ישיבת חברון: הגרמ"ה הירש ספד למרן ראש הישיבה זצוק"ל
מרן הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א בהספד המרכזי על מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל בהיכל ישיבת חברון בגבעת מרדכי בהשתתפות ראשי הישיבה. לאחר מכן נועד לשיחה עם ראש הישיבה הגר"ד כהן בחדרו • צילום: קובי הר צבי
בישיבת ה’מועצת’ הראשונה שחידש מרן הגראי’’ל שטינמן זיע’’א לאחר הסתלקות מרן הגרי’’ש אלישיב זיע’’א,
כשלידו בכינוס, הוא הושיב את יבדלח’’א מרן הגרמ’’ה הירש שליט’’א – –
פתח מרן זיע’’א ואמר כך:
ישנה שאלה:
מצד אחד, כתוב, ’והאיש משה עניו מאד מכל האדם…’
ומצד שני, כתוב, ’לעולם יהא אדם ענוותן כהלל..’
בישיבת ה’מועצת’ הראשונה שחידש מרן הגראי’’ל שטינמן זיע’’א לאחר הסתלקות מרן הגרי’’ש אלישיב זיע’’א,
כשלידו בכינוס, הוא הושיב את יבדלח’’א מרן הגרמ’’ה הירש שליט’’א – –
פתח מרן זיע’’א ואמר כך:
ישנה שאלה:
מצד אחד, כתוב, ’והאיש משה עניו מאד מכל האדם…’
ומצד שני, כתוב, ’לעולם יהא אדם ענוותן כהלל..’
תירץ מרן זיע’’א;
בדור שלנו, זכינו, גם ל’משה’ וגם ל’הלל’..