צילום Shutterstock

חובה בכל רכב – מה אתם חייבים להחזיק באוטו שלכם

הכנתם אוכל, ארזתם ציוד, הנעתם את האוטו ויצאתם עם הילדים לטיול בארצנו היפה. אך במהלך המסלול או הנסיעות עלולות לצוץ בעיות שמוטב להיות מוכנים אליהן מראש. אז מהי רשימת הדברים שחייבים להיות בכל רכב והיכן כדאי לשמור אותם? בדקנו

כתבות נוספות בנושא:

מדהים: מכונית מעופפת השלימה נסיעת מבחן בין-עירונית • צפו
בהוראת הנשיא: ריסקו שורה של רכבי יוקרה, בהם מקלארן נדירה • צפו
הזוי: הנהג מצא לו דרך לעקוף את הפקק בכביש • צפו
חודש שביעי ברציפות: מחיר הדלק יעלה ב-7 אגורות החל מיום שני בחצות

לפעמים, ברוח ההתרגשות מהטיול או בלהט היציאה מהדלת עם ילדים, אנחנו עלולים לשכוח לוודא את הימצאותם של כמה מוצרי יסוד ברכב, כמו גלגל רזרבי או מים לשתייה, לכל מקרה שלא יבוא. כדי לעזור לכם לזכור כל מה שצריך כדי לוודא שגם תיהנו – וגם תהיו בטוחים.

 

הכי בטוח: לקחת את הביטוח

חשוב להיות מבוטחים – ביטוח רכב הוא אחד הדברים החשובים שיש לזכור לקחת עמנו לפני כל נסיעה. אנחנו אף פעם לא יכולים להיות בטוחים מספיק שכל נסיעה ברכב, ארוכה וקצרה כאחת, תסתיים ללא בעיות וללא תאונות. לכן, במקרה של תאונת דרכים, חשוב מאוד לשמור קרוב אליכם את ביטוחי הרכב – גם את ביטוח החובה וגם את הביטוח המקיף. את ביטוח הרכב תידרשו להפעיל כשתצטרכו אותו, אז מוטב שתחזיקו אותו אצלכם באוטו – מומלץ בתא הכפפות בתוך תיקייה קטנה שתכיל גם את רישיון הרכב, כך שתוכלו לשלוף אותם יחדיו באופן מסודר בעת הצורך.

 

נזהרים וזוהרים: אפוד זוהר ומשולש אזהרה

בטיחות היא מעל הכל, נקודה. אין דבר חשוב ממנה – במיוחד כאשר אנו בוחרים לנהוג כמעט בכל יום מחדש. אם כך, חשוב מאוד להצטייד באפוד זוהר ומשולש אזהרה ברכב ולוודא את תקינותם מדי פעם. את האפוד הזוהר מוטב לשמור בקדמת הרכב, בגב כיסא הנהג, כך תוכלו להוציא אותו במהירות וללבוש אותו לפני שתצטרכו לצאת מהרכב במהלך עצירה לא מתוכננת. את משולש האזהרה כדאי לשמור בתא המטען, שכן אותו יש למקם במרחק עשרות מטרים מרכבכם ובמקום בו יראה למרחק של לפחות 100 מטרים במקרים בהם אתם חייבים לעצור בשולי הדרך.

 

בקבוק מים למנוע – אבל גם בקבוק מים לכם

רבים מאתנו שומרים דברים בתא המטען, זה יכול להיות שמיכות, ערכת קפה, מחצלת לים או אף ארגז כלי עבודה. עם זאת, ישנם שלושה נוזלים שונים שחשוב מאוד לשמור בתא המטען – מים מזוקקים, מים רגילים ושמן מנוע. במים המזוקקים תוכלו להשתמש אם גיליתם בבדיקה לפני הנסיעה כי חסרים לכם מים במצבר. המים הרגילים טובים כמעט לכל שימוש אחר; שטיפת ידיים, שטיפת פנים ומילוי ווישרים הם רק מספר דוגמאות. בנוסף, מומלץ להחזיק מיכל של 2 ליטר שמן מנוע בהתאם להוראות היצרן שלכם כדי למלא במקרה ונורת השמן שלכם דולקת.

