האם הסכם עד המדינה עם ניר חפץ מלמד על חולשת הראיות נגד נתניהו?

בכיר לשעבר ביאח"ה מעריך: "החסינות המלאה שקיבל חפץ מלמדת שאין למשטרה חומר רב נגדו. לתחושתי, הוא הולך לספק הרבה מאוד מידע על שרה נתניהו ולא על בנימין נתניהו" • ח"כ מיקי רוזנטל: "בשביל להכשיר את חפץ מכרו לעיתונאים פרשיות ביטחוניות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסכם עד המדינה שנחתם עם ניר חפץ מעסיק גם הבוקר את המערכת המשפטית, התקשורתית והפוליטית. לצד ההערכות שנשמעות בפעם-המי-יודע-כמה ש"הפעם מדובר בעד מדינה שיוביל בוודאות להפללתו של נתניהו", יש מי שרואים בפרסומים השונים ובאופי ההסכם שנחתם עם חפץ סימן לכך שמצבו המשפטי של נתניהו אינו בעייתי כפי שמציירים זאת.

עו"ד רמי תמם, חוקר בכיר לשעבר ביאח"ה, אמר הבוקר בראיון ל'רדיו ללא הפסקה': "ניר חפץ היה החוליה המקשרת, קשה לי להשתחרר מהתחושה שהוא הולך לספק הרבה מאוד מידע על שרה נתניהו ולא על בנימין נתניהו. הוא היה השליח שלה, היכולת שלו לומר מה חשב נתניהו באותה עת היא מוגבלת".

לדבריו, "העובדה שהוא קיבל חסינות מלאה מהמשטרה מעידה על כך שלא היה למשטרה חומר רב כנגדו. יש כמה סיבות להחלטה להחזיק אדם במעצר, או שהוא מסוכן או שישנו חשש שהוא יברח או שיש צורך במעצר לנקיטת הליכי חקירה. אני לא יודע אם רצו לשבור אותו, זה מתאים למשטרים אחרים ולא למשטרה שלנו. ישנם המון מניפולציות שניתן לבצע על אדם כשהוא במעצר, לא מענישים אותו ולא רוצים ברעתו, אלא רוצים להגיע לחקר האמת".

באשר למצבו של נתניהו בכלל התיקים טען תמם: "אני חושב שהמלצות המשטרה בתיקים 1,000 ו-2,000 היו מהירות מידי. אינני חושב שזה מגובה בתשתית ראייתית לשוחד. לדעתי ישנה בעיה בקשר הסיבתי. תיק 4,000 הוא תיק שונה, בו התמורה היא ברורה הרבה יותר. מאוד קל להוכיח מה קיבל אלוביץ', אבל מאוד קשה להוכיח מה קיבל ראש הממשלה…אינני מגן על ראש הממשלה, אבל לנסות ולפרק את הקשר בין מוסר הידיעה העיתונאית למקבל אותה הוא בלתי אפשרי. לעת עתה אנחנו לא יודעים מספיק. אני מכיר את חוקרי תיק 4,000 באופן אישי ואני סומך עליהם. הרבה מאוד דברים תלויים מאוד במידע שניר חפץ יוכל לתת. אם הוא יחשוף הקלטה בה ראש הממשלה נותן הנחיה בנושא אז הסיפור יהיה גמור. לעת עתה אני לא חושב שאנחנו נמצאים שם. נתניהו הוא אדם זהיר מאוד ולעת עתה הוא חף מפשע. עלינו להמתין ולראות איזה מידע ניר חפץ יספק, לפי ההדלפות אין ראיה שכזו".

חפץ למקורביו: "נתניהו פגע בביטחון המדינה בגלל בנו"


בתוך כך, הסכם עד המדינה עם ניר חפץ גורר ביקורת גם מאגף שמאל של המערכת הפוליטית. הסיבה: העובדה שמדובר כבר בעד המדינה הרביעי המעורב בפרשיות נתניהו שיחלץ ללא עונש על אף החשדות החמורים העומדים נגדו.

"לגיטימי לגייס עדי מדינה אך לא לפתור אותם לגמרי מעונש. זה מעביר מסר שמותר להיות מושחת ובסוף להבעיר ראש של פוליטיקאי. זה מסר רע לציבור", אמר הבוקר ח"כ מיקי רוזנטל בראיון לרשת ב.

הוא הוסיף: "בשביל להכשיר את ניר חפץ מכרו לעיתונאים פרשות ביטחוניות אבל העדות החשובה של חפץ היא עדות על שוחד". לדבריו, "שיערתי שאחרי יומיים במעצר הוא יגיע לחיק המשטרה. זה לקח כמה ימים. האיש אינו אידיאולוג ולא מסוג האנשים הנאמנים. הוא עושה הכול בעבור בצע כסף. הוא אוהב את קרבתם של אנשים בעלי עוצמה אבל בוגד בהם באותה מהירות".

דברים ברוח דומה השמיעו גם מספר עיתונאים שטענו כי לאור פועלו השנוי במחלוקת של חפץ במערכת הציבורית לאורך שני עשורים, כמו גם לאור חומרת החשדות נגדו – הוויתור של המשטרה על כל סנקציה פלילית נגדו הוא חסר פרופורציות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תשובה לשאלה שבכותרת: מעיד על חולשת מוסריות החוקים של מדינת ישראל.
היום כבר כולם מבינים זאת. ומי שעוקב, יראה שהרבה נורמות התחילו נגד הדתיים ואז התשקורת שתקה ואפילו עודדה.. ועכשיו זה מתפוצץ לכולנו בפרצוף..

ביבי: עם חברים כמו שלי מי צריך אויבים?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture