הפעם הראשונה שנהגתי על הקודיאק הייתה מספר חודשים אחרי עלייתו ארצה, למי שזוכר, רק ברי מזל הסתובבו עם הקודיאק והשאר נאלצו להתמודד עם זמני המתנה ארוכים כדי לקבל את הרכב הנחשק.
מהאמור בכותרת לא נעשו שינויים קלים בקודיאק מאז הוצג, כך שלא תכננתי להתרגש יותר מידי…לרוע מזלו של הסקודיאק הוא הגיע בצבע אפור וביום גשום, כך שהגנים הפולניים שלי שנדחקים בדרך כלל בימי מבחן עלו ואתכנשו לכבודו.
"לא מבין את ההתלהבות, סה"כ זה סקודה, העיצוב שלו סתמי ואין כאן שום אבזור יוצא דופן שאין למתחרים שלו, הוא לא זול מהם ויש לו רק שנתיים אחריות"
גם תא הנוסעים לא מציג משהו מהפכני, הכל יושב בול והנדסת האנוש מדהימה, אבל אין בדיוק ממה להתרגש, לחלק מהמתחרים שלו יש מושבים בהירים, חלון גג, מושבי עור ואילו כאן מסתפק הקודיאק במושבי בד פשוטים כהים ובגג אטום.
אבל שעה אחרי זה ואי אפשר להקים אותי מהמושב, הוא כל כך נח וטבעי, אז למה לא להמשיך לנהוג עוד כמה שעות, ובכלל כ"כ נח לתפעל הכל ומערכת המולטימדיה פשוט פנטסטית, ומי בכלל צריך גג שמש בגשם הזה…מושבי עור? תתבשלו אתם עם זה בקיץ…
תכל'ס החיים הם לא רשימות אבזור, ואם תרצו גם לסקודה ישנם רמות גימור שונות במעט יותר כסף אבל היום אנחנו עם רמת הגימור אמבישן הבסיסית בהיצע (לציי רכב יש גם רמת גימור נמוכה יותר) ואליה אני אתייחס בעיקר בסיקור.
דברים שצריך לציין: בלם היד החשמלי ומערכת ה- START&STOP הם לזכרוני מהטובים שפגשתי עד היום. יש KEYLESS מלא, בקרת אקלים מפוצלת ופנסי ה-FULL-LED מרהיבים ונותנים מעט יוקרה לקודיאק ו…המצלמה האחורית מקורית ושמים לב לזה.
מאחור מרווח מאד, גם כאן המושבים נוחים, יש פתחי אוורור כמובן ולנוסע האמצעי תהיה בעיה בגלל תעלת ההינע.
השורה שלישית כמקובל בסגמנט מיועדת לנערים ואין פתחי מיזוג, תא המטען לא גדול וגם זה נורמלי ביחס למתחרים.
מאז הקודיאק הראשון לא עברו הרבה שינוים בשנתיים שחלפו, שינוים מינורים מצאנו בכיתוב סקודה מאחור שנמרח לאורך במקום הסמל שתמיד היה שם, לא מצאנו את מגיני הדלתות שבסקודה כ"כ התגאו בו והמנוע עבר שינוי, במקום ה- 1.400 סמ"ק הוא מגיע בנפח 1.500 סמ"ק, תיבת שבעה הילוכים ואותו הספק 150 כ"ס. מבחינת ההרגשה אין בו שינוי, בכיוון החיובי כמובן, הוא מרגיש חזק ומצוין ובמצב ספורט המצב הוא עוד יותר טוב, רק שצריך לציין שהקודיאק הוא רכב גבוה והוא לא בדיוק מתאים לנהיגה ספורטיבית.
בטיחות אקטיבית: יש בקרת שיוט אדפטיבית מצוינת, שמירה על נתיב מעולה ובגרסאות היקרות יותר תמצאו יותר אבזור כמו שטח מת במראות ועוד
אם הגעתם עד לכאן אתם מצפים להכרעה, וזה קל מאד! הסקודה טובה יותר ממתחרותיה ומציגה את החבילה השלמה והרהוטה ביותר.
מחיר לגרסה הנבחנית 182.000 ₪
יפה מאוד
מה עם צילום ונפח תא המיטען ?
מבחינתי מרכיב מרכזי בשיקול הדעת.
נפח תא המטען לא רלוונטי במספרים בגלל שהוא פשוט קטנטן
גודלו כמו כל המתחרות, קטן ולא שימושי למשפחות ברוכות ילדים.
אבל סקודה לא המציאה את זה.
תמיד זה היה כך אפילו במאזדה חמש וחברותיה
מה בדיוק מיוחד במערכת דימום התנעה או/ו בבלם יד החשמלי ?
רץ לקנות אחת כזו!!
לסיטרואן c4 פקאסו יש הרבה יותר מה להציע עם מחיר הרבה יותר זול.
רק הבעייה היא ירידת המחיר.
רכב אייכותי ומפנק.
התא מטען לא רע יחסית לקטגוריה, בטח יותר גדול ממאזדה 5.
מי שהשווה את הרכב לסיטרואן פיקאסו כנראה לא ישב מעולם בתוך סקודה בטח לא קודיאק.
מה מיוחד במערכת דימום התנעה? המהירות שבה הרכב חוזר לעצמו,
בלם יד החשמלי, נדרך פעם אחת ללא צורך להפעיל אותו בכל נסיעה
אני מבין מה הכוונה שהרכב מניע שוב בזריזות אבל האם זה מה שמיוחד בקודיאק??? גם ביונדאי i20 המערכת זריזה מאד…
ולגבי הבלם: לא הבנתי ואני גם לא אמור להבין מהאמור בכתבה שמדובר בבלם יד אוטומטי, אתה רק הסברת את זה
מה עם הונדה סיוויק החדשות אפילו לא כתבה אחת על הונדה באמת….
גם למה הכתבות פה אחת לחודשיים
למה פעם בחודשיים
אחלה רכב איכותי ומפנק
אחלה רכב!!!!!!!
רכב מגניב!!!!
למה לא צילמתם את השורה האחרונה?
פיקאסו מצויינת עם פתיחה נהדרת פגאש נהדר והרגשה קלה ולא של משאית כמו של זאת