מכירים את הילד כאפות
שחוטף מכל המלמדים בחיידר
נזרק החוצה בכל הזדמנות
מרגיש את היד של המנהלים והמלמדים מגיעים במהירות שיא לפנים שלו
עומד יותר מחוץ לכיתה מאשר בפנים
במבחנים מקבל 100 אך בצירוף 2 מבחנים יחד במקרה הטוב
כזה הייתי אני!
ככה פותח הרב דניאל ווינט את סיפורו
הגדיל לעשות אחד המלמדים שלי
וזרק אותי לתוך הפח פשוטו כמשמעו
עם הראש כלפי מטה (!!!)
אך במשך כל השנים האלו
ידעתי שעל אף שהמלמדים מכנים אותי בכל כינויי הגנאי האפשריים
ידעתי שאני ילד טוב
ויום אחד פשוט אמצא את הדרך
שכולם גם יראו את זה
התמודדתי קשות עם גמגום
עם קשיי קשב וריכוז
עם בעיות בחברה
ומה לא?
ולמרות כל זאת פעם בי בעוצמה
השאיפה לגדול בתורה
להיות תלמיד חכם אמיתי
על אף שכל הסיכויים היו שאמצא את עצמי ברחוב כנוער שוליים
ומנערי הברזלים…
ובגלל השאיפה הזאת
הצלחתי אחרי שעפתי ממקום למקום
למצוא את הישיבה ששמה לעצמה את המטרה
לעזור לי להצליח בלימוד התורה
ולהצליח בלימוד הגמרא שהיה קשה לי מכל
אך במקום להרים ידיים
המשכתי לנסות ולנסות ולנסות להבין את הגמרא
להבין את הארמית
להבין את דברי האמוראים והתנאים
ואת דברי מפרשי הגמרא
זה היה שאיפת חיי!!!
חושב שאחרי שבוע אכן הצלחתי?!
לא אחרי שבוע וגם לא אחרי חודש
וגם לא אחרי שנה!
זה לקח כמה שנים טובות
שבהם לא הפסקתי לנסות
ניסיתי וניסיתי ושוב פעם ניסיתי
עד שאחרי אין סוף עמל ויגיעה
ואין ספור תפילות
הצלחתי!
הצלחתי למצוא את הדרך
להפוך את הגמרא
שהיה בשבילי כמו בליל מילים לא מובנות וחסרי פשר
למשהו מובן, ברור, מסודר,
ומאז עברו שנים
שבהם גמרתי ללמוד את כל הש”ס בעזרת השיטה שלי
וגם לימדתי מאות (!) תלמידים
גמרא בשיטה שבו למדתי בעצמי
וזה עבד גם אצלם!
קיבלתי ד”שים שהרמה של התלמידים שלי
היו כמו תלמידים בכמה וכמה כיתות מעליהם
והנחת הכי גדול היה
שהם המשיכו ללמוד בשיטה שלי גם שנים אחר כך!
וגם חלקם אחרי שנהיו מלמדים בעצמם
לימדו את התלמידים שלהם גמרא בשיטה שלי
ועכשיו הבשורה הגדולה
כי עכשיו הגיע הזמן
שהשיטה שעזרה לי להבין גמרא אחרי 10 שנות עמל ויגיעה עצומה
תהיה לנחלת הכלל
שכולם יצליחו בלימוד הגמרא
ויצליחו להפוך את הגמרא מבליל מילים חסרי פשר
למשהו ברור ומסודר
ואין צורך להכביר במילים
שכשהתלמיד מבין את הנלמד
הוא מרגיש טוב עם עצמו
הערך עצמי שלו עולה פלאים!
וכל הרמה הרוחנית שלו בכל היום
היא אחרת לגמרי!
אז מה אתה מחכה?!
לקבלת המיני קורס שילמד אותך
חלק נכבד מתוך השיטה שלי
וזאת ללא כל עלות!
אתה חסום? שלח מייל ל- [email protected]
ונרשום אותך בעז”ה לקבלת המיני קורס
אין מצוה ואף חובה בכל פעם בכל טור חינוכי הוא אחד שמתיימר להיות כזה להאשים את המלמדים ולהפוך אותם לפני הרוע עלי אדמות. כאן יש תיאור של חיות אדם ולא של מלמדים.
זה נהיה פשוט טרנד שיווקי (גם תבנית הטקסט מעידה – מלל רב בשורות קצרות) על כך כל אחד שרוצה להעצים את עצמו עושה את זה על גבם של המלמדים שהיו צריכים להתמודד עם מצבים לא נתפסים בעליל. להחזיק 30 זאטוטים כל אחד והשיגעון שלו, ועוד לאלפם בינה, בכיתה צפופה וכמובן משכורת… ומנהל שתמיד רוצה אך ורק בטובת התלמידים…. יתכן וישנם דרכים אחרות כשרות וראויות להעצמה אישית
אם השיטה הא טובה היא תאומץ גם ע”י המלמדים עצמם.
