במצעדי מכירות כמו במוזיקה, יש להיטי מכירות שתוך תקופת זמן מעפילים למקום החמישי אח"כ לרביעי, שלישי, שני ו..."קבלו את המקום הראשון". ולפעמים יש להיט היסטרי שכולם מפזמים ומפזזים איתו בכל חתונה ובניגוד לסדר המקובל, הוא קוטף מיד את "המקום הראשון" טיוטה קורולה" לדוגמא...

את זה הוא עושה תוך שהוא עוקף מתחרה ראוי בפני עצמו ה"איוניק" של יונדאי, שאף הגדיל את מכירותיו השנה, אך הקורולה הגיע כאמור ראשון בטבלת המכירות עם מספר של 14.521 יחידות בשנת 2019.

לפני כשנה נחת כאן הקורולה בשלש גירסאות: סדאן קלאסית, סטיישן מרווחת והאצ'בק מרהיבה ביופייה. בשונה מהעבר שקורולה היא גירסת הסדאן ואואריס זה גירסת ההאצ'בק והסטיישן, כולם כעת נקראים "קורולה".

כל הגירסאות מגיעות שבקרבם מנוע 1.8 משולב עם הנעה היברידית וההבדלים הם בעיקר עניין של טעם והעדפה אישית. ההאצ'בק היא הגירסא הצעירה והנאה יותר שאף ניתן לרוכשה עם גג בצבע שונה, הסדאן הקלאסית שהיא גם הנמכרת ביותר ומצאה את עצמה בעיקר בחברות הליסינג. והסטיישן הפרקטית (שנקראת בישראל ספייס) שאותה העדפנו לקחת לנסיעת המבחן כי אנחנו אוהבים סטיישן בזכות השימושיות.

העיצוב החיצוני נאה והרמוני (ולא זהה בדיוק בכל הגרסאות) בטח בהשוואה לעיצובים העלומים של טיוטה בעבר. 

תא הנוסעים מאופיין בעיצוב נקי עם הנדסת אנוש שמתעלה אפילו על לקסוס. עיצוב נקי זה אומר שיש מסך מולטימדיה דובר עברית שיש בו את כל הפונקציות שצריך והוא עובד נפלא. 

בעולם שבו היצרנים נסחפים אחרי טרנדים ודוחפים את כל הפונקציות למסך אחד מרכזי, למרות שהם יודעים עד כמה מסוכנת כל ההתעסקות הזאת עם מסך מגע באמצע נהיגה. טיוטה מוכיחה שאפשר אחרת. הקורולה משווקת עם מתגים לצידי המסך, שני גלגלות לעוצמת השמע והתחנות וכמובן שבקרת האקלים הדו איזורית נותרה מחוץ למשחק הממוחשב וממוקמת מתחת למסך, זה נח לתפעול ובטיחותי יותר. 

בניגוד לידית הילוכים הקטנטנה שהתרגלנו לקבל ברכבים ההיברידים של טיוטה, בקורולה יש ידית הילוכים אמיתית וזה נחמד, ומה עוד יש בתא הנוסעים? בעיקר צבע שחור ומציק (בגירסת הסדאן ניתן לקבל גם צבעים בהירים שמשדרגים מאד את תא הנוסעים וחלון גג) אבל הסטישן שנתפסת לצערנו עדיין כרכב של פועלים אין אופציה כזאת.

מערכות בטיחות יש בשפע, בלימת חירום, אור גבוה אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית, ושמירת נתיב. חסר זיהוי שטח מת.  

תא הנוסעים מאחור מרווח ויש לשמחתנו פתחי אוורור.

באולם הנוסעים בחלק האחורי הלא הוא תא המטען הענקי יש לכם אופציה לאחסון של 600 שקיות חלב ואם תקפלו את המושבים תוכלו להכניס יותר מ- 1600 ליטרים של חלב 3 אחוז לשטיבל הקרוב של צאנז, רק שאני לא מקנא בכם אם אחד יישפך לכם בטעות…

ואיך המנוע? עם 122 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה, הוא בן לוויה מצוין לנסיעות ארוכות ונינוחות ופחות לנסיעות נמרצות, שם התיבה הרציפה משמיעה את קולה בשאון. וחוץ מזה אם רכשתם רכב היברידי אתם בטח רוצים לחסוך בדלק… אנחנו בנסיעה לא ממש רגועה הצלחנו להוציא 15 ק"מ לליטר.

מחיר : החל מ-134.000 ₪ לקורלה סדאן ו-139.000 לגירסת הספייס

לסיכום: החידושים בקורולה החדשה רבים הם, תא נוסעים בעיצוב נקי, מערכות בטיחות רבות, מערכת מולטימדיה מצוינת, ועיצוב חיצוני חדש ומעודכן. 

אז לא פלא שכ"כ הרבה ישראלים בחרו השנה קורולה.