נסיעת מבחן – מאזדה CX5

מאזדה CX5הפך אחרי מתיחת הפנים האחרונה לאחד הרכבים היפים ביותר בקטגוריה, האם זה אומר שהוא גם הכי טוב? יצאנו לבדוק

עיצרו לרגע, הביטו ב- CX5של מאזדה, אחד מרכב הפנאי היפים בקטגוריה, עם הפנסים הצרים, פנס הערפל הפצפון, הניקל המנצנץ והצבע אוי הצבע האדום העשיר הזה.

תוך כמה שנים נשכח שמאזדה הייתה מלכת המכירות, היום כך זה נראה לא ממש חשוב להם שם במפעל הקטן ביפן, ואם יש משהו שחשוב להם מעבר לאמינות, זה כנראה שכולנו נוכל לחבר את מאזדה עם עולם מכוניות הפרימיום ונשכח שמאזדה בנתה פעם מכונות עממיות…

אנחנו עם הגירסא הבסיסית. פתיחה נעשית בלחיצה על השלט, וואו איזה יפות כורסאות העור הבהירות ובכלל הנדסת האנוש, המושבים הנוחים, האיבזור העשיר, תשמעו חבר'ה זה כבר לא מאזדה שלש מהשכרה, זה חתיכת פרימיום.

המסך במרכז לא ענק אבל הפעלתו ע"י גלגלת בין המושבים היא אחת ההברקות הטובות בתעשייה וכמובן הכי טוב מבחינה בטיחותית.

המושבים מאחור מעולים יש פתחי מיזוג אבל אין גג נפתח, תא המטען סביר, אבל מה שתופס את העין זה הכיסוי הנגלל שעולה יחד עם הדלת ואיך לא חשבו על זה קודם.

המנוע נטול טורבו וזה אומר שתצטרכו ללחוץ ממש חזק כדי להרגיש את חוזקו, האם זה טוב, במאזדה מספרים לנו שהוא ותיק אבל אמין מאד ולמי שאוהב כח יכול לשדרג לגירסת 2.5 ליטר החזקה יותר והיקרה יותר.

בטיחות אקטיבית: כבר מגירסת הבסיס תקבלו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטיה מנתיב, תאורה מסתגלת, החלפה אוטומטית של אור גבוה. ברמות גימור גבוהות יותר, יש גם מערכת לאיתור שטחים מתים, בלימה לאחור ועוד.

כל היופי הזה נמכר ממחיר של 170.000₪. אז איפה הקאץ' אתם שואלים?

אין כאן קאץ', זה פשוט עניין של תהליך, מאזדה העולמית עוברת תהליך של מעבר מרכב עממי ליצרן פרימיום, ותהליך ההתייקרות מגיע בהדרגה, מי שצפה בהצגתה של המאזדה שלש החדשה לפני מספר חודשים יודע שהיא אחת המשפחתיות היקרות בישראל. ואם ניתן להעריך זה מה שהולך להיות עם שאר הדגמים של מאזדה.

בינתיים ה-CX5 לא מאד יקר. ברור שהוא יותר יקר מיונדאי וקיה, אבל יש לו ערך מוסף ששווה לבדוק אם אתם רוכשים רכב פנאי.

ועוד משהו שחשוב לצין, מאזדה היא גם מותג אמין מאד שמבוקש מאד גם כיד שנייה.

לסיכום, מאזדה CX5 הוא כמעט רכב הפנאי הטוב ביותר, הוא בוודאי היפה ביותר והמשתלם ביותר.

3 תגובות

איזה אוטו….
איזה פינוק…
השאלתי מחבר CX5 חדשה ונהנהתי מכל רגע
ממש מושלם
לא יודע אם שווה את מחירו – לא אני שילמתי

להגיד בזלזול שהמנוע "נטול טורבו" זה לא מדויק, מדובר במנוע בטכנולוגיה קצת שונה ממנועי בנזין רגילים שמשתמשת בנפח גבוה יחסית (2 ליטר במקרה הזה) ועדיין להיות חסכונית בדלק,
לא הבנתי את כותב השורות כשהוא אומר שצריך ללחוץ את המנוע כדי להרגיש את חוזקו.

זה שאין מנוע טורבו זה לא זלזול
זו עובדה!

נפח של 2 ליטר, אינו גבוה יחסית
זה סטנדרט לגמרי
( יחסית למה?)

שורה תחתונה המנוע לא ממש חזק
ובגלל שמדובר במנוע אטמוספרי צריך להגיע לטורים גבוהים כדי להגיע למומנט שלו.
זה הכוונה שצריך ללחוץ חזק את המנוע.

ואם היה כאן מנוע טורבו חזק, מאזדה הייתה מוכרת עוד אלפי יחידות בשנה
הרכב הזה פנינה ורק המנוע הזה קצת משבש את החגיגה

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *