אמש (שני) חתם שר הדתות מתן כהנא במחטף על תקנות שישנו את הגוף שבוחר את רבני הערים השונות בישראל, שינוי שאינו לרוחם של גדולי התורה. כעת תוקף אותו בחומרה הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף שליט"א, ופונה בדרישה ליועצת המשפטית לממשלה להקפיא את התקנות החדשות של כהנא. הגר"י יוסף כותב כי "התקנות הם המשך הרס הדת".
מלשכת הרב הראשי הגר"י יוסף שליט"א, נמסר כי "התקנות שנחתמו, הם המשך המגמה של פוליטיזציה והרס שירותי הדת בישראל, הכנסת גורמים רפורמים למוקדי קבלת החלטות בענייני דת, תוך שימוש פסול בכלי שלטוני של 'חקיקת משנה' ועקיפת רצון הבוחר, ללא כל היוועצות בבעלי הסמכות – הרבנים הראשיים לישראל, הרבנות, מועצת הרבנות הראשית".
על פי התקנות החדשות כהונת רב עיר מעתה תהיה קדנציאלית. כהונת רב עיר שייבחר תהיה לכהונה בת עשר שנים בדומה לכהונת הרבנים הראשיים לישראל, אולם מועצת העיר רשאית להאריך את כהונתו בעשר שנים נוספות בכל פעם ועד לגיל 70. עד היום, כהונת רבני עיר שנבחרו לפני שנת 1974 לא הוגבלה כלל, התקנות החדשות קובעות הגבלה גם ביחס אליהם כך שיסיימו את כהונתם בגיל 80. אלו מתוכם שכבר עברו את גיל 80 יסיימו כהונתם תוך שנה מפרסום התקנות ברשומות.
כפי שחשפנו ב'חדשות JDN', כהנא גם פועל נגד בית המשפט העליון – אותו מוסד שבממשלה הנוכחית מקפידים להצהיר כיצד הוא "המבצר האחרון ששומר על הדמוקרטיה בישראל", וכיצד כל מילה ופסיקה שיוצאת מבג"ץ היא קודש. בפסיקת בג"ץ נכתב כי כל שינוי בשיטת הבחירות בגוף הבוחר את רבני הערים יכול להתבצע על ידי שר הדתות מתן כהנא באמצעות הסמכויות המוקנות לו בחוק – אך העדיפות העליונה לשינוי השיטה היא באמצעות חקיקה מוסדרת בכנסת, על ידי חברי הכנסת.





















רבי יצחק מרגש מאד אוהבים אותך