סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא דיווחה כי צה"ל פתח במתקפה באזור אל-מוואסי שבדרום רצועת עזה, ומפציץ שם "מהים, מהאוויר ומהיבשה". מדובר באזור שהוגדר כ"אזור בטוח" מפרוץ המלחמה, ואליו נקראו עזתים להתפנות ממזרח רפיח.
ברשת התקשורת האמריקאית CNN נכתב כי צה"ל לא השיב לפניות בנושא, ושכ-550 אלף בני אדם נמצאים כעת באזור, אחרי שיותר ממיליון עזתים נמלטו מרפיח בעקבות הוראות צה"ל להתפנות לאזורים הומניטריים.
לפי הארגון הבינלאומי Oxfam, כ-1.7 מיליון עזתים – יותר משני שלישים מתושבי הרצועה – נמצאים כעת באזור המהווה פחות מחמישית משטחה של הרצועה.




















