בשעות הערב של יום חמישי, נקבצו ובאו כלל חסידי ויז'ניץ למתחם המעמד אשר אובטח באופן חסר תקדים ע"י משטרת ישראל בשל אופי ומורכבות האירוע בבור. במבצע מיוחד נכנסו אלפי החסידים בזה אחר זה בסדר מופתי, ובהכוונת הסדרנים תוך שמירה על ביטחונם האישי של המשתתפים אל תוך הבור הענק.
חבר המשוררים של קהילת ויז'ניץ קיבלו את פני המשתתפים בשירה וזמר, תוך שילוב יצירות חדשות לכבוד המעמד, לאחר מכן קיבל את פני המשתתפים הרה"ג ישעיה גרינפלד מגיד מישרים מהעיר לונדון, כשהוא ממקד את דבריו על מסירות נפשם של חסידי ויז'ניץ למען הבניין, וזאת ע"י חתימה על מגילת יסוד לבניין שנחתם ע"י האדמו"ר מויז'ניץ, כאשר זכות החתימה הינו לכל התורמים.
לקול שירת האלפים השיר החדש אור חדש על ציון תאיר, נכנס הרבי מויז'ניץ למעמד מלווה בנגידי החצר, לאחר מכן קיבל את פניו הרה"ג פישל כהנא מגודלי עסקני החצר מנהל ת"ת ויז'ניץ בויליאמסבורג כשהוא מעורר את זכות היום בערב יום הרת עולם להיפקד ולהיזכר בדבר ישועה ורחמים,
הס הושלך עת הקריא החסיד הישיש הרב הגאון ר' אשר גרינפלד רב דחסידי ויז'ניץ ממונטריאול, את מגילת היסוד.
לאחר שירת ניגוני רגש מהימים הנוראים, והניגון הקדוש וכולם מקבלים ירד האדמו"ר למרפסת המיוחדת הסמוכה לבור היסוד, במילים קצרים הזכיר הרבי את אבותיו שושלת בית ויז'ניץ עד תקופת הבעש"ט, בסיום הניח המגילת היסוד ויצק הבטון עליו, כשהוא מכבד את שאר בני המשפחה, ובשם כל הקהל כובד הנגיד הרבני חיים שטרן, בלהט הרגע ההיסטורי פרצו הקהל בשירת הניגון הויז'ניצאי שהחיינו וקיימנו, ועוד כמה משירי ראש השנה, וההמנון הויז'ניצאי די שיטה הקדושה, משם עלה האדמו"ר לבית הכנסת לאמירת סליחות זכור ברית.. המעמד ההיסטורי ננעל ברגשות נעלים שיזכרו בלבות החסידים לשנים רבות




















