ה-5008 החדש של פיג'ו הוא שדרוג ענק לעומת המיניוואן הקודם שהיה פרקטי מאד אבל נראה כמו שריד של סוף שנות התשעים, ה-5008 החדש לעומתו גם נראה כמו SUV טוב וגם אופה את זה מצוין

פעם וזה היה מזמן גם למשרדי פרסום של המגזר הכללי, הייתה השראה מעולם התורני, כך הושאלה האמרה החסידית תחשוב טוב- יהיה טוב לטובת "תחשוב אחלה יהיה אחלה" של סלטי שטראוס וכנראה גם ל- פיג'ו שהיה אז "הארי שבתחבורה" והולאם ככל הנראה מהביטוי שמופיע במספר מסכתות "הארי שבחבורה" שפירושו האדם החשוב שבחבורה.

מהרגע שראיתי את ה-5008 שהוצג בצרפת, לפני יותר משלש שנים, קפץ לי הסלוגן ההוא שליווה את פיג'ו בישראל במשך שנים "הארי שבתחבורה".

כי כמה שפיג'ו 3008 הדהים את עולם הרכב כשהוצג, ה-5008 לוקח את זה יותר רחוק יותר גדול ויותר מרשים ודי מצדיק את את לוגו האריה שנמצא בחזית.

למבחן קיבלנו את רמת הגימור פרימים שקיבלה כעת חזית יותר מוחצנת ונוצצת עם פנסי איתות בתוך תאורת הלד בסגנון אאודי. מלפנים קשה להבחין שזו לא עוד 3008 שכבר התרגלנו לראות ואפילו הפסקנו להתרגש, רק שמסתכלים מהצד ורואים את קו החלונות הישר ועטור הניקלים במקום הקו שנחתך בחדות ב-3008 מבינים שכאן ניצב האח הגדול עם המשפחה המורחבת שיש לו עוד שני מושבים מאחור.

הרבה קולמוסים נשברו ואלפי מקלדות סיימו את חייהם בטרם עת כדי לתאר את הקוקפיט הנפלא שמעטר היום את רוב דגמי פיג'ו, יפה כאן ועדכני, הכל דובר עברית וכל הפונקציות נמצאות בתוך המסך הנאה במרכז, מתחתיו יש את הפסנתר של פיג'ו שמהווה קיצורי דרך לשלל הפונקציות של המסך. מה שיוצר תא נוסעים נקי.

לעיצוב מרהיב כך לימדונו רבותינו יש מחיר, ובמקרה הזה הוא גם ידוע, כי במסך מתחבאים כל נפלאותיה של בקרת האקלים המשוכללת שזה יכול להיות בסדר, אילולי לא היינו צריכים להביט בו תוך כדי נהיגה, מצד שני יש לומר בהגינות שיצרנים כמו אאודי עושים את אותו דבר וגם שם התפעול אינו כ"כ בטיחותי וחבל.

האבזור שופע והתפעול מצוין יש כאן הכל מהכל גם בסעיף הבטיחות האקטיבי שהרשימה שלו מסמנת וי כמעט על כל מה שקיים בשוק. גם אם ממש תתעקשו לא הצלחנו למצוא חסרונות מהותיים, אלא אם כן אתם מחפשים מרחבים אמריקאים שקיימים בין השאר בסגמנט גבוה יותר וכמובן יקר יותר ופיג'ו האירופאית לא ממש נמצאת שם.

מאחור המושבים מצוינים, הגג הפנורמי ותאורת האווירה נותנים תחושת לימוזינה, שלושת המושבים נפרדים ונעים על מסילה ומגש השירות בגב המושבים הוא המקום להזכיר לכם שכבר זמן רב לא טסתם.

השורה השלישית תתאים כמובן לילדים אפילו מתבגרים שלא מוכרחים פתחי מיזוג, אין כאן ספסל אלא שני מושבים שמתקפלים בקלות לרצפת הרכב כשיש צורך, ודווקא אהבנו. כאן גם המקום להזכיר שאין כ"כ תא מטען, פשוט מישהו שכח להביא אותו מהבית ועדיין הוא הפתיע עם תא תחתון ופרגמטיות ביחס למתחריו (קודיאק אאוטלנדר ואקסטרייל).

יש משהו מקסים מהיכולת של פיג'ו להוציא אינסוף סוסים מאותו מנוע. שהפיק בתחילתו 156 סוסים עבר ל-165 סוסים, אצלנו הוא כבר הצטייד עם 180 סוסים ובפיג'ו 508 הוא כבר עם 225 סוסים. תכלס המנוע ביריון (8.3 שניות למאה קמ"ש) בכל תוואי ,שם הוא כמובן גם שותה את הדלק בלי קש ואם תנהגו רגועים כמו בצרפת תראו בקלות גם 15 ק"מ לליטר.

כרגיל בטיולים ארוכים יש הקטע שהמדריכים המיואשים מנסים להחזיר לעצמם את הכבוד שכבר אבד להם בתחילתו של יום עם הפזמון השחוק לעייפה "איך היה? היה טוב! היה טוב? טוב מאד! טוב מאד? מצוין !" (ואיכשהו תמיד יש את הילד הפסימי שאומר "בכלל לא היה כיף")

היה טוב, טוב מאד, ואפילו מצוין. ה-5008 החדש של פיג'ו הוא שדרוג ענק לעומת המיניוואן הקודם שהיה פרקטי מאד אבל נראה כמו שריד של סוף שנות התשעים, ה-5008 החדש לעומתו גם נראה כמו SUV טוב וגם אופה את זה מצוין.

המחיר שלו מתחיל ב- 188.000 ₪ ומחיר רכב המבחן ברמת גימור פרימיום 208.000 ₪

PEUGEOT 5008 PHOTO SHOOTING

PEUGEOT 5008 PHOTO SHOOTING

PEUGEOT 5008 PHOTO SHOOTING

PEUGEOT 5008 PHOTO SHOOTING

PEUGEOT 5008 PHOTO SHOOTING