נסיעת מבחן – סקודה סקאלה

בסוף שנת 2018 התרחש כאן אירוע שנחשב היסטורי בעולם הרכב, לראשונה בישראל נערכה השקה של רכב חדש. לאירוע הוטסו מאות עיתונאים מרחבי העולם ובטקס מרשים הוצגה הסקאלה באולם "טרמינל" בפתח תקווה בחשיפה ראשונה

שנה וחצי מאוחר יותר אני מתייצב ברחוב הלח"י בבני ברק, העילה היא הגעה לישראל של הסקאלה ספורט, הדגם ברמת הגימור הגבוהה ביותר ובמנוע 1.5 החזק בהיצע. (יש כמובן רמות גימור נמוכות יותר בעלות שמתחילה ב-117.000 ₪ ועם מנוע ליטר, שאותם כנראה תראו קצת יותר על הכביש מאשר את סקאלה ספורט).

לפני שנדבר על העיצוב המדהים בואו נברר קודם לאיזה משבצת משתייכת הסקאלה ואני לא ממש בטוח עד לרגע זה שהצלחתי.

הסקאלה מחליפה את הראפיד והספיסבק שנמצאים בקטגוריה אחת לפני המשפחתית הקלאסית, מצד שני סקודה תמיד ידעה לתת יותר בכל קטגוריה, כך הסופרב יותר גדולה מהפאסט, האוקטביה יותר גדולה מהגולף וכך הסקאלה נמתחה למידות של קטגוריה מעל.

ברמות הגימור הבסיסיות הסקאלה אכן מתומחרת במחירים מותאמים לסגמנט, אבל הסקאלה "שלנו" עולה קצת יותר מ140.000 ₪ שזה קצת יותר ממחירה של גולף או לאון חדשה, לכאורה אין לה סיכוי? אז זהו שלא בדיוק…

רגע אחרי שראיתי את הסקאלה ציינתי לפני שכזו סקודה לא רואים כל יום, גם המאבטח של תחנת הרכבת שעזב את העמדה כדי להגיד לי שאפעם הוא לא ראה כזו סקודה, רק אציין שהיא הגיע בצבע לבן, ובצבעי כחול או ירוק זו בכלל "הופעה"

מלפנים יש לנו תאורת פול לד עם קוים חדים וסבכה מושלמת ובלי הצורך של סקודה לעצב איזה פנס מתחת לתאורה הראשית כמו שראינו בקאמיק, קארוק קודיאק מה שהפך לאופנה גם ביונדאי וסיטרואן, אז שבסקאלה אין את זה ומאד אהבתי.

עדיין עוסקים בעיצוב. יש לנו גג זכוכית כהה, כנף שחורה שפוגשת חלון אחורי כהה שמסיימים הופעה עם פנסים דקים ואיתות מטייל ויחד עם פרופיל צד שמזכיר אאודי, ועם גלגלי 18 עם שילוב צבעים ומראות מחודדות יש לנו את הסקודה הנאה ביותר, כן אסתכן ואכתוב באתר חרדי, אפילו יותר מסופרב…

יש כאן קטע עם הכהה, מבפנים שחור מידי אבל מעוצב סקודה, עם הנדסת אנוש מושלמת מצוינת, מסך ענק שכולו אבל ממש כולו בעברית, לוח מחוונים דיגיטלי שפעם היה רק באאודי ועכשיו כבר אפשר לקבל אותו כבר בסקאלה וזה יופי…

בסעיף "לא הכל מושלם", נציין את בלם היד הלא חשמלי, בקרת האקלים מצוינת, רק למה מישהו חשב שזה קול לשים את המאוורר בתוך מסך המולטימדיה… חסר כאן טעינה אלחוטית לנייד ולקינוח נביע תמיהה למה כניסת USB זה רק למי שיש טייפ C ?

יש מושבי ספורט נוחים ומאד חובקים (כיוונון ידני…), תאורת אווירה, מצלמה אחורית מקורית, גג פנורמי ענק, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, כניסה והנעה ללא מפתח, דוושות אלומיניום, ועוד

המושב האחורי ממשיך את האווירה, אהבתי את המעויינים על בד המושבים וגם כאן יש להם תמיכה צידית. התאורה האישית היא לד והגג הפנורמי מכניס אור ומרחב וגם קצת חום…

שני אנשים יוכלו לשבת כאן כי בפועל יש רק שני מושבים גם בגלל התצורה שלהם וגם תעלת ההינע הענקית. פתחי המיזוג חשובים וגם כאן יש רק טייפ C

תא המטען לכאורה הוא "רק" 429 ליטר אבל תמיד בסקודה איכשהו התחושה שהיא יותר מרווחת, פתיחת תא המטען לא חשמלי, אבל תמיד כיף לפגוש את הפנסים מאחור…

בטיחות אקטיבית: יש בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת שיושבת על המראה ולא בתוכה שזה הרבה נוכח מאשר הנקודה הקטנה שיושבת בתוך המראה כמקובל אצל רוב יצרני הרכב. בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת נפלא רק חבל שהיא מתנתקת אחרי עשר שניות, מה שלא מאפשר להתנהל איתה בפקקים.

