צילום: שאטרסטוק

מהי חברת הביטוח המשתלמת ביותר?

בכל שנה עליכם לחדש את ביטוח הרכב. מדובר בדרך כלל בהוצאה לא קטנה שמתחילה מכאלפיים שקלים לביטוח החובה בלבד ויכולה להסתיים ביותר מחמשת אלפים ש"ח בביטוח מקיף לרכב משפחתי ממוצע

כתבות נוספות בנושא:

מדהים: מכונית מעופפת השלימה נסיעת מבחן בין-עירונית • צפו
בהוראת הנשיא: ריסקו שורה של רכבי יוקרה, בהם מקלארן נדירה • צפו
הזוי: הנהג מצא לו דרך לעקוף את הפקק בכביש • צפו
חודש שביעי ברציפות: מחיר הדלק יעלה ב-7 אגורות החל מיום שני בחצות

בכל שנה עליכם לחדש את ביטוח הרכב. מדובר בדרך כלל בהוצאה לא קטנה שמתחילה מכאלפיים שקלים לביטוח החובה בלבד ויכולה להסתיים ביותר מחמשת אלפים ש"ח בביטוח מקיף לרכב משפחתי ממוצע. חשוב לדעת כי מחיר ביטוח הרכב מבוסס על שיטות חישוב שונות כאשר כל חברת ביטוח מגדירה פוליסות שונות ומה כל פוליסה תכלול. בין הגורמים על אופי הפוליסה: גיל הנהג, מינו, הוותק שלו בנהיגה, תביעות קודמות, סוג הרכב ונפח המנוע, גיל הרכב ופרמטרים נוספים. לכן, כדאי להתקשר לחברת הביטוח ולקבל הצעות מחיר על מנת שתוכלו לבחור בכיסוי המשתלם ביותר.

ביטוח חובה לרכב

חלק מהותי מהכיסוי הביטוחי של הרכב שכל נהג מחויב לרכוש על פי חוק הוא ביטוח חובה. ביטוח החובה נועד לכסות את נזקי הגוף של האנשים שנפגעו כתוצאה מתאונה שהתרחשה באשמתכם. הסיבה לכך שבמדינת ישראל ביטוח זה מהווה חוק היא שבעבר נהגים ללא ביטוח היו עשויים לפגוע באדם ולגרום לנזק פיזי חמור. במרבית המקרים נהג הרכב הפוגע לא היה יכול להרשות לעצמו לשלם את עלות הטיפולים והשיקום של הנפגעים. לכן, כאשר הרכב מבוטח, חברת הביטוח דואגת לפצות את הנפגעים במקרה של פגיעה.

מחיר ביטוח החובה הוא כמעט אחיד בין כל חברות הביטוח למעט הנחות המוענקות לנהגים וותיקים ללא היסטוריה של תביעות, בעלי ניסיון רב בנהיגה כאשר ברכב עצמו מותקנות מערכות בטיחות שונות ברכב (מבית מובילאיי) תוכלו לקבל עד 10% הנחה בביטוח החובה.

חשוב לדעת כי אם מתקשרים לחברות הביטוח ומבצעים השוואת מחירים ניתן לקבל הנחה משמעותית בהתאם לטבלאות השונות של כל חברה. למה הכוונה? חלק מהחברות יציעו הנחה לנהגים וותיקים ללא היסטוריה של תאונות, אחרים יציעו הנחה גדולה יותר לרכבים עם מערכות התרעה כנגד תאונות וחברות שונות כמו חברת הכשרה יציעו הנחה נוספת רק מעצם העובדה כי בחרתם לקבל את הצעת המחיר באמצעות האפליקציה של החברה.

פרמטרים מובילים להשוואת מחירי הביטוח המקיף

בעוד מחירי ביטוח החובה דומים יחסית זה לזה כאשר מדובר באותו הנהג ובאותו הרכב, מחירי הביטוח המקיף יכולים להיות שונים זה מזה גם ביותר מאלפיים שקלים. כאשר אתם משווים את הפוליסות זו לזו כל חברה תציע לכם כיסויים בסיסיים והרחבות שיכולים לגרום להבדל בכיסוי.

ביטוח מקיף, בהכשרה, לדוגמה כולל בתוכו כיסוי בפני תאונות שנגרמו על ידכם ומכסה את הנזקים שנגרמו הן לרכב שלכם והן לרכב השני. בנוסף, הפוליסה המוצעת על ידי החברה כוללת גם הוצאות משפטיות שנגרמות לצד שלישי בתביעת נזקים. לצד אלה היא כוללת גם כיסוי מפני שריפות ונזקי טבע שונים. פגיעות ברק (כפי שהתרחשו לאחרונה ברחבי הארץ), פגיעה כתוצאה משלג או שיטפון האופייניים לעונת החורף בחלקים נרחבים בארץ וכן כיסוי שנגרם לרכב בזדון על ידי אדם אחר מלבד המבוטח.