לצערנו הסיפור אמת לאמיתו ולא בא חלילה להשמיץ את המלמדים
אבל כמובן שאין שום עניין להוקיר טובה למלמדים שעושים לילדים כאלו דברים מזעזעים ונוראיים כמו לזרוק ילד לפח פשוטו כמשמעו
זה דבר מטורף בכל קנה מידה!!!
וואלה לכלכת עליהם תלמד את הילדים שלך בבית יא גאון
לצערנו הסיפור אמת לאמיתו ולא בא חלילה להשמיץ את המלמדים
אבל כמובן שאין שום עניין להוקיר טובה למלמדים שעושים לילדים כאלו דברים מזעזעים ונוראיים כמו לזרוק ילד לפח פשוטו כמשמעו
זה דבר מטורף בכל קנה מידה!!!
לצערנו הרב המלמדים אין להם סבלנות לתלמידים עם טיפה של חוסר יישור קו כתתי ולכן הרבה תלמידים נזרקים לרחוב כבר אמרו גדולי עולם קצת חיבוק ואהבה וקירוב לבבות מחוללת פלאים
מסכימה עם כל מילה!!!
כל כך בולט שאת הילדים המאתגרים לא אוהבים כלל ואף מושפלים עד עפר…
הילדים הטובים אהובים ומוערכים יותר…
קצת שכחנו שלכל ילד נשמה טהורה וחשוב להבין שאף קיים מנוע המניע אותו ,איתו הקב”ה ברא אותו עבור התחלית אשר לשמה בא לעולם .
בעל המרץ יהפוך לעסקן ובעל חסד…וכן על זה הדרך.
יש לי ילד שהיום לומד בישיבות הכי טובות,היה ילד שובב מאוד חסר גבולות ומעצורים חטף מכות והשפלות…תמיד הייתי לצידו מוחה דמעות אומרת מילים טובות ובעיקר מאמינה בו !!!
כתבתי פתקים מושקעים מלב אוהב…
והילד גדל…
בחסדי ה’ בכיתה ז’ וח’ היו לו מלמדים מדהימים שאף הם הרימו אותו והאמינו בו.
אתמול עשיתי סדר במגירה שלו …
ואני רואה פתק שגרם לי לצמרמורת…
הוא כותב משפט ובו הוא מחזק את עצמו :”אני חיים בן 14 מגיע אליך מהעתיד תתגבר על הרצון שלך להיות ליצן ולעשות שטויות אני יודע שאתה יכול גם אם כולם מסביב לא מאמינים ( חוץ מאמא) תהיה חזק בהלצלחה לך,ילד.
לכל ההורים ,היו אתם הגב והכח המניע של ילדכם,אל תרפו האמינו חבקו בלי גבול…
כי עם אתם תהיו שם בשבלו מתוך אמון מלא הוא יצליח למרות הכל!!!
בהצלחה ונחת יהודי אמתי
וווואוו אמא ריגשת אותי
חיה רגשת אותי מאוד וגרמת לי להוריד דמעות וללמוד שכל ילד צריך הרבה אמון גם כשקשה לנו איתו לקבל כוחות ודעת שאם ננהג ביד רכה הכל נזקף לזכותינו
מי צריך שיטה כשיש שוטנשטין?!
זה כמו שתאמר יש אוכל אז למה צריך מישהו שיבשל, יסדר, יגיש וכדו’
ולגבי מה שנא’ שוב על מלמדים!
הכי קל זה לומר כל ילד נשמה גבוהה… וכל מיני תאורים אמיתיים אך הילד הזה כנראה נפלא באחד על אחד!
נער הייתי ועוד לא זקנתי אך לצערי הרב נבין ונפנים את האתגר של המלמד.
הוא צריך למסור שיעור לתלמידים שיש ביניהם פערים אדירים ברמה הלימודית, ילדים עם הפרעת קשב, בעיות רגשיות, בעיות חברתיות, צריך לבצע מעקב אחרי מבחנים, עבודות כיתה, (כשהכתב לא קריא) הפרעות בתוך השיעור, בתים הרוסים, הורים שלא משתפים פעולה, ילדים שחווים חוסר איזון בגלל מעבר דירה, לידה, אזעקות וטילים וכדו’, והרשימה עוד ארוכה ומתרחבת משנה לשנה ועל כל זה אחראי אדם אחד . מה הוא לא בן אדם??? הוא בעצמו חסין לכל דבר???
אין לו אתגרים מבית??? אז על המלמד מסתכלים בזכוכית מגדלת!!
ואח”כ מה קורה כשהולכים לישיבה קטנה??? כולם רוצים את הטובים ביותר, כאלה שאין להם בעיות, הכישרוניים ביותר?? למה לא לוקחים את אותן הנשמות הגבוהות???
אז התשובה ברורה כי צריך להתאים את הרמה הלימודית (וההתנהגותית) כמה שיותר ולקבל אוכלוסיה שווה מה שמאפשר צמיחה יותר טובה לכולם?
אם כן חוזרת השאלה מה רוצים מהמלמד שאין לו את הפריווילגיה הזו, שמצד אחד אף אחד לא מוכן להתמודד עם מצב כמו שלו ומצד שני מצפים ממנו… שיהיה מלאך…