עכשיו הגענו לדובדבן בקצפת הלבנה הזו, רמת הגימור נקראת "ספורט" והגיע הזמן לבדוק האם זו שם של רמת גימור שמקובלת אצל יצרנים שונים, או משהו אמיתי. ואם יש סיבה שחיפשתי הזדמנות לנסוע לסידורים זה בזכות חווית הנהיגה של הסקאלה.

נתחיל במספרים המנוע הוא 1.5 ליטר שמפיק 150 כ"ס, מנוע שתפגשו במגוון רכבי פולקסווגן אאודי סיאט, אבל איכשהוא כאן הוא ממש נמרץ, אם רוצים כמובן… כי תמיד יש מצב אקו שמאלחש את הנהיגה ויתרום לחשבון הבנק שלכם, אנחנו הצלחנו להוציא ממנו 15 ק"מ לכל ליטר.

יש את תיבת שבעה ההילוכים של פולקסוואגן והתאוצה למאה קילומטר אורכת 8.3 שניות. הנתונים מצוינים, אבל כמו תמיד הסיפור זה התחושה והיא ממש טובה, לא משנה אם אתם בעיר או בכביש בינעירוני, תמיד בעיטה בדוושה או הורדת כמה הילוכים מאחורי ההגה מטיסים את הסקאלה קדימה וגם את הדופק… הוסיפו לכך רכב שנדבק לאספלט עם יציבות של רכב ספורט ויש לנו תשובה האם השם הולם אותה.

בסופו של יום יש כאן בהחלט שאלה האם אנשים שיכולים לרכוש גולף ברמת גימור בסיסית אבל עם מסורת של 40 שנה או סקאלה חדשה שמאובזרת עד מעל לגג… לא עשינו כאן מבחן השוואתי אז אין כאן תשובה, אבל עצם השאלה היא תעודת כבוד ענקית לסקודה על התעוזה.

11 תגובות

רציתי לדעת
האם הגיר הרובוטי של סקודה הוא זהה לגיר הרובוטי של טויוטה קורולה שנת 2008/9?
זאת אומרת- האם כשאני מתניע את האוטו הוא מתחיל לנסוע כמו כל גיר אוטומטי או שצריך ללחוץ על הגז?
וכשעצרתי בעליה והעברתי את הרגל מהברקס לגז , הרכב מדרדר אחורה כמו בגיר ידני?

תכלס
כתבות יפות ואכותיות
תענוג להכנס למדור רכב
תודה רבה

תגובה למתעניין

קורולה שאתה מדבר זה חד מצמדי ולכן יש תופעת הדרדרות

בסקודה זה דו מצמדי ולכן אין את זה

כיום נדיר למצוא חד מצמדי ברכב אולי יונדאי i10 החדשה יש לה את זה

גיר בעל 7 הילוכים מתכון לתקלות

אני שמעתי שהגיר של סקודה מחזיק מקסימוםי חמש שנים

ממש לא הגיר הרובוטי של סקודה הרבה יותר משל טועוה קורלה רובטית עובדה שטויוטה הפסיקו לייצר קורלה רובוטית כי הגיר היה לא יוצלח כמו שציינת מה שאין כן בסקודה מדובר בגיר רובוטי בעלת שני מצמדים כך שלא מרגישים כל כך את העברת ההילוכים וגם הרכב מדרדר פחות שעוזבים הברקס

תתחילו לפרסם כבר על טיוטה סיינה!!!

טיוטה סיינה אינה מיובאת באופן סדיר לישראל.

ולכן לא נראה לי שהם יכולים לעשות על זה מבחן

סקודה לא מחזיקה יותר משנתיים

תודה לכל העונים
אך על השאלה הראשונה שלי לא עניתם.
האם בגיר של סקודה צריך ללחוץ על הגז או שברגע שמורידים את הרגל מהברקס האוטו מתחיל לנסוע ?

למתעניין, צריך ללחוץ קצת על הגז כדי להתחיל לנסוע.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *