באדיבות ערוץ 2000
בבוקר חג שמחת תורה אשתקד, בעוד ישראל מתעוררת לאחת הטרגדיות הגדולות בתולדותיה, האחים אריאל ויונתן לסרי ממושב פדויים שליד אופקים התעוררו לתובנה מטלטלת: הם ניצלו ממוות בטוח. בזמן שמאות צעירים נרצחו באכזריות במסיבת הנובה, הם נשארו בבית – בזכות החלטה שקיבלו שבועיים קודם לכן לשמור שבת.
"זה היה אמור להיות עוד סוף שבוע רגיל," מספר אריאל בריאיון מיוחד. "תכננו ללכת למסיבת הנובה כמו רבים מחברינו. אבל משהו השתנה."
שינוי של הרגע האחרון
השינוי הגיע בצורת פוסט תמים ברשתות החברתיות, שבועיים לפני האירוע הטרגי. "ראינו פוסט על 'שבת תשובה' שאמר שאם תשמור שבת אחת, כאילו שמרת כל השנה," מסביר יונתן. "החלטנו לנסות, בלי ציפיות מיוחדות."
מה שהתחיל כניסוי הפך במהרה לשינוי משמעותי בחייהם. "פתאום הרגשנו שהכל זורם יותר טוב," אומר אריאל. "העבודה, היחסים עם המשפחה, הכל השתפר."
ליל הטבח
בליל ה-7 באוקטובר, בעוד חבריהם יוצאים למסיבה, האחים לסרי נשארו בבית. "חבר טוב שלנו, ניר מדמון, התקשר אלינו מהמסיבה," נזכר יונתן בכאב. "הוא התחנן שנבוא, אמר 'אתם לא מבינים איזה כיף פה'."
שעות ספורות לאחר מכן, החלו להגיע הידיעות המזעזעות. "תחילה שמענו שניר נרצח," אומר אריאל, קולו רועד. "ואז עוד חבר, ועוד חבר. זה לא נגמר."
מציאות חדשה
ההבנה שניצלו ממוות בטוח שינתה את חייהם של האחים לסרי לחלוטין. "פתאום הבנו שיש משמעות עמוקה למעשים שלנו," אומר יונתן. "זה לא היה עוד מקרה."
האחים החלו להעמיק את מחויבותם לשמירת מצוות. "התחלנו להניח תפילין, לשמור כשרות, להקפיד יותר על תפילות," מספר אריאל. "כל דבר קטן קיבל משמעות חדשה."
השפעה על הסביבה
השינוי שעברו האחים לא נעלם מעיני חבריהם. "בהתחלה חשבו שהשתגענו," צוחק יונתן. "אבל אט אט, התחילו לשאול שאלות, להתעניין."
אריאל מוסיף: "חברים התחילו לבקש ציציות, לשאול על משמעות של מצוות. זה מדהים לראות איך טרגדיה כזו יכולה להוביל לשינוי חיובי."
מסר לדור הצעיר
האחים לסרי רואים בסיפורם הזדמנות להעביר מסר לבני גילם. "אנחנו לא מטיפים לאף אחד," מדגיש יונתן. "אבל אנחנו כן אומרים: תנסו. קחו יום אחד בשבוע להתנתק מהטלפון, מהרשתות החברתיות. תהיו עם המשפחה."
אריאל מוסיף: "זה לא קל בהתחלה. אבל אחרי כמה שבועות, אתה מתחיל להרגיש את ההבדל. פתאום יש לך זמן לחשוב, להתחבר לעצמך."
מבט לעתיד
כשנה אחרי הטרגדיה, האחים לסרי ממשיכים במסעם הרוחני. "כל יום אנחנו מודים על הנס שקרה לנו," אומר יונתן. "אבל אנחנו גם זוכרים את אלה שלא שרדו, ומנסים לחיות חיים של משמעות בשבילם."
אריאל מסכם: "הטרגדיה לימדה אותנו שהחיים יקרים ושבירים. כל רגע הוא הזדמנות לעשות טוב, להתחבר, לצמוח. זו המורשת שאנחנו רוצים להנחיל."
סיפורם של האחים לסרי הוא עדות מרגשת לכוחה של אמונה ולאפשרות לצמוח מתוך הטרגדיה הנוראה ביותר. הוא מזכיר לכולנו את חשיבותם של ערכים, משפחה, ומציאת משמעות בחיים – גם, ואולי במיוחד, ברגעים הקשים ביותר.





















יפה
.
ערוץ חזק ביותר
תוכן מעניין מאוד!
זכות אבות תעשו שגם הילדים שלכם יישמרו
מחזק ביותר!!!!