 

שהתקר לא יפנצ'ר את הטיול

קטן עלינו פנצ'רים – כמעט כולנו נתקלנו במהלך חיינו בתקר באחד מגלגלי האוטו – מצב מתיש למדי, כזה שמפתיע אותנו בכל פעם מחדש. אז גם כאשר זה קורה בהפתעה גמורה, מוטב להיות מוכנים מראש ולוודא כי כל הכלים הדרושים נמצאים במקום אחד – בתא המטען. חשוב לבדוק לפני יציאה לדרך כי יש לכם את כל הכלים להחלפת גלגל: מגבה מכני (ג'ק), מפתח גלגלים, מפתח מנואלה לג'ק וגלגל רזרבי תקין ומנופח לפי הוראות היצרן. עם כל הציוד הנדרש הזה, גם כאשר תיתקעו עם פנצ'ר, משימת החלפת הגלגל תהיה קטנה עליכם.

 

יש לך כבלים בבית? ובאוטו?

למי מביננו זה לא קרה – נכנסנו לרכב ובמקום לשמוע הנעה קלה ופשוטה כרגיל, אנחנו שומעים קולות משתנקים ומשתתקים מהמנוע. במקום להיתקע ולקוות שמישהו עם כבלי התנעה יעצור לעזור לכם, מוטב לשמור ולהחזיק ברכב כבלים משלכם במארז אחד סגור בתא המטען. אם תבחרו לעשות זאת, אנו בטוחים שכשאר תידרשו להשתמש בהם, תוכלו לעשות זאת במהרה, ביעילות וכמובן בזהירות כדי לחזור לנסיעתכם. כל זאת יתאפשר מפני שלא תהיו תלויים בהימצאותם של כבלי התנעה אצל אנשים אחרים ורק תצטרכו עובר אורח אחד נחמד שיספק לכם מקור הנעה.

 

עזרה ראשונה מהירה

אין צורך להיבהל, לא נדרש לעבור מסלול רפואה רגיל של 7 שנים כדי להגיש עזרה ראשונה, יעילה ומהירה. לכן, מוטב להחזיק תיק עזרה ראשונה בסיסי בתא המטען, כזה המכיל בתוכו כלים ואמצעים רלוונטיים לכל מקרה שלא יהיה – כאבי ראש, חתכים קטנים, כוויות קלות וכדומה. מומלץ לבדוק את תקינות התיק מדי פעם ולוודא כי הציוד הבסיסי קיים בתוכו החל מתחבושות אישיות דרך פלסטרים, משולשי בד, סיכות ביטחון, פדי אלכוהול, כפפות, מספריים ועד חוסמי עורקים, כדורים ועוד.

 

פנו מקום לפנאי

לרווחתכם האישית – גם אם אתם נוסעים לבד וגם אם אתם נוסעים עם ילדים, בני משפחה או חברים, כדאי לשמור מספר דברים לרווחתכם האישית. אנחנו כמובן מתכוונים למים לשתייה, שקיות ניילון לבגדים מלוכלכים מהטיול, צעצועים או בובות להעסקת הילדים, מוצץ חלופי, מסטיקים או סוכריות, מגבונים לחים ועוד. את הדברים הללו תוכלו לאחסן במקומות שונים ברכב בהתאם ליושבים בו או לסוג הנסיעה.

 

לסיום, לאחר שקראתם והבנתם כי ישנם דברים בסיסיים הנדרשים להיות ברכב שלכם לפני כל נסיעה, אנו בטוחים שתבחרו לצאת אליו כבר עכשיו כדי לוודא שהכל קיים ותקין. חשוב מאוד לבדוק זאת מפני שהדברים האלו יכולים לבוא לעזרתכם כשתצטרכו, לכן חשוב מאוד לקחת את המידע הזה וליישם אותו כבר עכשיו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי מוסיפה גם ספריי לפנצ'ר, כך שאפשר לנסוע עד הפנצריה ללא צורך להחליף גלגל.

מומלץ מאד לקחת שקיות אוכל קטנות וכוסות לשתיה קרה.

הייתי ממליץ גם את המספר של "ידידים"
0533131310

ידידים אלי טובים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture