בשבוע שעבר העיר נתיבות לבשה חג, בהתאסף ראשי עם מרנן ורבנן ראשי ישיבות ורבני קהילות מכל הדרום, לאסיפת חיזוק וביצור עולם התורה, לעמידה על המשמר כנגד גורמים זרים, החפצים לפרוץ את כרם בית ה' ולהוציא בחורים ואברכים אל מסלולי הצבא, ובפרט מסלולי "שחור לבן" המתחזים לעבודה סתמית.
הכינוס נערך באזור הדרום עקב הפרצה המתרחבת באזור עם ניסיונות פיתוי למסלולים ללא מדים כמו התכנית הצבאית "קודקוד" "יואב" ו"מעלות צור", דבר אשר יכול לגרום להטעיה וגיוס לצבא. ומשכך, קראו בארגון 'עזרם ומגינם' לכינוס רבנים אשר בו יביעו ברמה דעת תורה ברורה וצרופה כנגד הגיוס לכלל מסלולי הצבא, וגם לאלו אשר מכונים 'מסלולים בשחור לבן' – ללא מדים. אשר מפתים ומראים עצמם כמקומות עבודה, ולא כמסלולי צבא, ואשר באמת אין הבדל בינם לבין גיוס לצבא ולא כלום. אחרי אשר המתגייס למקומות הללו נמצא תחת מרותם של מפקדי הצבא, על כל המשתמע מכך, וכמו כן באופנים מסוימים ביכולתם להעבירו למסלולים צבאיים אחרים אשר בהם שוררת תערובת נוראה וכל כיוצא בזה.
כמו כן עמדו הרבנים על חוסר האמון שיש בצבא, אשר מעולם לא עמד בהתחייבויותיו ולא יכול לעמוד בהתחייבויותיו, ואין מציאות באמת להקים בתוך הצבא מסלול עבור חרדי. אחרי אשר הכל תלוי ועומד בידי שופטי הבג"ץ ומפקדים שונים אשר כוונתם ודאי לרעה. כמו כן, לרגל כינוס החירום הושקה חוברת מקיפה תחת השם "שחור לבן", אשר חולקה לכל הרבנים, בה נחשפו כל תעלולי מערומי השלטונות במטרה לגייס כמה שיותר בחורים ואברכים אל בורות נשברים אשר לא יכילו המים.
אל המעמד הובאו מכתבי קודש מאת מרן ראש הישיבה הגאון הגדול הרב משה הלל הירש שליט"א. אשר כתב בדבריו, כי כל המסלולים האלו הם חלק בלתי נפרד מהצבא, וההולך לשם מוסר עצמו לשליטת ומרות שלטון הצבא ונעשה כחייל מן המנין ואין בזה צד היתר כלל. ועל דבריו הוסיף מרן רבינו ראש הישיבה הגאון הגדול הרב דב לנדו שליט"א: "מלבד האסון שהוא משית על עצמו ובני ביתו עלולים אחרים להימשך אחריו וגדול עוונו מנשוא". בדברים קצרים אלו סיכמו מרנן ורבנן שליט"א את גודל החומרה והסכנה בה רואים עיני העדה במסלולים אלו אשר עלולים לגרום להרס עולמו של ההולך למקומות הללו, וגודל סכנתם לעולם התורה ח"ו.