השתתפות עצמית בזמן תאונה

חלק מהותי נוסף קשור להשתתפות העצמית במקרה של תאונה. חשוב להשוות בין הפוליסות בהתאם לסכום הנדרש מכם. בביטוח רכב של חברת הכשרה תוכלו לבקש הפחתה או ביטול השתתפות עצמית בתוספת קטנה לפרמיה השנתית. חברות אחרות מציעות תוכניות עם עלות גבוהה יותר בתמורה לביטול השתתפות עצמית.

פוליסות לנהגים וותיקים וזהירים

חברות ביטוח מציעות בזמן האחרון מגוון תוכניות המיועדות לנהגים זהירים. הפוליסות מוזלות משמעותית בהשוואה לפוליסה לנהג באותו גיל, עם אותו וותק בנהיגה ובאותו הרכב. הכשרה יצאה עם תוכנית המכונה "פרפקט" המעניקה הנחה משמעותית בביטוח רכב מקיף וביטוח צד ג'. הפוליסה מיועדת לנהגים זהירים מגיל עשרים וארבע ומעלה, בעלי וותק נהיגה של שלוש שנים שלא הגישו יותר מתביעת ביטוח אחת עד השנה שלפני רכישת הפוליסה ולמשך שלוש שנים לפחות. הפוליסה מעניקה אוטומטית "רכב חדש במקום ישן, לרכבים משנת הייצור האחרונה, גבול אחריות מוגדל לצד שלישי עד מיליון שקל והגדרה של טוטאל לוס לנזק מעל 50%. חשוב לדעת כי כל חברה מגדירה טוטאל לוס בצורה מעט שונה ולעיתים ידרש נזק של מעל 60% על מנת שהרכב יוגדר כטוטאל לוס. חלק מהרכבים יכולים ליהנות גם מפטור למיגון רכב.

ביטוחי רכב שונים מציעים כיסוי מיוחד לנהג זהיר לאחר התקנה של מערכות בטיחות מיוחדות שחלקם אך מאפשרות בלימת חירום. כל עוד הנהג נוהג במהירות המותרת ובצורה זהירה ללא בלימות חירום הוא יהיה זכאי להנחה בביטוח הרכב בחלק מהפוליסות. תביעה עתידית יכולה לפגוע במבטוח ולעלות את מחיר הפוליסה.

פוליסות ייעודיות לנהג צעיר

כל אחת מחברות הביטוח מציעה פוליסות מיוחדות לנהגים צעירים עם הנחה מיוחדת כאשר רוכשים את הביטוח באינטרנט או באמצעות האפליקציה. אפליקציית גו של הכשרה למשל מציעה תוכנית המותאמת לגילאי שבע עשרה ומעלה וזאת בהנחה משמעותית אם רוכשים אותה באמצעות האפליקציה. חברות ביטוח אחרות מציעות ביטוח לנהג צעיר רק למספר ימים (לדוגמה: כאשר החייל מגיע הביתה לחמשוש). לאחר ימים אלה אפשר לבטל את הביטוח לנהג הצעיר ולהמשיך לשלם את המחיר של נהג וותיק יותר.

לסיכום, ביטוח רכב הוא תחום מורכב ומרתק המאפשר לכם לחסוך אלפי שקלים בכל שנה תוך ביצוע השוואה מקיפה בין הפוליסות. חשוב לבחון אם אתם יכולים להזמין את הביטוח באמצעות אפליקציה, להוסיף נהג וותיק וכן לזהות אילו הרחבות חשובות לכם על מנת ליהנות מכיסוי מקיף.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה זה באתר חרדי "לדוגמה כאשר החייל מגיע הביתה לחמשוש"?

עליך לדעת שאין דבר כזה אתר חרדי.
אם אתה באמת חרד את ה' אל תחזיק שום אפליקציה שכזו, אלא תלמד תורה ותעסוק בחסד כל היום.
העולם החילוני חדר לעולמנו אנו, וזוהי מלחמתנו להוציא או לתקן את הרוע מבפנים.
דורו של משיח…

אין שום בעיה להתגייס לצבא
וזה אפילו מצווה

למה לא מתייגים את הכתבה כתוכן מכירות של חברת הכשרה ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture