מבחן רכב וולוו XC90

חוץ מאיקאה מה עוד עולה לכם לראש שאתם חושבים על שבדיה ועיצוב סקנדינבי. לא צריך לנחש שרכב השרים הנוסטלגי וולוו יהיה הראשון ואם כבר אז לקחנו את רכב הפנאי הגדול של החברה, ה- XC90

  • "ישראל זרק אותי למעלה ונפטר" העדות המזעזעת של בנימין

    תוכן מקודם

  • טעים להתחדש - שוקו תנובה באריזה חדשה! שוקו תנובה הטעים שכולנו מכירים, באריזה ומתכון חדשים!

    תוכן מקודם

  • 'דקות לפני השקיעה' כך נודע לליבי (25) שבעלה נהרג במירון

    תוכן מקודם

  • איך אספר לילדים שאבא נפטר? סערי קרויס בשחזור קשה

    תוכן מקודם

מאי 2015 מושקת בישראל ה­- XC90החדשה, אחרי שימוש של 12 שנה בדור היוצא. הרושם אדיר, הפער בין מה שהכרנו בוולוו לבין מה שעמד נוצץ באולם היה נוכח. זה לא דור חדש ל- XC90אלא עידן חדש בוולוו

מרץ 2020 10:30 אולם התצוגה של וולוו בהרצליה, העידן החדש הושלם, כל דגמי וולוו עם חתימת לד המעוצבים בצורת פטיש, וכולם דומים מאד, גם בחזית וגם בפתיחת הדלתות וכבר נמאס לי להשתמש במילים הרושם אדיר…

כנציג למשפחות מרובות ילדים אני מקלקל לנציג את החגיגה ומבקש להתחיל עם תא המטען ושורת המושבים השלישית, נראה שאין הרבה לקוחות כמוני… ושנינו מסתבכים בלפתוח את שורת המושבים האחרונה, אני לומד שני דברים חשובים, שתא המטען גדול ביחס למתחרים (640 ליטר!) וצריך שני אנשים כדי להקים את השורה הזו או יד גמישה במיוחד כדי ליצב את המושב בזקיפות כדי להושיב שם מישהו, אצל חלק מהמתחרים הקיפול פשוט חשמלי…

השורה השנייה מודולרית- כל מושב זז בנפרד וניתן לקפל ולהזיז בהתאם לצורך, יש כמובן תאורת לד ושלש יציאות מיזוג, לא משהו שפוגשים כל יום אם בכלל… המרחב והמרווח לימוזינה, במיוחד לכפות הרגליים. וגם… "תופים בבקשה!" לא צריך בוסטר לילד קטן, הוא מובנה במושב האמצעי ובלחיצת כפתור הוא חוזר להיות מושב רגיל.

השורה השלישית מרווחת וגדולה ביחס למתחרים, הכניסה אליה משני הצדדים ויש כמובן פתחי מיזוג (תגידו יכול להיות שמישהו בוולוו עכשיו מגרד את הראש ושואל מי זה הדתי הזה שקיבל את האוטו ובוחן אותו כאילו מדובר במיניוואן…)

מרץ 2020 10:45 הנציג מגיש לי את השלט המהודר ומחתים אותי על טופס אחריות. בחניון מחכה לי  XC90 בצבע כחול יחודי. העיצוב של ה-XC90 מבטא את המהפכה של וולוו, יופי מאופק ומרשים. רכב המבחן שלנו הגיע בגירסת R-Design שמציגה מראה קרבי יותר וחד יותר, מאחור ישנו הומאז' קטן לדור הקודם.

תא הנוסעים מדהים. אמנם בגירסא הזו יש יותר מידי שחור כולל הגג אבל לא חסר גירסאות בהירות ויוקרתיות. יש כמובן את המסך האנכי שמקפל בתוכו את כל הפונקציות של הרכב ותיפעולו שיקבל את הציון 8, לא בגלל שהוא לא טוב, אלא בגלל שהוא כ"כ מעניין עד שאתם עלולים לשקוע בתוכן שלו גם שאתם בנהיגה… ונכון שהמון יצרנים עושים את זה כבר, ועדיין.

לפני שנדבר על האיבזור אספר לכם על פיצ'ר מקסים שאף פעם לא פגשתי, וו גרירה מתקפל חשמלית!

ועכשיו ברשותכם נעבור למחלקה הראשונה, אני מתכוון לתא הנוסעים. איכות החומרים מעולה, המושבים נוחים וחובקים, העור לא רק על המושבים וההגה אלא גם הדשבורד והדלתות, יש מצלמה 360 מעלות ומערכת השמע מבית הרמן קרדון מגיעה עם 15 רמקולים!  אבל מה שתפס אותי בעיקר ואת זה גיליתי רק אחרי יום שהרכב היה אצלי, זה הבידוד (קונטציה לא משהו בתקופה הזו, אבל הכתבה הזו תישאר באתר גם אחרי שקורונה תישאר רק בירה)

כדי להבין מהי מכונית יוקרה עם בידוד איכותי, תדמיינו לעצמכם את רחובות מאה שערים בשושן פורים, מסביב נופלים כל העת שיכורים שטעמו קצת יותר מידי יין זול, ואנשים שהולכים עם בוקסות על גלגלים ולא מפעילים אותם. רגע למה הם לא מפעילים אותם? ואיך למרות הכל אנשים רוקדים ומפזזים סביבם. אז זהו שהחלון פשוט היה סגור ולא שומעים כלום, וברגע שהבנו את זה וקצת באיחור…התחלנו להבין שיש לפחות סיבה אחת שאנשים רוכשים רכב יוקרה במחיר של מעל חצי מיליון ₪.

11:00  אני מקפל את הכבל החשמלי ומניח אותו בתא המטען. ה- XC90 מגיע עם מנוע בנפח 2.000 סמ"ק שמפיק 302 כ"ס וזה יפה בהתייחס לזה שיש לו רק ארבע צילינדים, אבל יש גם מנוע חשמלי שיש שני דרכים למלא אותו ולקבל עוד 87 כ"ס שביחד מתקבל  כח של נמר רעב. הראשונה זה להגיע על בטן מלאה, דהיינו להטעין בעמדת טעינה ולקבל כח עליון או יכולת לנוע עד 35 ק"מ ללא טיפה אחת של דלק, ויש דרך נוספת היברידית לחלוטין שמזרימה כח לבטריה עפ"י הבלימות שלכם. ל-35 ק"מ לא הצלחנו להגיע, כי ככה זה עם אנשים שאוהבים ללחוץ…

למחרת, אחרי שבילינו עם כל המשפחה ונשארנו לבד, העברנו למצב "כח" וכך ללא טיפת חשמל ועם חלון שהוא מעט פתוח גילינו שהוא יודע להיות ספורטיבי וקשוח כשצריך ורק נותר לנו להצטער שגילינו את זה כ"כ מאוחר…

בטיחות אקטיבית יש בשפע כי זו וולוו והיא חתומה על חלק גדול מאיבזרי הבטיחות שאנו מכירים כסטנדרט כמו למשל ההמצאה של חגורת הבטיחות.

רשימה חלקית: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב שפגשתי טובות ממנה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה לשטח מת, מערכת שמזהירה על תנועה חוצה מאחור, ותצוגה עלית.

מחיר: החל מ- 540.000 ₪ עד ל-600.000 ₪

סיכום: בענף הרכב, חמש שנים זה הזמן שבו זקוקים לעדכון הרכב ומערכותיו, ה- XC90  לא ממש צריך את זה.  הוא הדהים אותי שפגשתי אותו לפני 5 שנים והרושם האדיר ( זוכרים..) לא מש ממני למרות השנים שחלפו.

 

18 תגובות

שכויח על ההודעה שוולוו זה רכב טוב, מאוד מרגש…
תגידו לי יש לכם זמן לשטויות?עם ישראל זקוק לרחמי שמים עצומים, אבל העיקר שוולוו הוא רכב מגניב…
תתבישו לכם

דדדדדדדדדדדדדדדדדדדדיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי-נו באמת,
עד שאנשים טובים רוצים לעשיר לכן את אינטליגנציה ולדבר על משהוא חוץ מקרונה אתן כך כותבות……………… אתן רוצות תכתבו שזה לא מעניין אותכן.

חזק חני וריקי

כל פעם שעולה כתבת סקירה על רכב יש את המשועמם שזה לא מתאים לו, אז חברים יש לי חדשות אתם לא חייבים להכנס ולקרוא, יש אנשים שזה מעניין אותם ונהנים מאוד, ומי שכל כך חרד לביטול תורה קשה להבין מה יש לו לחפש באתר אינטרנט…

באמת הגיע הזמן שכל המתחנחנים האלה יעברו למדור השיעורים ויעזבו אותנו בשקט
יאלה נמאסתם

יפה מאד. ואולי פיספסתי אבל לא כתוב מילה על נוחות ואיכות הנסיעה שזה הדבר העיקרי שמייחד את הרמה הגבוהה יותר במותגי פרימיום.

אחלה כתבות

הוולוו הזאת מושלמת אבל המחיר גבוהה יחסית לתמורה,
למשל לקסוס rxl שלא נופלת ממנה בכלום עולה 15000 פחות ,
ועוד הרבה רכבים כמו אינפניטי ,
בקיצור – מיועד למי שיש לו הרבה כסף מיותר

מי שיש לו בעיה עם הכתבות שלא יקרא אותם. פשוט וקל.
אני למשל מאוד נהנה מהכתבות על רכבים….

בתור אחד חדש באתר.. מאוד מעניין ומוגש בצורה יפה.. אם אפשר יותר כתבות של רכב מכל סוג שהוא.. תודה מראש.

בארה"ב הוולוו הזאת עולה קצת פחות ממאה אלף דולר וזהו

בא לי גם

איזה רכב מגניב!!!!

מפואר

רכב מגניב!!!!!!?

לישראל. הנוחות נסיעה של הוולוו מאוד נוחה אפשר לקבל אותו עם מתלי אוויר בתוספת 3000 שקל, גם קחו בחשבון את "ההנדסת אנוש" הגרוע שהכול דרך המולתימדיה אבל בסופו של יום מדובר ברכב מהשורה הראשונה יותר מהאינפיניטי qx60 והלקסוס rxl כי אותם מקבלים עם איבזור בסיסי את הוולוו מקבלים עם עיסוי במושבים, ואגב הוא לא 4*4 תמיד בגירסה החשמלית רק שהחשמל נכנס לפעולה הוא מניע את הגלגלים האחוריים, ובפועל הוא עושה 10 ק"מ ואפילו 6 ק"מ בנסיעה הגרסיבית, וה"407 כ"ס המוצהרם" מאוד חלשים עם הכובד ותחת עומס המנוע הדיזל הוא חסכוני והעדיף

ישן כבר על הכביש

למי שיש כסף זה הרכב

Comments are closed.

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

דילוג לתוכן