כמו כן נשלחו אל הכינוס מכתבים חדים וברורים מאת מרן הגאון הגדול ר' מאיר צבי ברגמן שליט"א אשר כתב בדבריו כי נפרצה מחיצת כרם בית ישראל ע"י אותם אנשים שפחז עליהם יצרם לבוא במסווה ובגניבת דעת להעמיד מסלולים מיוחדים כדוג' קודקוד וכיו"ב לפיתוי בפרנסה מכובדת וכיו"ב, ולסמא את העיניים, שהרי על כך משתעבדים למרות הצבא, והוסיף והזכיר את הוראת חמיו מרן הגרא"מ שך שאסור לילך לצבא בשום אופן, וחיוב לכל אב לשמור את בנו ולא לתת לקחתו בשום פנים, וצריך למסור נפש ע"ז. וכן הורה מו"ר קדוש ישראל החזו"א זצ"ל כי התקררות ביראת שמים היא באיסור דיהרג ואל יעבור
וסיים את מכתבו הנחרץ בדברים נוקבים "וכבר ידוע בכל שער עמנו, כי לא ימלט בשום פנים מי שהולך לכל מסלול שיהיה, כי ודאי אינו נשאר ביראתו כפי שהיה מקודם, ומלבד זאת הוא מזיק את כל האומה וסופו מי ישורנו…"
כמו כן הגאון הגדול ר' משה שטרנבוך שליט"א, קבע במכתבו אשר הוקרא במהלך הכינוס כי "הנני באזהרה נוראה לבל יהין כל שומר מצוות להניח כף רגלו על מפתן מסלולים אלו וכל הנכנס לשם נבדל הוא מציבור היראים, איסור חמור לפרסם ולסייע למסלולי גיוס אלו, אלו אשר ידיהם במעל עלולים להביא במעשיהם חורבן על הישוב בארצנו הקדושה, חובה קדושה למחות בידי כל מפרסם את מקומות אלו וקהל עדת ה' ימנעו מלפרסם אצלו ככל חומר מסית ומדיח".
בכינוס השתתפו מרנן ורבנן חברי מועצגה"ת ראש ישיבת תושיה-תפרח הגאון הגדול רבי אביעזר פילץ שליט"א, ראש ישיבת 'שכר שכיר' הגאון הגדול רבי אריה לוי שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון הגדול רבי שמואל בצלאל שליט"א, וכן הגאון רבי יהושע אייכנשטיין שליט"א ראש ישיבת 'יד אהרון' ונשיא הארגון, ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי חיים פיינשטיין שליט"א, רבני ערים וקהילות וראשי הישיבות מערי הדרום; באר שבע, אופקים, נתיבות, ירוחם, תפרח, אשקלון, קרית גת, ערד, דימונה ועוד.
עם תחילת המעמד נשמעו דברי פתיחה קצרים מעת הגה"צ ר' שלמה מילר שליט"א, אשר אמר כי ביום ל"ב בעומר, זכינו להבעיר את הלבבות לחובת השעה לעמוד על המשמר, שכל רב קהילה, כל ר"מ וכל ראש ישיבה יחזק שוב ושוב בקרב בני קהילתו ותלמידיו את חובתינו לא לחוש לכל המציקים והרודפים ולעמוד איתנים נגד כל פיתוי וגזירה.
במעמד נשאו דברים ראש ישיבת שכר שכיר וחבר מועצגה"ת הגאון הגדול רבי אריה לוי, ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שמואל בצלאל, ראש ישיבת תושיה תפרח וחבר מועצגה"ת הגאון הגדול רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת עטרת שלמה הגאון הגדול רבי חיים פיינשטיין, ראש ישיבת יד אהרן הגאון הגדול רבי יהושע אייכנשטיין, רב הקהילה החרדית בנתיבות הגאון רבי שמואל מונטג, רבה של אופקים הגאון רבי יעקב ישראל פינקוס, רב הקהילה הספרדית בנתיבות הגאון רבי דנון דנין.
דברי נעילה והסבר מפורטים נאמרו ע"י יו"ר ארגון "עזרם ומגינם" ורב קהילת "בית ברוך – גבעת רוקח" הגאון ר' מנחם שפירא שליט"א. אשר סיכם את המעמד ועמד על הנקודות המרכזיות בחובת השעה.
לאחר הכינוס, בסוף המעמד חתמו כלל הרבנים על החלטות הכינוס תחת 'קול קורא', אשר בו נכתב: קול קורא ודעת תורה, מרבותינו ראשי הישיבות ורבני הקהילות שבדרום שליט"א




















