נסיעת מבחן – ברלינגו חדש

דור חדש של סיטרואן ברלינגו נחת בישראל, ויש לו הצעה מעניינת למשפחה המורחבת

אם יש רכב שצברתי עליו עשרות אלפי קילומטרים במצטבר במהלך השנים זה הברלינגו, ותמיד אהבתי את פשטותו, השימושיות שלו ובעיקר זה שתמיד ניתן למצוא בו מקום לכל דבר שצריך, חיכיתי להזדמנות שנוכל לבדוק אותו בנסיעה משפחתית, ויצאנו לדרך בגירסה הארוכה עם שבע מושבים.

ברלינגו נולד ב-1996 ונמכר מאז ביותר משלשה מיליון עותקים בעולם (ו-60.000 בישראל). הברלינגו היווה קפיצת מדריגה בהתייחס ל-C15 שאותו החליף. מאז כבר חלפו מספר דורות ואנחנו כאן עם הדור החדש.

הברלינגו מגיע בשני גדלים. סטנדרט ולונג, שלשה הספקים למנוע וברמות איבזור שונות, למבחן קיבלתי את הדגם המאובזר בגירסת הלונג.

ברלינגו החדש קצת מבלבל, העיצוב שלו הוא המילה האחרונה כמו בכל הקו של דגמי סיטרואן וממש לא דומה לרכב מסחרי, יש את המעוינים המוכרים ואת שתי קומות הפנסים ועם הפסים על הגג הוא נראה יותר רכב פנאי ממסחרי. גם בפנים עם שילוב צבעים של שחור וטורקיז במושבים ובדיפוני הדלתות, מסך מולטימידיה שמונה אינטש זה לא ממש מזכיר רכב מסחרי.

שמגיעים לרשימת האיבזור ואיכות החומרים (גבוהה ועמידה, אבל הפלסטיק קשיח ולא משהו שתמצאו ברכב נוסעים) נזכרים שעדיין שמדובר ברכב עבודה.

יש מפתח עם שלט אבל אין כניסה ללא הנעה, המושבים נוחים והמפתן רחב אבל אין משענת יד לנהג, יש בלם יד ענקי אבל לא אוטו-הולד, מערכת המולטימדיה דוברת עיברית, מתחברת לאפל קאר ואנדרואיד אוטו, מקריאה מסרונים והתפעול שלה בעברית מצוינת אבל אין מצלמת רוורס… הבנתם את הקטע, שדרוג עצום לברילנגו אבל עדיין לא משפחתית.

מילה טובה על כפתורי השליטה של המיזוג שמוקמו מתחת למערכת המולטימדיה אבל לא בתוכה, לוח המחוונים ומחשב הדרך קריא ופשוט אבל סובל משיקוף.

בא נסגור רגע את עניין המרחבים של הברלינגו. בכל מה שקשור למרחבים הברלינגו יכול להתחרות במיניוואנים אמריקאים שזה אומר שגם בשורה השלישית יש שני מושבים אמיתיים עם מרווח רגליים של מבוגרים ונשאר אפילו מקום למטען.

בשורה השנייה ישנם שלשה מושבים לשלשה מבוגרים, עם מרווח כתפיים מצוין ומקום לאנשים גבוהים במיוחד, אבל אין חלון רגיל שנפתח ואין פתחי מיזוג, בהתחשב בזה ששטח החלונות גדול, יש לנו בעיה לא פשוטה בקיץ הישראלי.

הברילנגו הוא קודם כל רכב עבודה עם יכולת העמסה. בשביל לבחון את זה קיפלנו את שני המושבים של השורה השלישית שמתקפלים בקלילות וניתן גם להסירם אם רוצים משטח ישר ואז נכנסו לבית דפוס והעמסנו על הרכב 1000 סידורים! ומבלי שקיפלנו את מושבי השורה השנייה, הנסיעה אם רציתם לדעת לא שונה במיוחד למרות תוספת משקל של מאות ק"ג וזה מרשים מאד.

ואגב קיפול המושבים בשורה השניה קליל ויוצר רצפה שטוחה ללא גיבנת שיוצרת משטח העמסה עצום.

הברלינגו מגיע סוף סוף עם תיבת הילוכים אוטומטית כסטנדרט, התיבה עצמה מעולה, יש לה כמו לרכבי ספורט משובחים שמונה יחסי העברה והוא מיוצרת ע"י איסין היפנית.

הברלינגו לונג ארוך ב-35 ס"מ מאחיו הרגיל והוא קרוב מאד למידותיו של אחיו הגדול הג'אמפי ולמרות זאת כמקובל ברכבי הקונצרן הצרפתי יש לו מנוע דיזל צנום בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס. המנוע שקט מאד ונינוח, וכאמור הוא סוחב היטב גם תחת עומס גדול.

צריכת הדלק מרשימה מאד עם נוהגים בעדינות. כמעט 23 ק"מ ליטר וזאת עם שבעה נוסעים! וזה בתנאי שתנהגו רגוע במהירות קבועה, בימים אחרים של המבחן שתפעלתי בנמרצות את המשוטים שמאחורי ההגה ולא ממש ליטפתי את דוושת התאוצה ירד הנתון הזה לחצי.

עוד משהו טוב שקיבלנו בדור החדש, בטיחות אקטיבית. כן בקרת סטיה מנתיב, עם תיקון אקטיבי, התרעה על התנגשות ועוד, בקרת שיוט אדפטיבית עדיין אין.

נוחות הנסיעה כיאה לרכב צרפתי ולמסורת של הברלינגו הרכב רך ונח מאד.

סיכום: הברילנגו החדש הוא קפיצת מדרגה של סיטרואן שמחייב מעתה את סגמנט המסחריות. הוסיפו לכך אמינות יוצאת דופן, צריכת דלק נמוכה, מקום עצום לכל מה שאתם צריכים ויכולת הובלה של שבעה מבוגרים במחיר של 170.000 ₪ ומדובר כאן על כלי שיכול להיות שיקול לרכישה גם אם אתם לא זקוקים לרכב מסחרי. בהחלט אלטרנטיבה מעניינת גם למשפחה.

6 תגובות

ממש לא רכב אמין. חיוב מוסכניק אמין לצידך עם הרכב

זה אוטו אוטו. מי שיש לו ילדים יודע שהוא צריך סוג של רכב עבודה

רוב המכוניות נקנות עי החברה לעובדים. הם לא ישלמו כזה מחיר לעובד

רכב מוצלח
הבעיה שעולה יקר
ומחיר יורד בטירוף

רכב נהדר נסיעה על הכיפאק ומשטח ענק, חסכוני בטירוף
צריך עוד משהוא?

סוף סוף זה צרפתי ויש גם רנו באותו סטנדרט

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *