בשורה לאמהות: הכנסת אישרה הארכת חופשת הלידה

מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק שמטרתה להאריך בהדרגה את תקופת הלידה וההורות בגינה משתלמים דמי לידה מ-14 שבועות ל-16 שבועות • עוד כוללת הצעת החוק הקלות ליולדות, כאמור, ובהן לסטודנטיות, והנחה במעונות יום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה

כתבות נוספות בנושא:

ישראל 2019: מגמות שיפור לצד אתגרים שהממשלה הבאה תצטרך להתמודד איתם
סקר: אם את עובדת במקום עבודה חילוני, האם חווית אפליה על רקע דתי?
"שכלית או רגשנית?!" מבולבלת? הפוסט שיעשה לך סדר
סלט עגבניות חריף קל להכנה

בשורה לאמהות: ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (רביעי) את הצעת החוק להארכת חופשת לידה בשבוע. ההצעה, שקודמה על ידי שר האוצר משה כחלון יחד עם חברי מפלגתו מכולנו, קובעת גם הקלות נוספות ליולדות.

לאחר מכן, אישרה מליאת הכנסת את ההצעה בקריאה טרומית עם 54 תומכים וללא מתנגדים. הצעת חוק דומה הוגשה על ידי חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני, והיא אושרה במקביל.

לפי ההצעה, חופשת הלידה תוארך ל-15 שבועות עוד השנה. בעוד כחצי שנה תיבחן האפשרות להארכה ל-16 שבועות בתשלום. ההצעה תחול גם על נשים שכבר החלו את חופשת הלידה שלהן.

בדבר ההסבר לחוק נכתב: "תוספת של שבועיים לתקופת הלידה וההורות, תעניק לתינוק מעבר קל יותר למוסדות לגיל הרך ותחושת ביטחון. כמו כן, הארכת תקופת הלידה וההורות תצמצם את מספר המקרים בהם נשים פורשות מהעבודה בשל קשיים במציאת סידור מניח את הדעת לתינוק.

"על כן מוצע להאריך את תקופת הלידה וההורות לגביה ישנה זכאות לתשלום דמי לידה מ-14 שבועות ל-16 שבועות בהדרגה, ובכך לסייע למשפחות המעוניינות בכך לשהות עם ילדיהם שבועיים נוספים בטרם שילובם במוסד לגיל הרך".

חופשת הלידה בתשלום בישראל נמשכת 14 שבועות, שבמהלכן זכאית האימא לדמי לידה בהתאם להכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. לאחר מכן רשאית היולדת להאריך את חופשת הלידה בשישה חודשים נוספים – ללא תשלום. הפעם האחרונה שהוארכה תקופת החופשה הייתה במאי 2007, כשעד אז נמשכה 12 שבועות.

עוד כוללת הצעת החוק הקלות ליולדות, כאמור, ובהן לסטודנטיות, והנחה במעונות יום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה לחצי שנה.

שינוי נוסף הוא השתתפות האבות בתקופת חופשת הלידה, כשכיום רק 0.4% בקרב האבות מנצלים את האפשרות לנצל את החופשה. במסגרת הצעת החוק תבוטל ההתניה של מינימום שלושה שבועות חופשה לאב, ותצומצם למינימום שבוע.

עם אישור החוק אמר חבר הכנסת אורי מקלב במליאת הכנסת "זוהי הצעת חוק חברתית ממעלה ראשונה ולאור כך ראינו חובה בסיסית לפעול לאישורה, אין ספק כי מצב הקיים שלא נשמרו לנשים אשר האריכו את חופשת הלידה את זכויותיהן הוא עוול ובהצעת חוק זו באנו לתקן את המצב הדרקוני והפוגעני הנוכחי, זכויות אלו מגיעות לנשים בזכות, מה תועיל חופשת הלידה אם לא נעמיד לרשותה של האם ביטחון כלכלי על מנת שתוכל להאריך את החופשה בלא לשאת בעול הכלכלי".

כחלון התייחס בתחילת השבוע להצעה ואמר כי מדובר בהקלה על ההורים העובדים. "אנחנו ממשיכים במאבק על שיפור רמת החיים של ההורים והאזרח העובד בישראל. רק בשנה האחרונה הפחתנו את מס ההכנסה, הוספנו שני ימי חופשה לכל עובד, הגדלנו את קצבאות הילדים ופתחנו תכנית חיסכון לאומית לכל ילד. הארכת החופשה היא צעד מבורך ובשורה עבור כל האמהות והאבות. נמשיך במאבק ביוקר המחייה, בצמצום הפערים החברתיים ובפעולות שיגדילו את רווחתם של כלל העובדים בישראל".

ח"כ רחל עזריה אמרה: "לקחתי על עצמי לעשות סדרת חוקים שיקלו על הורים לילדים קטנים. הפוליטיקה הישראלית היא הרבה פעמים מאוד מגזרית, אנחנו דאגנו לכולן לא משנה מי הן ומאיזה מגזר, ולכן רבע מיליארד ₪ שזה המון כסף תורגם לשבוע. זו הפעם השנייה מקום המדינה שמאריכים את חופשת הלידה בגלל העלויות.

אחת הסיבות להארכה היא שכהורים לילדים קטנים אנחנו סוג של אוכלוסייה שקופה. אנחנו השדרה המרכזית של הכלכלה הישראלית ובקושי מחזיקים את הראש מעל המים ולבוא ולעשות לובי בכנסת זה כמעט בלתי אפשרי. אני מאוד מקווה שנשלים את החקיקה בהקדם האפשרי", אמרה עזריה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממתי זה תקף בחוק מאיזה תאריך??

מתאריך 01.01.2017 הוארך ל-15 שבועות

האם משהו יודע על הארכת חופשת לידה מה 1.1.18 ל16 שבועות?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture