדות עם תוקפנות הכיבוש הישראלי".

במהלך המהומות, כוח צה"ל סיכל פיגוע הנחת מטען על-ידי חולייה של שלושה מחבלים חמושים, במרחב רפיח סמוך לגדר. מדובר במוקד הפגנה אלים במיוחד. הכוח הגיב בירי לעבר המחבלים והם נהרגו. כך נמנע ב"ה ניסיון משמעותי לפגוע בחיילים בחסות המהומות על הגדר.

ההפגנה האלימה בגבול רצועת עזה התחילה בעקבות קריאת חמאס לנסות ולפרוץ את הגבול עם ישראל, כאשר הפעם הנימוק הוא המאבק נגד ההכרה האמריקאית בירושלים כעיר הבירה של ישראל, שמגיעה לשיאה היום עם העברת השגרירות מתל אביב לירושלים.

מדובר צה"ל נמסר כי כ-35,000 מפגינים התאספו ב-12 מוקדים לאורך הגבול בין רצועת עזה לשטח ישראל. אלפי בני אדם נוספים הגיעו למתחם האוהלים שהקימו מארגני "צעדת השיבה" במרחק של כחצי קילומטר מהגדר. צה"ל הכריז שטח צבאי סגור במרחב הגדר, והכניסות לנחל עוז ולכרם שלום נחסמו למעבר, למעט כניסת תושבים. מצה"ל נמסר כי המפגינים משליכים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הגדר ולעבר כוחות צה"ל, מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשגרים חפצים בוערים, מתוך כוונה להבעיר שריפות בשטח הארץ ולפגוע בחיילים.

בתיעוד שמפרסמים הפלסטינים נראה רחפן, לטענתם של צה"ל, מטיל רימוני גז לעבר המתפרעים בגבול הרצועה, מתוך ניסיון להרחיק את המפגינים מגדר הגבול ולהחזיר אותם לעומק שטח הרצועה. צפו:

בתוך כך, חייל צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מאבן שיידו מפגינים והוא פונה לטיפול רפואי. בנוסף, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס עמדת חמאס במרחב ג'באליה לאחר שבוצע ירי לעבר כוח צה"ל באזור. "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר ונחוש לעמוד במשימת ההגנה והביטחון של אזרחי ישראל וריבונותה, ככל שיידרש", נמסר מצה"ל.

"ההפרות בגבול הרצועה בסדר גודל חריג. יש לנו מידע מודיעיני כי חמאס רוצה לחטוף חיילים בחסות ההפגנות ואנו ערוכים לתרחישים האלו", אמר דובר צה"ל בראיון לרשת ב. ההערכות של גורמי הביטחון הן ששיא המהומות, כמו גם כמות המשתתפים, עוד לפנינו.

אירוע משמעותי התרחש הבוקר עם הפלתו של רחפן צה"לי ע"י המפגינים. בצה"ל אומרים שמדובר בתקלה טכנית, כשבכל מקרה לא צפוי נזק מבצעי בעקבות האירוע. צפו בתיעוד:

//www.jdn.co.il/breakingnews/994943

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מליס, אמר: "מהבוקר יש אירוע בסדר גודל ואלימות שונה ממה שהכרנו. יש לנו מידע על כוונת חמאס לבצע פיגועים אלימים כנגד כוחותינו ולחצות את הגדר. נחושים למנוע זאת. ההפגנות שחמאס מנסה לארגן הן ניסיון להפנות את האנרגיה שמופנית נגדו מתוך הרצועה לעבר ישראל, אנחנו נחושים למנוע פעילות טרור וחצייה המונית של הגדר. סל הכלים שעומד לרשות צה"ל הוא רחב ביותר, אנחנו ערוכים עם הרבה מאוד יכולות, ולא רק קרקעיות. אנחנו נחושים לבצע את המשימה למול מגוון תרחישים".

ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, קיים הערכת מצב עם המפקדים באוגדת עזה על המשך הפעילות המבצעית וההערכות להמשך. "צה"ל לא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחון והגדר ונחוש לעמוד במשימת ההגנה והביטחון של אזרחי ישראל וריבונותה, ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר: "אנחנו ערוכים אל מול איומיו של חמאס לשבש את החגיגות. אני מציע לתושבי עזה: אל תסתנוורו מסינוואר ששולח את ילדיכם להקריב את חייהם ללא תוחלת. נגן על אזרחינו בכל האמצעים ולא נאפשר חצייה של הגדר".

הבוקר השלים צה"ל השלים את ההיערכות שלו בגבול ובקרבת היישובים בעוטף לקראת התהלוכות. במקביל ביצע שורת פעולות ואמצעי מניעה, בהם הצתת צמיגים בתוך שטח הרצועה על ידי רחפנים, והטלת כרוזי אזהרה ושיטוח עמדות פלסטיניות. בהמשך דיווחו הפלסטינים כי הם הפילו רחפן אך מצה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע. לפי שב"כ, אחד הגורמים המממנים את ההפגנות הללו היא איראן.

איך היית מרגיש לו המהומות היו במרחק מייל מהבית שלך? על רקע הקמפיין הפלסטיני נגד השימוש של צה"ל בנשק חם על מנת למנוע את חדירת המתפרעים הפלסטינים לשטח ישראל, מפרסם צה"ל סרטון הסברה בשפה האנגלית • צפו

//www.jdn.co.il/video/995217

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
37 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין שום ספק לגבי כוונת המתפרעים
עצם השימוש בילדים כ'מגן' הוא מטיפשות ישראלית מוחלטת להתייחס אליהם כאל ילדים
הטיפשות חוזרת על עצמה פעם אחר פעם
שלא להגיב באופן 'קיצוני' לבעיות 'קטנות'
למשל התפרעויות ויידויי אבנים

כמה שמחה על הפלה של רחפן מסכן… כאילו הפילו חמקן…
תודה לך אבא, תודה שאתה לא חונן לחיות האלו דעת ומלמדם בינה, אלמלא
שהיה ביניהם מוח יהודי אחד, זה היה נורא…

קודם כל אני מתפלל שהממשלה הקטנונית הזאת יבינו שהתושבים בעזה כן רוצים חיי שלום ולצערנו הציונות משקרת לנו בנחישות בגלל שנאתם לערבים. התקשורת מראה שנאה של הערבים כלפינו וזה שקר. רק חמס בעצמם השונאים האמיתיים לא התושבים הפשוטים של עזה. מה שכן צריך היה זה שהצבא יכנס לתוך עזה ויהרוג את הטרוריסטים החמס"ניקים בלבד וייעשה פיזור וסינון וישארו רק התושבים התמימים של עזה. ולהכרית את הדבר הזה שנקרא עזה של פלסטין. זה יהיה עזה של ערביי ישראל ולהכריח אותם שהם יהיו ערבים ישראלים ולא יקראו יותר פלסטינים. פשוט לעשות מ ה פ ך. זאת עצתי. מעבר לכך השם עשה לי את החייל הזה והכל ביד השם.

שימשיכו לאט לאט יגמרו שם כולם

עבודה "אין" אבטלה "יש" והם משועממים ברמה של שיגעון

אם ד' לא ישמור!!

אם זה היה כה פשוט מה שאתה מתאר
אבל זה לא כך אי אפשר להכריח פלשיתינים שגדלו על שנאה להיות ערביי ישראל
אתה תהיה מוכן לקחת על עצמך את כל הדם שישפך מתהליך זה אתה כל כך בטוח וסומך ושוכח את הכתוב
ירדה תורה לעולם ירדה שנאה לעולם
והלכה היא בידוע שעשיו שונא ליעקב
בכל יום שיבוא…

מר משיח בדרך אתה הוא הציוני
אתה מאמין שיש אפשרות לחיות בשלום??
והלא הלכה שהיא עשו שונא ליעקב….
ואם יחתמו על שום תבא השנאה ממקום אחר
השנאה אצלהם חקוקה בדם כמו האמונה אצלינו….
התפקיד שלנו הוא להאמין ולהבין שהכל בידיו והוא היחיד!!! שמנהל פה את הענינים
ולהאמין בכוחי ועוצם ידי שלנו
שיש לנו אופציות לעשות "שלום" ולמנוע מלחמה
זה הרבה מעבר לציונות.. זה חוסר אמונה!!!

ל: משיח בדרך'
אין לך מושג מה אתה מדבר!! פשוט דיבורים טיפשיים! הערבים שונאים אותנו הרבה הרבה יותר ממה שאתה חושב! ובעצם יש לך עוד טעות שאתה מפריד בין החמאס לתושבים, יש לי להאריך הרבה אבל אין כאן המקום, רק דבר אחד, ברוך השם שהושיב אנשים חכמים איפה שצריך…

אחרי שצה" ל השתיק את האיראנים קטן עליהם ליצני החמאס

לאדון הנכבד שעונה למשיח בדרך:
יתכן שהוא אכן אינו צודק אבל ההלכה שעשיו שונא ליעקב לא חלה על בני ישמעאל כידוע ואין זה קשור לעניינינו.

ל – "משיח בדרך"
מציע לך לא לכתוב סתם שטויות, זה סתם הורס לך תשם הטוב.
פשוט תקרא אם אתה רוצה וזהו.
(עצה)

חבל שאתה לא הרמטכ"ל או שר הביטחון…

המצב לא פשוט ואחינו החיילים ברגע יכולים להיות בסכנה
מי שלב יהודי בקרבו יקיים "עמו אנכי בצרה"
ויקיים את דברי הרמב"ם הידועים "על כל צרה שלא תבא צריך לזעוק ולהריע"
והקללות בתורה שלמי שאומר וחושב מקרה הוא…
כל אחד יאמר לפחות פרק תהילים ומי שיכול להעביר ולהפיץ הלאה לנשים ולילדים וכו'
מי יודע כמה פגיעות אצלנו נחסוך …

רק שלא תקום חקירה של ענק על מה שקרה שם
ואז יהיה אני לא רוצה לחשוב מה מבחינה משפטית

ה יעזור שלא יענישו את הצבא במשהו..

אני חוזר על מה שכבר נאמר,לכל המגיבים יראי השמים ב"ה ברצוני לחדד כמה דברים. ראשית כל ישנם ערבים שנקראים ערביי ישראל. הם חיים בתוכינו. אין להם גדר הפרדה. ולא כל יום מישהו בא לדקור יהודי ולא כל ערבי דקר פעם בחייו יהודי. יש ויש. אז אם כבר יש בתוכנו ערבים החיים עמנו יום יום בירושלים וביפו ובעכו ועוד. אז למה חוששים לפתוח את הגדרות של עזה? מדובר על אותם ערבים. וכן צריך בע"ה בבטחון האמונה להרוג המשכימים להורגינו ואלה הטרוריסטים. צריך מצידי להניח תפילין ולצאת למלחמת הרג במחבלים החמ"ס עד האחרון שבהם עם תפילין מונחות על היד והראש. ותוך כדי לזעוק לשם על שבאים להרגני ואני שומר על גופי ונפשי ולהרוג את הרוצחים כי זאת מצווה חשובה לשמור את נפשותיכם. ולא כוחי ועוצם ידי כאן אלא אנוס אני ושומר נפשי אנוכי. והשם יתב' הכל בידו וכח רק לו והכל בזכותו יתב' והבינו נא.

עכשיו כשכל המחבלים מחוץ לבית ואין חשש לפגיעה בחיי אדם, זה הזמן להפציץ את הבתים הריקים

הצלח במלחמתך!
זה נראה שאתה עכשיו שם בחזית.
שיהיה לך המון הצלחה.
אל תשכח לברך ברכת תפילין

לא רלוונטי 22 הרוגים 222 הרוגים
מחבל הורגים !!!!!

25 דונם של ערבים משועממים…

לא הוספת שום פרט חכם, על המלל הרב שכתבת בהודעתך הקודמת.
חכם מאד להיכנס לעזה ולהפריד בין החמאס לבין "ערביי ישראל"- כלשונך,
אבל חשוב וחכם עוד יותר-
לדעת לרדת מהעץ…

גם ערביי ישראל כשעולה האלללה הוא הורג בתקופת המחבלים היחדנים הרבה היו מהשכונות שציינת ההפיך הוא הנכון לעשות גדר הפרדה גם לערביי ישראל ושהעולם ייבנו להם את כל מה שצריך למדינה ושיהיו מדינה מופרזת גם בעזה וגם בכל מקום כמדימני שליברמן יש לו כבר מפת דרכים לא אומר שבדיוק מה שאומר אבל זה הכיוון כך נחסוך הרבה כסף ולא נצטרך לשלם להם חשמל מים וכו'

משיח בדרך, אתה פשוט חולה נפש כמו עשרות משיחי השקר שקמו במשך השנים בעם ישראל.
גם על הערבים שחיים בתוכנו אנו בוכים ואתה רוצה להוסיף עליהם עוד ועוד?
הערבים החיים בישראל הם שונאי ישראל ברובם (נכון, לא כולם), ששמחים על כל יהודי הרוג ואבלים על כל מחבל הרוג, אלא שטוב להם לנצל את המצב שבו הם מקבלים ביטוח לאומי, הטבות מס, תנאי מחייה נורמליים לעומת אחיהם בעזה. רבים מהם מפתים בחורות יהודיות (בכל שנה מאות בחורות יהודיות כולל מבתים דתיים וחרדים נופלים בידיהם). נכון, לא כל יום ערבי ישראלי דוקר יהודי, אבל באחוזים העבריינות הערבית ישראלית (גם בלי הטרור הערבי ישראלי) גבוהה בהרבה מאשר העבריינות היהודית. בשביל מה אנו צריכים את הצרות האלה?
הקב"ה ציווה אותנו בתורה להוריש את הארץ מיושביה, והאוה"ח הקדוש כותב במפורש שזה לא דוקא על ז' עממים אלא מכל אומה שיושבת כאן וטוענת לבעלות על האדמה של ארץ הקודש.

דבר אחד אני לא מבין, למה לא מביאים כמה מטוסי כיבוי, שיורידו לשם כמויות אדירות של מים ? בלי גז ובלי כלום, רק מים – כשכל השטח שם יהיה בוץ טובעני, כולם יברחו כמו עכברים, ובכלל, אין מצב להשתולל כמתבוססים בבוץ.

רעיון!!
תציע את זה לצה"ל או למשטרה

לנחמני.
אם כבר מים, אז אפשר לגוון עם בואש

אתם לא מעדכן

חזק !! תעבירו לצה"ל את הרעיון
מסתמא הם יביאו דליים למלאת מים

מסתמא הם יביאו דליים למלאת מים

אורך גבול הרצועה הוא מעל 60 ק"מ – יותר ארוך מכביש ירושלים-תל אביב. אין שום דרך להציף במים שטחים כאלו, גם לא עם רכבת אוירית של סופר-טנקרים.

חחחחה נכון נכון מים עם בואש זה הכי חזק חההה שצה'ל יעשה להם שיטפון גיט

ליוסף. ייתכן שהם עמלקים ולא בני ישמעאל, ואז ההלכה עשו שונא ליעקב כן שייכת.

רק חבל לבזבז על הערבים כל כך הרבה מים

כן ירבו פצועיהם והרוגיהם אמן ואמן!!!

אפשר להוסיף למים – פטל סמיך או תערובת של דבק מגע\או שלש שניות מעורבב בנוצות
זה יצטלם להם יופי

לאדון המשיח בדרך דבריך הבילים וכסילים בטח שהחמאס עושה שטיפת מוח לילדים ושולח אותם להפגין בתור מגן אנושי זה בטח אפשרות שחיילי צהל יכנסו לעזה ויהרגו את החמאס הלוא הערבים בעזה כולם שונאים אותך ומחכים לרגע שניפול כדי שיחלו להרוג אותך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואם כבר הציונות כשמחבל מתאבד הוא לא מבחין בן ימני לשמאולני כמוך שחושב שערבים
בעזה הם תמימים גם הילד הכי קטן שמה רוצה להרוג אותך
אז תפנים אדון משיח שאם יהיה שלום לא יהיה משיח מצפון תפתח הרעה ותיתפשט על כול הארץ ואז יגיע המשיח בעז"ה

לשי שאמר שימשיכו כך לאט לאט בסוף כולם ימותו זה לא רלוונטי כי אחוז הילודה במגזר הערבי בכלל ובעזה בפרט הוא יותר גבוה מבמדינות הכי פרימיטיביות באפריקה ,בהפרש ע נ ק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture